Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan mijn vering valt niet te schroeven, dus dat probleem heb ik niet ;)

En ik was idd wel van plan om via Racecracks of Race Academy eerst een dagje CPZ of Assen te doen :Y

En Spa wil ik sowieso een keer op rijden, al is het maar om een keer over Eau Rouge te rijden, al is het met 50km. / uur :)


Dat komt vast helemaal goed dan :)
Ferry van rijn doet racecracks (wij hebben tegelijkertijd ons B licentie gehaald in 2006) en weet heel veel van veringmaterie af. Van alle amateurs denk ik zelfs het meest! Aardige gozer.
RA was eerst van een ander. NU heeft MSL het overgenomen. Wordt gerund door de eigenaresse van msl/zaanstad motoren. Niet mijn type vrouw die ik mag. Zal netjes blijven. Geld is het enige wat haar boeit.

Eau rouge...schitterende bocht. Moeilijk,m snel en gevaarlijk. 1e x kom je rustig aan om vervolgens te remmen omdat je bang bent. Grappige is dat je dan amper omhoog komt en dus moet terugschakelen en volg as moet geven :+
Dat overkwam mij iig. _O-
Na verloop van tijd durf je vol er op af te komen en niet meer te remmen. 2 tikjes terug op je 4takt is genoeg en ga je denk ik met ong 160-180 km per uur erin.
Eenmaal erin ga je omhoog en zie je alleen de lucht. Zodra de curbs weer beginnen goed naar links sturen en volgas geven. je kan met een gsxr 600 bv in zn 4 loskomen dan 8-)
Met een 1000 ook natuurlijk.
Goed insturen en vertrouwen op je banden. Einde dag heb je last van je nek (die wordt naar beneden geduwd) en voel je hem onder je wegglijden soms.
Wil komend jaar ook met de 500 spa doen. Maar of dat allemaal mogelijk wordt... -O-
 
Problemen heb ik niet ,
Wat me niet lekker zit is dat deze jongen zich netjes voorstelt,
zijn verhaaltje doet en vervolgens er de eerste 30 reacties niet wordt gereageerd.
Misschien zat hij dan wel niet in het goede topic , maar daar had iemand hem wel naar kunnen verwijzen.


Wat een onzin :? ,punt 1 is dit wel het goede topic :Y ,iedere Suzuki 2takt is hier welkom,of
het nou een GT185 of een opgevoerde super mooie RG is *O* *O* ,punt 2 krijg ik zo vaak geen
reactie op een post, :X daar leg ik niet wakker van :Z ,als men daar niet tegen kan daar kunnen
we niets aan doen :N ,dan adviseer ik hem naar een praatgroep te gaan als hij aandacht
nodig heeft :W
Punt 3 als ik op iedere post moet reageren dan heb ik daar een dagtaak aan :)
 
Laatst bewerkt:
ff een duit is het zakje, ik zou graag mee willen praten als bejaarde eigenaar van een gt ;) , ik ben inmiddels "over the hill" met mn 45 er is echter een ander probleem: ik heb geen gt of zelfs een 2t...... -O- reden is dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering na meer als 15jaar op een gt750 te hebben rondgereden vond dat ik een nieuwe "moderne" fiets moest hebben. dus ik heb toen alles wat ik had verkocht (gsx1100, gt750 en een v65) en een tl1000 gekocht........ ;( bad choice , de tl is een geweldige machine, maar de klik is er nooit gekomen zoals ik die had met de gt.
nu wat jaren later wil ik heel graag een 2t maar die dingen zijn niet meer te betalen. als je inmiddels een familie hebt met 2kleine kinderen en een huis en allerlei vaste verplichtingen heb je niet zo even een paar k liggen voor een luxe object. ik heb idd een allroad gehad (dr800) maar heb die weggedaan omdat dat voor mij toch een beetje te sloom is. dus maar een zzr1100 aangeschaft(met werk, nog in opbouw) tja je moet wat met maar een paar centen. ik zou heeeeeeeel graag een rg500 of een vdue willen hebben, misschien ooit

Mee praten kan atjjd :Y daar heb je geen 2takt voor nodig :)~[/quote]
Verder is het waar dat sommige 2takten erg duur geworden zijn,maar en zijn nog zat goedkope ook leuke 2takt alternatieven te vinden voor een redelijke prijs :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin :? ,punt 1 is dit wel het goede topic :Y ,iedere Suzuki 2takt is hier welkom,of
het nou een GT185 of een opgevoerde super mooie RG is *O* *O* ,punt 2 krijg ik zo vaak geen
reactie op een post, :X daar leg ik niet wakker van :Z ,als men daar niet tegen kan daar kunnen
we niets aan doen :N ,dan adviseer ik hem naar een praatgroep te gaan als hij aandacht
nodig heeft :W
Punt 3 als ik op iedere post moet reageren dan heb ik daar een dagtaak aan :)

Ik ben het er weer helemaal mee eens :Y
 
Dat komt vast helemaal goed dan :)
Ferry van rijn doet racecracks (wij hebben tegelijkertijd ons B licentie gehaald in 2006) en weet heel veel van veringmaterie af. Van alle amateurs denk ik zelfs het meest! Aardige gozer.
RA was eerst van een ander. NU heeft MSL het overgenomen. Wordt gerund door de eigenaresse van msl/zaanstad motoren. Niet mijn type vrouw die ik mag. Zal netjes blijven. Geld is het enige wat haar boeit.

Eau rouge...schitterende bocht. Moeilijk,m snel en gevaarlijk. 1e x kom je rustig aan om vervolgens te remmen omdat je bang bent. Grappige is dat je dan amper omhoog komt en dus moet terugschakelen en volg as moet geven :+
Dat overkwam mij iig. _O-
Na verloop van tijd durf je vol er op af te komen en niet meer te remmen. 2 tikjes terug op je 4takt is genoeg en ga je denk ik met ong 160-180 km per uur erin.
Eenmaal erin ga je omhoog en zie je alleen de lucht. Zodra de curbs weer beginnen goed naar links sturen en volgas geven. je kan met een gsxr 600 bv in zn 4 loskomen dan 8-)
Met een 1000 ook natuurlijk.
Goed insturen en vertrouwen op je banden. Einde dag heb je last van je nek (die wordt naar beneden geduwd) en voel je hem onder je wegglijden soms.
Wil komend jaar ook met de 500 spa doen. Maar of dat allemaal mogelijk wordt... -O-

Mooi verhaal man! Ik wil eigenlijk ook een 2-takt om met de Bikers' Classics mee te kunnen rijden. Maar kwam er pas achter dat alleen motoren tot '80 toegelaten worden :)

Bij een mooi verhaal, hoort een foto van die mooie bocht, genomen tijdens de Bikers' Classics van 2011:
EauRouge3.jpg


Je ziet hier alleen het hoogteverschil niet.
 
Mee praten kan atjjd :Y daar heb je geen 2takt voor nodig :)\
Verder is het waar dat sommige 2takten erg duur geworden zijn,maar en zijn nog zat goedkope ook leuke 2takt alternatieven te vinden voor een redelijke prijs :Y[/quote]

ben eigenlijk sinds een jaar weer wat actiever met motorfietsen aan de slag(kinderen zijn nu wat ouder) en heb nog niet echt rond gekeken naar een goedkope 2t. maar een opknapper ben ik wel voor in de markt, kan er gelijk een mooie special van gemaakt worden
 
ben eigenlijk sinds een jaar weer wat actiever met motorfietsen aan de slag(kinderen zijn nu wat ouder) en heb nog niet echt rond gekeken naar een goedkope 2t. maar een opknapper ben ik wel voor in de markt, kan er gelijk een mooie special van gemaakt worden

Wij zien de plaatjes graag verschijnen tegen die tijd :Y
 
Laatst bewerkt:
Een gt750 hoeft niet veel te kosten. Je hebt zat opknappers :)
Koop een basis gt en knap hem zelf op. Ook al ben je er jaren mee bezig.
Vergeet noet btw dat een tl ook een cultfites is. De r is weinig uitgebracht tenslotte
De s heb ik (naast de R) ook gehad en was toch een leuk koppelding. Niet dat ik hem mis...dat ook weer niet

ik had een tls met een aangepaste kuip van een r, verstevigd frame en achterbrug, pcII met 127pk a.h.aw.......brute machine
btw wat vind je niet te veel voor een gt? ik zie wel eens opknappers langskomen maar die gaat vaak richting 1,5-2k, niet echt zakgeld (voor mij dan)
 
als het zover is , doe ik
ben in het bezit van een mooie tig-machine die ook alu kan lassen (en ja,kan ik) dus ik wil dan wel eens kijken wat dan allemaal lukt

Ohhh, dan kun je vast wel een RGV500 voor mij in elkaar flansen _O-
 
ik had een tls met een aangepaste kuip van een r, verstevigd frame en achterbrug, pcII met 127pk a.h.aw.......brute machine
btw wat vind je niet te veel voor een gt? ik zie wel eens opknappers langskomen maar die gaat vaak richting 1,5-2k, niet echt zakgeld (voor mij dan)

Dat is zeker zo,en dan moet je nog het geluk hebben een nette basis motor te
kopen,want koop een echte zeperd en je ben aan de beurt met de kosten ,alternatief
is een GT250 of GT500 die koop je nog voor redelijke prijzen en zijn wat opknapkosten
betreft nog te overzien,zeker voor de 500 is er nog redelijk makkelijk aan onderdelen
te komen.

Zoiets als dit ziet er aardig uit als basis voor een opknapbeurt,
Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen
 
Laatst bewerkt:
Zoiets als dit ziet er aardig uit als basis voor een opknapbeurt,
Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen


Klopt je kunt beter iets meer uitgeven aan het begin :$

de GT 250 uit de link is niet slecht zo te zien.
maar je mist al het juiste voorspatbord (wat er nu op zit is voor een 19 inch wiel GT500? )
en de originele spatborden van de 250 zijn bijna niet te vinden.
een nette kost minstens 150 euro dat is zowat een 3e van de aanschaf prijs :X
dan de rest nog

wil alleen maar zeggen een 250 is echt niet veel goedkoper met onderdelen dan de zwaardere GT/T 500

en er zijn een hele hoop onderdelen gewoon niet meer NOS te koop
 
Klopt je kunt beter iets meer uitgeven aan het begin :$

de GT 250 uit de link is niet slecht zo te zien.
maar je mist al het juiste voorspatbord (wat er nu op zit is voor een 19 inch wiel GT500? )
en de originele spatborden van de 250 zijn bijna niet te vinden.
een nette kost minstens 150 euro dat is zowat een 3e van de aanschaf prijs :X
dan de rest nog

wil alleen maar zeggen een 250 is echt niet veel goedkoper met onderdelen dan de zwaardere GT/T 500

en er zijn een hele hoop onderdelen gewoon niet meer NOS te koop

Nee die zijn allemaal opgekocht door ene Erik _O- ;)
Maar het is maar net wat je wil,je hoeft zo,n motor niet origineel te maken
als je alleen maar een motor wil om mee te rijden,hij heeft zelf al aangegeven
dat hij er toch het nodige aan wil veranderen :)
 
Laatst bewerkt:
nah, originaliteit boeit me niet zo (never has)
vraag coeno maar }) in de grijze oudheid samen nog een werkplaats gehad.....was ik druk bezig met het verbouwen van een guzzi v65 tot trackbike voor samraces, ding trok door tot 9k rpm
 
een gt550 lijkt me wel grappig die dingen zie je niet veel, zo licht mogelijk, leuke pijpjes eronder, beter frame en vering.......... :9~~

Dat zijn ze ook,maar de tijden van goedkope GT550,s zijn ook voorbij,
een redelijke is niet veel goedkoper dan een redelijke GT750. :N :),
zelfs 380,s zijn behoorlijk in prijs gestegen.
 
Laatst bewerkt:
550's zijn ook wat moeilijker te vinden, er staat trouwens nu een setje te koop op MP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan