Het Suzuki VanVan topic

Die bestelling is nu 2 weken onderweg, dus ik schat over 2 of 3 weken.
Als ie binnenkomt en alles is oke, dan mag je hem hebben voor 100 euro inclusief verzenden. Ik laat je weten als ie binnenkomt.
Jij doet het dan zelf, he? Dat scheelt enorm in de kosten. :9
 
En die van jou moet toch weer open omdat niet 100% loopt toch? Scheelt ook weer.
Lijkt me zeker leuk om te doen als je het kan, ik doe alleen kleine dingen, zoals kofferrek monteren en olie verversen.

Vandaag naar Louis in Wesel (Duitsland) gereden met een omweg binnendoor, was een mooi ritje. De VanVan rijdt echt fantastisch op langere afstanden.
Heb er nu navigatie op, de TomTom Urban Rider, en dat is echt wel fijn, hoor. Dat had ik veel eerder moeten doen. Zitten opties op zoals snelwegen vermijden en kronkelweggetjes. :9
 
vandaag even een middagje gesleuteld en eindelijk loopt de vanvan weer zoals het hoort *O* de nokkenas stond 1 tandje te vroeg.
 
Leuk filmpje! :Y

Ik heb gisteren ook een eind gereden, in totaal 275km. Ben naar het heuvellandschap tussen Coesfeld en Münster geweest in Duitsland. Was een mooi ritje.

Donderdag wordt mijn nieuwe tandwiel erop gezet, ik ben benieuwd wat dat gaat doen.
 
Als ie wat vlotter is, is dat ook wel fijn. Op die VanVan raak je veel te relaxt van het rustige vermogen en de relaxte zithouding. :+
 
Echt vlot zal ie nooit worden, het blijft een 125cc natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
top dat het geholpen heeft! waar heb je die tandwielen besteld als ik vragen mag? ik heb 2 weken terug bij goparts besteld maar tot nu toe nog niks binnen gekregen :/
 
@Baashaas, Goparts moet je eens bellen, want ik had daar ooit eens 1 maand gewacht op een accu.
Mails antwoorden ze niet. Naar het schijnt hebben meerdere personen daar last van.
 
de 150cc zit er onder *D duidelijk meer koppel in de lagetoeren, de topsnelheid heb ik nog niet kunnen testen

Zo, dat heb je vlot gedaan. Hoeveel uur werk was het nou?

Ik krijg nu al spijt dat ik de cilinder het verkocht, haha...
Paste het er een op een op?
 
Laatst bewerkt:
ja het paste er allemaal mooi op, het ziet er nu wel wat anders uit omdat de koelribben van de 150cc kleiner zijn als de orginele.
bij elkaar was het iets van 2 uurtjes werk.. (inclusief toen hij bijna in elkaar zat ik wat vergeten was en hij weer uitelkaar moest haha)
 
Twee uurtjes werk is goed te doen, dat valt reuze mee dus.
Ik ben benieuwd hoe die nu rijdt met een groter tandwiel voor. Die Oostenrijker ging toen van max 100 naar 110 topsnelheid.

Het injectiemodel heeft een temperatuursensor en die moet ik ergens kwijt als ik er een 150cc opzet. En daarnaast ben ik er niet zeker van of de injectie het aankan, want die is niet af te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een maand lang gedacht dat er een Suzuki VanVan bij mij voor school stond, maar dat bleek dus een Marauder te zijn. Ik voelde me best wel een sukkel achteraf haha.
 
Hahaha.... een Marauder is dan ook een heel andere motor. Een VanVan is zoveel mooier. 8-)
 
Hee Baashaaas, moest je de carburateur ook opnieuw afstellen?
Mijn injectie heeft geen afstelmogelijkheden en ik twijfel of die een 150cc cilinder aankan. Wat zijn jouw ideeen daarover?
 
ik heb de carburateur nog niet afgeteld maar er moet denk ik wel ff een groter sproeiertje in, bij injectie zou ik niet weten hoe dat werkt ik heb alleen nog maar aan carburateur modellen gesleuteld.
 
Die Oostenrijker die ook deze cilinder erop heeft hoefde niks aan te passen verder, zei hij. Die heeft niets met de carburateur gedaan. Maar ik kan me voorstellen dat ie mooier gaat lopen als je dat wel doet.
Hij heeft wel een 1+ groter voortandwiel en toen reed ie 110 km/uur. Daarvoor nooit harder dan 100.
 
er hoeft inderdaad niks te worden aangepast, maar ik merk nu wel dat er gewoon een iets te arm mengsel is.
mijn top was van de week trouwens 130 op een stukje wind mee, met standaard tandwiel *O*
 
130??? Wauw, die cilinder doet het echt goed, zeg! *O*

Hoe zit het met de trillingen, zijn die toegenomen en in welke mate?
 
tja de trillingen waren altijd duidelijk aanwezig bij flink door gassen, ik heb niet het idee dat dit meer is geworden.
Ik heb zonet wel even me luchtschroef wat moeten afstellen, stationair draaide hij een beetje zwakjes... maar dat is nu opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan