Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Vraagje: wat is een orginele gt550 waard in orginele lak zonder roest met 22.000km
Hij is rijdend weg gezet 7 jaar geleden dus zal nagekeken moeten worden. Ding is geen 10 maar zeker een dikke 8.

Ding is iig te mooi om een caferacer van te maken.....
Heb helaas geen fotoos

Een beetje wat de gek er voor geeft,en natuurlijk de staat.Gemiddeld doen ze zo tussen de 750,- voor een opknap exemplaar tot rond de 3500,- voor een net rijdend exemplaar in
originele staat met originele uitlaten een topper met lage km stand kan tot 5000,- kosten.
Maar zonder foto,s is het moeilijk een oordeel te geven.
Maar gaat het om de motor te kopen,of verkopen?
 
Laatst bewerkt:
Een beetje wat de gek er voor geeft,en natuurlijk de staat.Gemiddeld doen ze zo tussen de 750,- voor een opknap exemplaar tot rond de 3500,- voor een net rijdend exemplaar in
originele staat met originele uitlaten een topper met lage km stand kan tot 5000,- kosten.
Maar zonder foto,s is het moeilijk een oordeel te geven.
Maar gaat het om de motor te kopen,of verkopen?


Allebij , vriend A wil er een kopen en vriend B heeft er een staan.
We vragen ons af wat zon ding in godsnaam waard is.
 
Allebij , vriend A wil er een kopen en vriend B heeft er een staan.
We vragen ons af wat zon ding in godsnaam waard is.

Vriendenprijsje? ;)
Verder is het giswerk zonder foto,s voor ons.
Staat motorblok is ook belangrijk,na zo lange stilstand is de kans aanwezig dat de krukaskeerringen zijn uitgedroogd,kortom dan ben je aan de beurt wat werk en kosten betreft.Want meestal ga je dan veel meer dingen tegenkomen die aan vervanging toe zijn,
22000km lijkt niet veel,maar vroeger zat je dan met een luchtgekoelde 2takt al snel aan een revisie van de zuigers .En ook al zou je de motor weer aan de praat krijgen en loopt hij dan prima,dan nog is de kans aanwezig dat binnen een X aantal km,s de krukaskeerringen alsnog kapot gaan.
Dus dat is ook iets om rekening mee te houden wat de prijs betreft.
Is hij geheel origineel met de originele uitlaten in goede staat en geen roest,dan zou ik er niet meer dan hooguit tussen de 1200,- a 1500,- voor geven gezien de lange stilstand moet je met de prijs een risico incalculeren dat er extra kosten bij komen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Kan iemand mij vertellen welke kop moeren er werden gebruikt voor het 1975 model en welke voor het 1972 model?
Ik het een lading onderdelen hier liggen en ik heb dus moeren met een hoge zeskant en een set met lage zeskant!
full
 
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik ken eigenlijk alleen dat hoge type voor een T500 is het toch??

Lage type zit o.a. op de GT750
 
Klopt als het voor een 500 is alleen die hoge kop,de platte werd inderdaad voor
GT750 gebruikt.Kijk maar op de site van CMSNL bij de 500.
 
Laatst bewerkt:
Beste twee-taktfanaten,

Ik ben bezig met een Suzuki GT380. Op het dashbord heb je heel leuk dan een versnellingsindicator. Deze hoort dan bij de modellen van na 1974.
Mijn motorblok (gezien het nummer) lijkt op een oudere, die van 72 of 73. De koelfinnen van de ram-air deksels zijn ook van het oudere model.

Mijn vraag: Is het mogelijk om de versnellingsindicator werkende te krijgen met dit oudere type motorblok?
Of hoe werkt het eigenlijk? In het handboek valt er niet veel over te vinden. Potze verkoopt wel een nieuwe schakelknop (zie afbeelding) maar waar komt deze dan te zitten? Bij het schakelpookje, of bij de schakelwals... Of aan de rechterkant van het blok, bij het schakelvork?

37710-31212.JPG


Mvg!
 
Op de schakelwals onder de uitgaande as van het kettingtandwiel.
Bij de vroege modellen zit hier een zwart kunstof doppie die alleen de neutraalstand aangeeft. Wil je deze versnellingsindicatot inbouwen zul je ook je draadboom aan moeten passen en het latere tellersetje monteren want daar zit dan het piefje in waarop je af kan lezen in welke versnelling je zit...
 
Het nieuwere dashbord zat bij de motor. Het lijkt erop dat alleen het motorblok zelf echt oud is. Maar het zal wel leuk zijn als de indicator werkt.
full



Ik kan me enkel voorstellen dat het dat dopje is aangegeven met de pijl. Als die nieuwe schakelindicator dan erop moet dan lijkt me dat dus geen ontzettend ingrijpende taak. Die kabel geleid ik dan naast de dynamokabel uit het motorblok.
full


Dank voor je reactie!
 
Daar hoort hij inderdaad.
(je carter ligt op z'n kop zie ik)

Wel even kijken/meten hoe de boe om gemonteerd moet worden.
M'n GT750 gaf hele vreemde waarden aan: 3 in z'n 1, geen neutraal etc.
Bleek dat de schakelaar op z'n kop gemoneerd zat
 
Beste tweetaktracers, 23 mei gaan wij weer op de pottendijk in Emmen rijden.
Bijgevoegd dan ook even de flyer voor dit evenement.
Voor info; mail mij even.
full
 
De Bantam RG500 laat zo'n beetje alle alarmsystemen afgaan op een parkeerplaats _O-
 
Nou het is er allemaal weer niet mooier op geworden die nieuwe vormgeving van het forum, :r Gelukkig kon het nog terug gezet worden naar de oude vormgeving.
 
Laatst bewerkt:
Bij de GT750 is de schakelwals anders daar past het niet. :]

Het nieuwere dashbord zat bij de motor. Het lijkt erop dat alleen het motorblok zelf echt oud is. Maar het zal wel leuk zijn als de indicator werkt.
[afbeelding]


Ik kan me enkel voorstellen dat het dat dopje is aangegeven met de pijl. Als die nieuwe schakelindicator dan erop moet dan lijkt me dat dus geen ontzettend ingrijpende taak. Die kabel geleid ik dan naast de dynamokabel uit het motorblok.
[afbeelding]

Dank voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan