Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, hij is een nieuw span aan het bouwen. Met een pantah blok. Ons oude span word verhuurd komend seizoen. En wat bert b. Betreft vind ik het ook maar vaag. ... hoor ook niks meer van hem.
 
Nee, hij is een nieuw span aan het bouwen. Met een pantah blok. Ons oude span word verhuurd komend seizoen. En wat bert b. Betreft vind ik het ook maar vaag. ... hoor ook niks meer van hem.

O, das ook mooi :Y heb je daar piccies van :? :?

Raar he, het is een hele schiere goeie kerel maar lastig om wat af te spreken, maar ik baal er wel van, hij heeft zijn oude span weer opgehaald en we zouden binnenkort wel afspreken zodat ik zijn v vork/a vork en zijspan ophanging zou komen ophalen *O* en dat hoor je er niks meer van, en de telefoon neemt ie ook niet op -O- \

je weet hoe ver ik ben... baal er van om nu te stranden |(
 
Leuke Schwantz replica met nieuwe uitlaten.

Moest ik toch even laten zien hier.

gr Fedor
full
 
Nog een vraagje aan de kenners hier..

Kan het schadelijk zijn voor een GT om met teveel bakolie rond te rijden?

Ik wist dat er 'ruim voldoende' bakolie in m'n GT380 zat maar ik was toch wel benieuwd of de motor bakolie verbruikte.
Dus peilschroefje losgedraaid en 350ml bakolie afgetapt wat er teveel in zat, schroefje weer erin en 25km gereden.
Peil was gelukkig precies hetzelfde, al vraag ik me af hoe snel het opgestookt wordt mocht er een keerring lek zijn.

Ik wil binnenkort de bakolie verversen van m'n 380 en 750, is het verstandig ruim boven het peilschroefje af te vullen? of beter gewoon het peil aanhouden?
Ik geloof dat de 6e versnelling stuk kan lopen als het peil te laag is, maar kan een te hoog peil geen schade aanrichten?
In principe is het natuurlijk een gesloten systeem waarbij er geen olie in het carter kan komen.. maar toch..
 
nu ik toch zo lekker aan het posten ben..

Heeft er iemand hier ervaring met het afstellen van een newtronic ontsteking of andere electonische ontsteking?

Uit het werkplaatshandboek kan ik de afstelgegevens halen vd contactpunten, maar de omschrijving welke bij de newtronic zit is erg summier..
Het is me niet helemaal duidelijk wanneer de rotorschijf nou het oogje moet passeren..
 
Een iets hoger pijl kan geen kwaad,maar je moet natuurlijk niet tot het nokkie afvullen.
Als het oogje gepasseerd word ontsteekt de ontsteking,dus daarop moet je het ontstekingstijdstip afstellen.
 
Laatst bewerkt:
nu ik toch zo lekker aan het posten ben..

Heeft er iemand hier ervaring met het afstellen van een newtronic ontsteking of andere electonische ontsteking?

Uit het werkplaatshandboek kan ik de afstelgegevens halen vd contactpunten, maar de omschrijving welke bij de newtronic zit is erg summier..
Het is me niet helemaal duidelijk wanneer de rotorschijf nou het oogje moet passeren..

Ik zou het echt niet meer weten hoe we dat toen hebben gedaan met de Newtronic is echt eeeeeuwen geleden, misschien kan je hier wat mee.
http://www.medial.com/suzuki/newtronic/
http://www.medial.com/suzuki/ignition/tools.html
 
Laatst bewerkt:
Een iets hoger pijl kan geen kwaad,maar je moet natuurlijk niet tot het nokkie afvullen.
Als het oogje gepasseerd word ontsteekt de ontsteking,dus daarop moet je het ontstekingstijdstip afstellen.

kortgezegd moet de rotorplaat het oogje verlaten wanneer de zuiger op z'n hoogste punt staat?
Of moet de rotor het oogje verlaten als de zuiger 3.64mm ofzo voor z'n top staat?

Ik vindt de handleiding hierin niet echt duidelijk, of ligt het gewoon aan mij :?
 
Hij moet op hetzelfde tijdstip ontsteken als bij je standaard ontsteking,dus gewoon die merktekens aanhouden.Weet je niet precies wanneer de ontsteking een vonk geeft,dan kan je proberen door een bougie buiten tegen de cilinder te houden en dan de krukas met de hand te verdraaien te kijken of en wanneer de ontsteking een vonk geeft.
En anders zou je Erik Potze kunnen bellen,misschien dat hij het weet.
 
Laatst bewerkt:
Eerst zet je de zuiger van de linker cilinder op de weg naar boven op de gewenste afstand tot het bovenste dode punt (met een micrometer bijv.), en zorg dat er een bougie aan de bougiekabel hangt die de kop raakt. Contact aan en de grondplaat verdraaien totdat de bougie vonkt. Grondplaat vastzetten en dan de volgende zuiger.... Na vastzetten van de grondplaat wel ff controleren of hij goed staat door de krukas in de goede richting door te draaien. Als je de micrometer in het bougiegat laat zitten kun je zien of er op het juiste moment gevonkt wordt.
 
ik heb nog even op internet rondgespeurd en het lijkt er inderdaad op dat ik inderdaad die 3.64/3.42 voor bdp moet aanhouden als afstelwaarde.
Het moment waarop gevonkt wordt is dan waarschijnlijk het moment waarop de rotor het oogje gepasseert is.

Ik heb de laatste tijd helaas weinig tijd om te sleutelen ivm verbouwen, maar ik hoop dat ik er van het weekend weer mee aan de slag kan, daarna de carbs etc er weer op en kijken of die starten wil *O*
 
Jupp :Y that's my dad. *O* Blijf ik stoer vinden dat ik een pa heb die dit gedaan heeft :} en zeker gezien de tyd waarin het was. Met de grote namen zoals boet, jack en zelfs de vader van valentino rossi. :} Die hebben we mee gemaakt op raalte tydens de internationale races en ook tydens de internationale races op st joris ten distel in belgie reden er vele toen hele grote namen rond inclusief barry sheene volgens mij *O*
 
Laatst bewerkt:
Jupp :Y that's my dad. *O* Blijf ik stoer vinden dat ik een pa heb die dit gedaan heeft :} en zeker gezien de tyd waarin het was. Met de grote namen zoals boet, jack en zelfs de vader van valentino rossi. :} Die hebben we mee gemaakt op raalte tydens de internationale races en ook tydens de internationale races op st joris ten distel in belgie reden er vele toen hele grote namen rond inclusief barry sheene volgens mij *O*

Had hem al eens ergens voorbij zien komen :Y
Dat moeten fraaie herinneringen zijn. En terecht dat je daar trots op bent :} :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan