~~ het twaalfste grote XT/XTZ/TT/TTR topic en WR450F-2007 ~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren een stuk offroad gereden, kom ik thuis, sleutels weg . Schroevendraaier erin en contact uitgezet. Wil ik vanmorgen de motor weer op contact zetten met de schroevendraaier, niet meer rond te krijgen. Dus met de vierwieler naar de "hobbystek". Net even het slot eruit gehaald en er staat er aan de onderkant een nummer in geslagen: C64621.
Vraagjes: is dit ook het sleutelnummer?
Kan iemand, die toevallig een slot met sleutel los heeft liggen, dit controleren of zowel op de sleutel als op het slot hetzelfde nummer staat?
Het zou me weer een stuk dichter bij een oplossing brengen.

Btw, het ritje van kleine 70km was leuk. Kennis van mij had nog nooit offroad gereden en wilde dat dolgraag een keer proberen. Omdat het "wat" nat was heb ik hem mijn Ktm450 mee gegeven en ik natuurlijk op de Tenere, dat leek me stukken veiliger (Tenere met een K60 aan de voorkant en een TW met 6mm profiel aan de achterkant is niets voor een "rookie").
Tijdens een stop vroeg ik hem of het goed ging en waarom hij zo dicht achter mij reed.
Het ging dus prima en hij kon me prima volgen (de wegen waren nog vlak met hier en daar een klein plasje). Vol trots toonde hij de modderspetters op het vizier van zijn integraalhelm. Ik zei hem dat hij wat meer afstand moest houden.
Komen we bij het knippenpad met plassen tot 30cm diep. Hij zit weer (te) dicht achter me. Na de eerste serie knippen kijk in de spiegel en dacht: "nu even stoppen".
Langs mij stopte een bruinige massa mens en motor. Geweldig om het te zien _O- .
"Enne? " vroeg ik O-) . Ehhh...... ik snap nu wat je bedoeld met afstand houden, kwam er met een big smile onder de druipende helm vandaan *D . De modderspetters van eerder waren ook weg :+ .
Er waren stukken bij waar ik de grootste moeite had de yamaha op het rechte spoor te houden, met de ktm gaat dit gelukkig allemaal wat gemakkelijker. Hij is slecht 1x gevallen op een echt modderig stuk en ook dat vond hij leuk.
Er is weer een Offroad liefhebber bij, moet alleen nog een keer een XT kopen 8-)
 
Mooi verhaal, gassen!

Ik heb niets los liggen om het te controleren maar ik heb inderdaad wel eens een sleutel laten maken met alleen het slot in de hand. Dus met dat nr. zou wel eens heel goed kunnen. Moet je wel naar een serieuze sleutelmaker natuurlijk.
 
Ha, me baard laten staan, past wel bij de stijl van XT rijden… :Y

afternoon-break-014-11032013.jpg


Bij veel offroad krijg je spijt...
 
Hallo XT kenners!

Ik heb mijn K1100 LT 1994 te koop staan en iemand vlakbij mijn dorp heeft een XT600 K1993 met 6760 km die hij wil inruilen.

Gezien het verhaal (lange stilstand) en uiterlijk kan de kmstand kloppen

minpunten:

contactslot+ benzindedop moet vervangen
beschadigingen tank
oxidatie achtervelg
remhendel voor heeft een dood punt waar je doorheen knijpt (remt wel hard)

motor rijd goed, heb ik nu even thuis om te testen. Echt een motor voor erbij. Ik had een grijns van oor tot oor ha ha

Wat is de motor waard volgens jullie? ( De BMW staat voor € 1550 op Speurders)

Bedankt voor jullie hulp!
 
Hallo XT kenners!

Ik heb mijn K1100 LT 1994 te koop staan en iemand vlakbij mijn dorp heeft een XT600 K1993 met 6760 km die hij wil inruilen.

Gezien het verhaal (lange stilstand) en uiterlijk kan de kmstand kloppen

minpunten:

contactslot+ benzindedop moet vervangen
beschadigingen tank
oxidatie achtervelg
remhendel voor heeft een dood punt waar je doorheen knijpt (remt wel hard)

motor rijd goed, heb ik nu even thuis om te testen. Echt een motor voor erbij. Ik had een grijns van oor tot oor ha ha

Wat is de motor waard volgens jullie? ( De BMW staat voor € 1550 op Speurders)

Bedankt voor jullie hulp!
600-1200
 
Hij rijd nu wel al een jaar geloof ik..achterband is nieuw.. ik geloof wel 6 a 7 jaar stilgestaan.

Fikse noppenbanden trouwens...ik wilde de BMW weg...ooit een klassieke eenpitter BSA

ik ga geen winter meer rijden dus dan wordt de keuzemogelijkheid wat groter.

Hij vroeg of ik wellicht interesse in deze als inruil+ bijbetaling. Doet me denken aan mijn Honda MT (ik ben 34) tijdens de MAVO.

Die BSA duurt even..sparen..duur..zoeken...wie weet nooit. Tot die tijd deze in de schuur voor fun+ woon werk bij mooi weer? Wellicht wil hij mijn K1100 niet meer wil na een proefrit..wellicht wel..daarom wilde ik even de waarde weten. Ik dacht zelf 650-900 eur max waarde.

Op motorgebied ben ik nog steeds zoeken dus..van een 800cc boxer twin..naar een 1100 cc 4-cylinder ..naar een 600cc 1-pitter...

Ik zocht niet naar inruil, maar deze motor en het idee bevalt me wel gek gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, dat zijn plastic bosjes. Speciaal aangelegd voor offroaders omdat ze nergens meer in de echte natuur mogen komen en iedereen snapt dat er natuurlijk wel een alternatief moet zijn.
 
http://postimg.org/image/hs0zn1ykn/

http://postimg.org/image/7n4kz9iwd/

even puzzelen, maar het is me gelukt...de foto's..dit is alles wat ik nu heb, ik kan er vanvond meer maken.

bedankt voor de reacties!

Ziet er leuk uit, maar 1550 is net iets teveel.

Persoonlijk zou ik met 1200 wel vrede hebben, 1000euro is weer zo het onderste uit de kan willen hebben :+
Uiteraard moet het blok wel goed zijn, anders zou ik hem zoiezo laten staan, maar paar dingetjes vervangen hoort erbij, en dat doe je eigenlijk toch altijd wel als je een nieuwe motor hebt.
 
Mooi verhaal, gassen!

Ik heb niets los liggen om het te controleren maar ik heb inderdaad wel eens een sleutel laten maken met alleen het slot in de hand. Dus met dat nr. zou wel eens heel goed kunnen. Moet je wel naar een serieuze sleutelmaker natuurlijk.
Contactslot werkt weer, even een blanke yamaha sleutel bij de lokale hakkenbar gescoord. Slot uit elkaargehaald, wat meten en wat vijlen en *O* , het werkt weer. Slot van buddyseat nog niet, maar die pas ik weer aan op de sleutel.
Plaatje bij het praatje:
full
 
Mijn TTR gaat ook in de verkoop.
Zodra mijn 34L gereed is, kan ik hem missen en gaat er nieuw plastic en zo op.
Het is een blauwe 2001, met standaard tank en grote Acerbis tank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan