~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat de gek er voor geeft :?

Vaak wel ja. ;)

Dit exemplaar bijvoorbeeld.

1977 Other Makes Torsten Hallman HL500 | eBay

$T2eC16F,!ykE9s7twBZBBRiDfqeJQQ~~60_3.JPG
 
Op francorchamps reden ze laatst met zijspannen rond, vooral veel eigen creaties. Bij sommige zat de bijrijder over de ketting heen, met geen enkel kapje over tandwielen of ketting. Als die vent iets verkeerd ging zitten had hij z´n hand er tussen om nog maar te zwijgen over wat er gebeurt als de ketting knapt :X
 
Ik ben nu mijn koppeling in elkaar aan het zetten van m´n xt550 en ik kwam erachter dat ik 2 verschillende setjes koppelingsveren heb (heb ook 2 koppelingen).
Een setje blauwe veren en een setje niet gekleurde veren.
Iemand enig idee wat het verschil is(neem aan dat de blauwe sterker zijn)?
En wat is aan te raden bij straat gebruik?
 
De blauwe zullen inderdaad sterker zijn, probeer het verschil maar te voelen.
Sterkere veer zou er voor moeten zorgen dat die minder snel slipt, maar niet alleen de veren hebben daar invloed op. De staat van de platen, olie is na mijn inziens belangerijker.
Nadeel van sterkere veren is het moeizaam ontkoppelen, meer tegen kracht van de veren.
 
Kan iemand voor mij afmetingen van de toolbox van de xt500 opnemen. Zit te denken om 2 van deze voor bij mijn koplampunit te prutsen op de 600.

$(KGrHqR,!kwE7!LG+WupBO54gr7Eyg~~60_57.JPG


Wil graag daarin wat gereedschap plaatsen, ipv in mijn zadeltassen. Met als reden dat ik er vlug bij kan en bij diefstal van de tassen mijn gereedschap nog heb om de dader mee te bewerken.
 
Kan iemand voor mij afmetingen van de toolbox van de xt500 opnemen. Zit te denken om 2 van deze voor bij mijn koplampunit te prutsen op de 600.

[afbeelding]

Wil graag daarin wat gereedschap plaatsen, ipv in mijn zadeltassen. Met als reden dat ik er vlug bij kan en bij diefstal van de tassen mijn gereedschap nog heb om de dader mee te bewerken.


Hoeveel ruimte heb je ?

Is dit niks ?
artikel details - Militaria 4 You
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het spuiten van een aluminium motorblok? Heb begrepen dat 2k lak het beste is maar dat kan ik niet zelf spuiten en ik zoek wel iets dat tegen benzine en hitte kan.
Is een (etsende) primer nog nodig? Meeste normale verf hecht erg slecht aan alu vanwege de snelle oxidatie.
 
Iemand ervaring met het spuiten van een aluminium motorblok? Heb begrepen dat 2k lak het beste is maar dat kan ik niet zelf spuiten en ik zoek wel iets dat tegen benzine en hitte kan.
Is een (etsende) primer nog nodig? Meeste normale verf hecht erg slecht aan alu vanwege de snelle oxidatie.

Heb mijn blok met Rustoleum matzwart gespoten, direct op het aluminium wel goed ontvetten.
0551659_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is die rustoleum een beetje benzine bestendig?
Wil het blok eigenlijk in hoogglans hebben maar dat heb ik nog niet gevonden van dat merk
 
Dag allemaal,

ik zoek een oplossing voor mijn achterrempedaal, mogelijk hebben jullie een geniaal idee - of een vermoeden van de oorzaak... Ik wil hem hoger stellen, want de rem grijpt nu een paar centimeter onder de hoogte van de voetsteun aan en dat remt niet bepaald lekker wanneer ik staand rijd. Wanneer ik hem hoger afstel draai ik hem tegen de dinges (vergeef me het jargon, zie fotootje) van de voetsteun aan. Dat kan wel een stukje, maar als ik hem zo hoog draai als ik hem wil gaat hij de rem indrukken en dat hij strak tegen eerdergenoemde dinges aan zit lijkt me niet de bedoeling, of wel?

De draaiende delen zijn in de loop der jaren wat on-rond geraakt dus er is wel een beetje speling, maar zo op het oog is er niets krom. Het betreft een XT600 2KF, fotootje:

full
 
Lijkt wel alsof je rempedaal gescheurd is t.h.v. je kickstarter.

Gheh, dat is niet het geval, er hangen nog wat grassprietjes en dergelijke aan waar afgelopen weekend wat klei over gekomen is.

Een V er uit slijpen en hem onder een hoek weer vastlassen is wel in me op gekomen, maar dat wil ik eigenlijk pas doen wanneer er verder niets mis blijkt en elke 2KF dit 'probleem' heeft.
 
inderdaad! lijkt ook een rare knik in te zitten.

Hij is niet geknikt, hij golft keurig om het afdekkapje van de decompressie heen, onder de kickstart door. Geen draaiing of heen-en-terug-buig-tekenen. Ziet er allemaal erg 'bedoeld' uit.

Heb ik misschien een niet-2kf rempedaal?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan