###Het Tiende grote XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das een goeie, ondergetekende loopt nu naar de kelder om een biertje te gaan halen!!

Rusland

p1030890.jpg
 
Present! :W

Moet je bij een 2KF het oliereservoir apart leeg laten lopen of gaat dat met de carterplug mee?
'k Kan het niet vinden in de service manuals, omdat die andere versies betreffen.
 
Tankie gaat leeg als je onder aan het blok dat ene olieleidinkje los draait. Die ene die links van dat aftapgat zit. Die zit aan je oliepomp, en zal (naar ik meen) niet vanzelf leeglopen. Er zit een rubber ringetje in, laat die niet vallen, want je kan hem meestal nog prima hergebruiken. Zorg wel dat je hem heel goed op zijn plaats zet als je de boel weer monteert. Dat ie niet verschuift dus.

oelwechsel%20003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tankie gaat leeg als je onder aan het blok dat ene olieleidinkje los draait.
Ik heb zo gauw even geen afbeelding.
Okee, je moet dus gewoon de leiding zelf los halen.
Die loopt vrij zichtbaar van het tankje naar het blok; geen afbeelding bij nodig. :)

Eerst maar 'ns schoonmaken, het blok is onwijs ranzig. Het rechter carterdeksel moet er ook af (voor nieuwe koppelingsplaten en veren). Dan werkt een schoon blok wel zo prettig. O-)

Edit: ah kijk, toch een afbeelding, wat een service. :}
De aftapplug heb ik al los gehad, tankje liep inderdaad niet leeg.
Thanks!

Oh en er komt toch een ranzige meuk uit het blok wat voor olie door moet gaan :X
 
Laatst bewerkt:
Oh en er komt toch een ranzige meuk uit het blok wat voor olie door moet gaan :X
Anders misschien eerst even wat goedkope olie om te spoelen? Daarna olie en filter weggooien en weer olie verversen. Als het echt hele vieze meuk is, is dat de dood voor je oliepomp en daarna je nokkenas.
 
Anders misschien eerst even wat goedkope olie om te spoelen? Daarna olie en filter weggooien en weer olie verversen. Als het echt hele vieze meuk is, is dat de dood voor je oliepomp en daarna je nokkenas.
Nou ja, ik overdreef een beetje maar de olie is echt gitzwart. En ik heb het idee dat er nu nog wat troep achterblijft (bezinksel zeg maar) in het blok. Daarom zat ik ook aan spoelen te denken. Moet ik wel eerst andere olie halen. Nou ja, ik kan toch eerst verder met de koppeling.
 
Nou ja, ik overdreef een beetje maar de olie is echt gitzwart. En ik heb het idee dat er nu nog wat troep achterblijft (bezinksel zeg maar) in het blok. Daarom zat ik ook aan spoelen te denken. Moet ik wel eerst andere olie halen. Nou ja, ik kan toch eerst verder met de koppeling.

Spoelen met Diesel...
 
Hmm ook wel eens van gehoord en had het in de categorie beunhazerij geschaard. :P Hoe gaat dat in zijn werk? Je start de motor dan niet neem ik aan? Of meng je olie en diesel??


Niet starten, (kan wel maar zou ik niet direct doen), Olie er uit, diesel er in. Bougie er uit, en met de startmotor of kikkert paar keer rond laten draaien. diesel aftappen en olie er weer in. Filter nadien wel vervangen natuurlijk.
 
Ik heb het zelf nooit gedaan met diesel. Je zou ook nog aan olie verdund met diesel kunnen denken. Of goedkope dunne oliemeuk. Met alleen kicken krijg je nooit de spoelolie helemaal bovenin.
 
Grrrmbl.... Paar honderd euro verder aan carburateur revisie (plus rubbershit eromheen dat uit elkaar viel na carburateur lostrekken) maar dan heb je.....

Nog steeds lekkage....

En op dezelfde plek.

Het enige dat ik eker weet is dat hij niet lekt als ik kraan dichtdraai, wat mijn inziens lekke tank uitsluit. Iemand verder nog ideeen?
 
Grrrmbl.... Paar honderd euro verder aan carburateur revisie (plus rubbershit eromheen dat uit elkaar viel na carburateur lostrekken) maar dan heb je.....

Nog steeds lekkage....

En op dezelfde plek.

Het enige dat ik eker weet is dat hij niet lekt als ik kraan dichtdraai, wat mijn inziens lekke tank uitsluit. Iemand verder nog ideeen?
Vertel het hele verhaal nog even svp want dat heb ik niet meer paraat.
 
Zie foto. Bij de rode cirkels druppelt er benzine, maar ben er net achtergekomen dat het waarschijnlijk hoger begint (of ook lekt), want bij het gele cirkeltje is er ook benzine.

We hebben de vlotternaald vervangen en de rubbers om de carb heen (die naar luchtbox en cilinder gaan).

full
 
Zie foto. Bij de rode cirkels druppelt er benzine, maar ben er net achtergekomen dat het waarschijnlijk hoger begint (of ook lekt), want bij het gele cirkeltje is er ook benzine.

We hebben de vlotternaald vervangen en de rubbers om de carb heen (die naar luchtbox en cilinder gaan).

[afbeelding]
Heb je de pakkingen van de carb zelf ook vervangen? Daar heb je ook van die kitjes voor.
 
Inderdaad, die rubberen ring van de vlotterbakbak onder aan de carb, check even je vlotternaaldhoogte en of je vlotters niet stiekem lek zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan