Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

ATF en nog wat te weinig ook, er hoort iets van 490ml (voorvork) olie in.
20201210_115414.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Hola,
Voor degenen uit Spijkenisse,
De bocht Schenkelweg - Gr Kruisweg (bochtje naar Brug) is glad, heb ik even mooi "letterlijk" aan lijve mogen ondervinden.
Gelukkig reed ik in de buitenbocht.
Gevolg, deuk in de laser-uitlaat en in mijn ego :) en wat krassen op mijn zijkap. Stuur is ook een beetje scheef, maar dat is een kwestie van ff rechtzetten.

Oja, voor de koekblikkers vanochtend een hele dikke middelvinger. Er stapte welgeteld 1 dame uit en zij stond aan de overkant. de rest vd koekblikkers op mijn baan, had geen zin/haast/koud/watjes.
DJW dame, mocht je dit lezen. Ik heb je wel gelijk weer in laten stappen, maar toch bedankt.
Motor weer via de achterderugmethode weer rechtopgezet, binnen 1 min kon ik weer verder gelukkig.
Wel kut, motor was netjes en na 4 mnd lijkt het op een winter-ratbike.
Klote...
Ik had het een tijdje terug, wat olie op de weg en daar ging het voorwiel.
Gelukkig had de fiets geen schade, behalve een verbogen stepje (ging stapvoets)
De koekblikkers keken er alleen maar beetje moeilijk naar, en reden snel door, behalve een wat oudere heer, die me een poetsdoek gaf. (waarvan dank!)
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Hola,
Voor degenen uit Spijkenisse,
De bocht Schenkelweg - Gr Kruisweg (bochtje naar Brug) is glad, heb ik even mooi "letterlijk" aan lijve mogen ondervinden.
Gelukkig reed ik in de buitenbocht.
Gevolg, deuk in de laser-uitlaat en in mijn ego :) en wat krassen op mijn zijkap. Stuur is ook een beetje scheef, maar dat is een kwestie van ff rechtzetten.

Oja, voor de koekblikkers vanochtend een hele dikke middelvinger. Er stapte welgeteld 1 dame uit en zij stond aan de overkant. de rest vd koekblikkers op mijn baan, had geen zin/haast/koud/watjes.
DJW dame, mocht je dit lezen. Ik heb je wel gelijk weer in laten stappen, maar toch bedankt.
Motor weer via de achterderugmethode weer rechtopgezet, binnen 1 min kon ik weer verder gelukkig.
Wel kut, motor was netjes en na 4 mnd lijkt het op een winter-ratbike.
Dat is mooi ruk zeg, gelukkig valt de schade mee... :/
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Het verschil in inveren is heel duidelijk, standaard iets van 0,77kg/mm, nu op advies een set 0,85 er in.
Volgens mij een dikke verbetering, dus ik ben echt benieuwd hoe ze het straks vindt rijden.
Helaas is er wel een verkeerd glijlager geleverd, de oude zag er nog goed uit dus de volgende keer maar vernieuwen.
Het lager in de poot zelf was wel de juiste. 15w olie er in, van het weekend de andere poot..


20201210_134904.jpg
 
Hola,
Voor degenen uit Spijkenisse,
De bocht Schenkelweg - Gr Kruisweg (bochtje naar Brug) is glad, heb ik even mooi "letterlijk" aan lijve mogen ondervinden.
Gelukkig reed ik in de buitenbocht.
Gevolg, deuk in de laser-uitlaat en in mijn ego :) en wat krassen op mijn zijkap. Stuur is ook een beetje scheef, maar dat is een kwestie van ff rechtzetten.

Oja, voor de koekblikkers vanochtend een hele dikke middelvinger. Er stapte welgeteld 1 dame uit en zij stond aan de overkant. de rest vd koekblikkers op mijn baan, had geen zin/haast/koud/watjes.
DJW dame, mocht je dit lezen. Ik heb je wel gelijk weer in laten stappen, maar toch bedankt.
Motor weer via de achterderugmethode weer rechtopgezet, binnen 1 min kon ik weer verder gelukkig.
Wel kut, motor was netjes en na 4 mnd lijkt het op een winter-ratbike.
Balen zeg. -O-
Het is koud en vochtig, en daardoor soms heel verraderlijk. :Y

Ik had zelf ook een glippertje Den Haag uit..
Er kwam een auto de afrit A4 af en die ging tegen het verkeer in 8)7 zo weer haaks de oprit op.
Meneer wilde een stuk file omzeilen.
Hoe kom je er op. :?

Dus ik dacht er direct ff strak langs te sturen bij een haakse bocht, even gedag zeggen, maar mijn achterwiel had een andere koers.
Ging hier gelukkig wel goed verder, maar wilde net nog meer versnellen.
Goed dat ik niet nog een fractie sneller ging.
Maar had het einde van de grip überhaupt nog niet verwacht.

Het is geen zomer met bijna oneindige hellingshoeken.
Even vergeten na drie weken stilstand. O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Even langs Tijger Leathers gereden.
Wat een gekke zaak in een positieve vorm bedoeld.
Een stap terug in de tijd, of naar de achterbuurten van New York. :+
De vele gratis parkeerplaatsen volgens de website bestaan uit auto's die alle stoepen bezet houden, en in de avond worden er tralies voor de ramen gemonteerd wegens de uitgebreide criminaliteit in deze en omliggende wijken.
Binnen een rommelige werkplaats die aan de oprichting 76 jaar geleden doet denken. :')

Maar gelijk een welkome ontvangst en levensverhaal van de toffe eigenaar.
De prijsopgave voor reparatie van het racepakkie is ook erg positief. :9

Nog even afwachten hoe e.a. er uit gaat zien, maar vooralsnog een dikke aanrader.
Voelde mij er helemaal welkom. :t
 
Laatst bewerkt:
Het loopt weer storm, iedereen in de winterslaap? :+ ;)
Vanochtend zag ik een temperatuur van 1.9°C toen ik op de fiets zat richting de sportschool. 8)7

Het rijden gisteren is mij niet tegengevallen, ondanks de avondspits en de temperatuur van rond de vijf graden. :]
Van tevoren vroeg ik mij wel af of ik überhaupt naar Tijger Leathers moest gaan of dat het helemaal geen zin meer had.

DSC_3597.jpg


En ook na het vastsnoeren van het motorpak dacht ik nog even.. ben wel klaar nu.
Volgende week kan ik er ook wel heen. :z
Maar ik ben dus toch gegaan, en dat viel dus helemaal niet tegen. *O*

Hóp naar Den Haag. :]
DSC_3628.jpg

DSC_3623.jpg


Thuis al een 'power' pilletje in de fles gedaan om even te tanken. :+
DSC_3602.jpg


En pas na twintig minuten rijden was die zo goed als opgelost. Niet gelijk dus. 8)7
IMG20201210161255.jpg


Het uitzicht met de grotere ruit en de handkappen bevalt mij enorm goed. Weer een stukje volwassener. :Y
IMG20201210161021.jpg


En weer onderweg naar huis en bijna thuis kon ik ook genieten van de LED koplamp. :t
IMG20201210172408.jpg


In de avond al wat spierpijn in de bovenbenen.
Het lijf is niet meer gewend aan een ritje. 8)7 _O-
 
Even langs Tijger Leathers gereden.
Wat een gekke zaak in een positieve vorm bedoeld.
Een stap terug in de tijd, of naar de achterbuurten van New York. :+
De vele gratis parkeerplaatsen volgens de website bestaan uit auto's die alle stoepen bezet houden, en in de avond worden er tralies voor de ramen gemonteerd wegens de uitgebreide criminaliteit in deze en omliggende wijken.
Binnen een rommelige werkplaats die aan de oprichting 76 jaar geleden doet denken. :')

Maar gelijk een welkome ontvangst en levensverhaal van de toffe eigenaar.
De prijsopgave voor reparatie van het racepakkie is ook erg positief. :9

Nog even afwachten hoe e.a. er uit gaat zien, maar vooralsnog een dikke aanrader.
Voelde mij er helemaal welkom. :t
Tijger leathers is echt een goed bedrijf. Hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over. Ben er zelf nooit geweest. Misschien over een tijdje om het stuur van m'n auto nieuw te laten bekleden.
 
Even langs Tijger Leathers gereden.
Wat een gekke zaak in een positieve vorm bedoeld.
Een stap terug in de tijd, of naar de achterbuurten van New York. :+
De vele gratis parkeerplaatsen volgens de website bestaan uit auto's die alle stoepen bezet houden, en in de avond worden er tralies voor de ramen gemonteerd wegens de uitgebreide criminaliteit in deze en omliggende wijken.
Binnen een rommelige werkplaats die aan de oprichting 76 jaar geleden doet denken. :')

Maar gelijk een welkome ontvangst en levensverhaal van de toffe eigenaar.
De prijsopgave voor reparatie van het racepakkie is ook erg positief. :9

Nog even afwachten hoe e.a. er uit gaat zien, maar vooralsnog een dikke aanrader.
Voelde mij er helemaal welkom. :t

Haha dat had ik ook de eerste keer dat ik er was.
Je verwacht heel veel bij zo'n grote naam. Als je dan die woonwijk in rijdt, voelt het toch wat vreemd aan _O- Laat staan die shop zelf.
Maar inderdaad, goeie gasten en ze maken mooie dingen :) Gouden handjes hoor!

Ik heb er ondertussen 2 weken op zitten bij mijn nieuwe werkgever. Veel indrukken maar ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin :Y
Nou hopen dat zij ook tevreden over mij zijn uiteindelijk natuurlijk haha.
Ik heb het dus wel wat drukker, dus niet zoveel tijd om constant op mijn mobiel te loeren :+
 
Haha dat had ik ook de eerste keer dat ik er was.
Je verwacht heel veel bij zo'n grote naam. Als je dan die woonwijk in rijdt, voelt het toch wat vreemd aan _O- Laat staan die shop zelf.
Maar inderdaad, goeie gasten en ze maken mooie dingen :) Gouden handjes hoor!

Ik heb er ondertussen 2 weken op zitten bij mijn nieuwe werkgever. Veel indrukken maar ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin :Y
Nou hopen dat zij ook tevreden over mij zijn uiteindelijk natuurlijk haha.
Ik heb het dus wel wat drukker, dus niet zoveel tijd om constant op mijn mobiel te loeren :+
Leuk om te horen dat je het net zo beleefd hebt. ;)
Het heeft ergens ook wel wat dat zulke zaken nog bestaan - kunnen bestaan.

De eigenaar is ook niet iemand die het vel van je oren trekt.
Beter dat dan een prachtige showroom zonder verwondering en de hoofdprijs.
Ik had mij al schrap gezet, maar voor veertig euro zet een ander de machine niet eens aan denk ik. 8)7 _O-
Zei nog dat zestig ook goed is, maar afspraak is afspraak pareerde hij gelijk.
'Al ben ik er een week mee bezig, dat is mijn probleem'. :t

Fijn dat je het zo naar je zin hebt op de nieuwe plek functie. *O*
Het is toch wel een beetje apart hoe dat gaat in deze tijden. ;)
Mobiel?? Alt + TAB tussen de vensters bladeren. :+
 
Tijger leathers is echt een goed bedrijf. Hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over. Ben er zelf nooit geweest. Misschien over een tijdje om het stuur van m'n auto nieuw te laten bekleden.
Hij noemde even wat concurrenten op die ook heel goed zijn.. was wel grappig.. bij eentje zei hij 'mits hij niet dronken is'. _O-
 
Nog interesse hier in de joe bar 1, 2, 4 en 6.
Tevens kicxstart appart gehouden vanwege de fireblade sc28 artikel (een kicxstart is van 1992 :))
20201213_213339.jpg
en honda sp2 artikel die ik toen zelf had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan