Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Tja , als iets relatief al goedkoop is moet je snel zijn anders is een ander je voor.
Desnoods kan je altijd naast de fiets nog proberen wat van de prijs af te knabbelen.
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
Tja , als iets relatief al goedkoop is moet je snel zijn anders is een ander je voor.
Desnoods kan je altijd naast de fiets nog proberen wat van de prijs af te knabbelen.
Zo heb ik nu al 2x een young- en old-timer op de kop kunnen tikken. Als iets redelijk unieks aangeboden wordt voor een goede prijs, dan moet je er gewoon meteen bij zijn inderdaad.
 
Moet de choke van de T500 overigens automatisch terug gaan? Of kun je die beter handmatig terug zetten voor je gaat rijden?
 
Omdat ik de eerste dag zonder benzine kwam te staan, van de week de tank zoveel mogelijk leeg gereden en straks het laatste beetje eruit laten lopen. Er zat geen vuiltje in. Weet nu dat ik ongeveer 96km kan rijden. En daarna nog ruim 15km reserve heb. Of de km teller nog correct werkt is een 2e _O-
 
Ja , die oude T's lusten wel een slokje, die opgevoerde die ik had wist daar ook wel raad mee:9~.
Ik bleef tanken met dat ding, in die tijd was de benzine gelukkig nog heel wat goedkoper.
Ik was toen eens een stukje volgas aan het knallen over de snelweg:], reed ik langs een rijtje wagens en
daar zat zo'n mooi wit blauw oranje ding tussen 🥵. Ik dacht dan maar vol gas door rijden, maar zo'n 2 kilometer verder ineens
inhouden😧, ik dacht ff op reserve zetten en vol gas door. Maar helaas hij stond al op reserve8)7, de rest laat zich raden, die
wit/blauw/oranje wagen stopte achter me en de 2 heren waren ''not amused '' over mijn snelheid.:$
Buiten dat was ik ook mijn rijbewijs vergeten, dus mocht ik verder lopen, iets wat ik toch al moest door de lege tank.
Gelukkig was ik redelijk dicht bij huis.
 
Laatst bewerkt:
Ja , die oude T's lusten wel een slokje, die opgevoerde die ik had wist daar ook wel raad mee:9~.
Ik bleef tanken met dat ding, in die tijd was de benzine gelukkig nog heel wat goedkoper.
Goed om te weten, dan weet ik dat het klopt. Neem nu standaard 3 jerrycans mee naar Aral als ik met mijn nieuwe oude V6 ga tanken. Dan kan ik de Soes thuis vol gooien. Binnenkort wellicht nog een 20ltr jerrycan halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zet standaard mijn motoren altijd vol terug als ik gereden heb, kom ik ook niet voor verrassingen te staan.
 
Ik door schade en schande.....
Aha , een ''ervaringsdeskundige'' , tja , als je 2takt rijd kan je maar beter op het ergste zijn voorbereid.
Een stukje knallen resulteert al gauw in een zuipfeest voor de 2 takt.🥳
Ze zijn ook ontwikkelt in een tijd dat stikstof nog geen issue was, en de benzine nog betaalbaar.
Die goede ouwe tijd, lekker ruiken, roken en stoken.8-) CO2 uitstoot, energie labels, elektrisch, was da?🤔:W
 
Laatst bewerkt:
Aral is 10km verder, dan is de tank al half leeg bij aankomst thuis 🤪
Dichter bij de Aral gaan wonen:Y
Of:+;
1685900476642.png
 
  • Haha
Waarderingen: NR34
Kan je er redelijk snel weer af zetten, starten beetje warm laten worden en hij kan er weer af
Vandaag weer met de T500 naar mijn werk geweest, wat een feest binnendoor. En net inderdaad voor het wegrijden de choke weer uit gezet en dat ging al een stuk beter! Nu nog het starten doorkrijgen maar dat gaat ook al beter.

Overigens niks leuker om naar voren te rijden bij het stoplicht en als er dan vooraan een Foutlander of Tesla staat, flink staan te roken net ervoor O-)
 
Koud starten bij de GT750 gaat als volgt, benzinekraan open, choke er op en dan starten, verder niks doen, van het gas afblijven.
Misschien ook van toepassing op de T500??
Trouwens bij de RG500 doe ik het net zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan