Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

De 2 deden dit, omdat de ambu hun geen voorrang verleende..
En ik dacht er over om terug te verhuizen naar Voorne-putten. Dacht het dus niet.
 
De 2 deden dit, omdat de ambu hun geen voorrang verleende..
En ik dacht er over om terug te verhuizen naar Voorne-putten. Dacht het dus niet.
En gelijk maar volledig opnieuw behalen dat rijbewijs na een poosje ontzegging. Wat een idioten.
 
De 2 deden dit, omdat de ambu hun geen voorrang verleende..
En ik dacht er over om terug te verhuizen naar Voorne-putten. Dacht het dus niet.
Terug verhuizen? Ik ben zo blij dat wij de stap gemaakt hebben te verhuizen naar de Hoeksche Waard, voor geen goud meer terug. De (verkeers)drukte alleen al (überhaupt in de randstad), je word er zelf ook een stuk relaxter van hier.
Maar ook wat er (met name in Spijkenisse) gebeurt, de hoeveelheid overvallen/berovingen/steekpartijen (de laatste tijd zelfs veel door minderjarigen) enzo, bizar gewoon. Hier is het bij wijze van groot nieuws als een auto de sloot in is gereden…
 
Terug verhuizen? Ik ben zo blij dat wij de stap gemaakt hebben te verhuizen naar de Hoeksche Waard, voor geen goud meer terug. De (verkeers)drukte alleen al (überhaupt in de randstad), je word er zelf ook een stuk relaxter van hier.
Maar ook wat er (met name in Spijkenisse) gebeurt, de hoeveelheid overvallen/berovingen/steekpartijen (de laatste tijd zelfs veel door minderjarigen) enzo, bizar gewoon. Hier is het bij wijze van groot nieuws als een auto de sloot in is gereden…

Ik ben ook blij weg te zijn uit Spijkenisse. Echt nooit meer terug. We waren vanavond op een verjaardag bij vrienden en daar waren veel mensen die in Spijkenisse hebben gewoond, geen van allen willen ze terug. Allemaal verhuisd naar Flakkee, Brielle, Hellevoetsluis, Rockanje, oostvoorne en zelfs naar Harlingen. Is ook niet perfect hoor is overal wel wat. Maar wel grappig dat we niet de enige zijn die er zo over denken.
 
Nu voel ik me bijna een kansloze loser, wonende in Spijkenisse...

Wij wonen vlakbij centrum, naar centrum is 2 minuten lopen, maar hebben eigenlijk nooit overlast, we zitten niet aan een doorgaande route.

Ik heb jaren in Groenewoud gewoond, dat was een leuke wijk, al was het hebben van een grote hond af en toe wel een voordeel.

Overige wijken van Spijkenisse dan die waar we nu wonen, nee dank je, nog niet gratis.
 
Ik heb in het centrum bij het oude GGD pand gewoond, in het begin helaas veel overlast gehad van hangjeugd met grote muilen (eentje heeft zich inmiddels kapot gereden en een ander die een straatje verder woonde, zit vast, echte kanspareltjes dus).
Later, toen ze opgedonderd waren was het een stuk relaxter en wel naar mijn zin gewoond. Leuke buren en idd alles om de hoek, madame mist dat nog wel eens.
Maar door de school die er zat, iedere keer een hoop zooi dat tijdens de pauzes op straat achtergelaten werd. Er werd ook veel gedeald rondom dat gebouw, als er weer een onbekend pauperfiguur achter het pand heen en weer stond te treuzelen, dan wist je wel weer hoe laat het was. Ik was zowat de enige die zei dat als ze kwamen dealen, dat ze maar ff gauw op moesten tyfen uit de buurt.
Mijn broer, die een tijdje bijstand geleverd had bij de recherche in Spijkenisse, vertelde nog wel eens wat er allemaal gebeurde en dat het er niet beter op werd daar.
Maar er wordt steeds meer bij gebouwd en de uitvalswegen blijven hetzelfde, steeds meer drukte en bijkomende herrie. Raam open en je hoorde alleen maar geraas van al die auto’s op de Schenkelweg. Ik merkte aan mezelf dat ik dat ik steeds minder tegen de drukte kon en me steeds meer aan alles liep te irriteren.
Hier is ruimte en geen verkeersdrukte en als ik in mijn achtertuin sta, gewoon rust en daar word ik best wel vrolijk van. Ook voor de kids is het hier een stuk relaxter opgroeien, die hoeven niet constant op hun hoede te zijn dat ze voor hun donder gereden worden als ze aan het spelen zijn.
Werken in de drukte en wonen in de rust 👌🏼 Ja, ik word oud... :')
 
Prima toch? Ieder z'n ding. Ik moet eerlijk zeggen dat waar Demifort woont het best rustig is ondanks dat ze tegen het centrum aan wonen.

Er zijn heus nog wel een paar plekjes in Spijkenisse waar je lekker kunt wonen hoor. Hebben wij ook nog eens gekeken om daar te wonen maar, of gelijk voor je neus verkocht of voor ons niet te betalen.
Daarna kwamen we het huis tegen waar we nu wonen in Hellevoetsluis maar, ook daar zijn delen waar ik nog niet zou willen wonen al was het gratis.
 
Ik ben ook blij dat ik naar de Hoeksche Waard ben verhuist. Lekker rustig hier, Hellevoetsluis werd me al veel te druk, begin jaren 90.
Soms wil ik wel eens terug echter, maar dan wel in het rustige deel, niet in de Kooistee of de Struyten.
 
Precies, deze wijk is lekker rustig. Maargoed, dat is "nieuw helvoet" was ooit een apart stuk.
Inderdaad, ik ben zelf geboren in de Pluvierhof, ook Hellevoet west. Moriaanseweg, en het wijkje bij het kerkje daar zijn best leuk wonen.
Heb nog steeds vrienden die ik al sind de jaren 80 ken wonen in de Daniel Willemsstraat, ook daar is het te doen.
 
Wij vonden Zuidland wel heel rustig, mooi huis, onderaan de de dijk, maar uiteindelijk niets voor ons.

Enige wat ik nu mis is een garage.
 
Spijkenisse heeft op zich best aardige stukjes, oa Vogelenzang noord, Sterrenkwartier, Groenewoud, en Noord gaan wel.
Akkers, Gras en Donk buurt had natuurlijk altijd al de naam, en Waterland is behoorlijk achteruit gegaan hoor ik van iedereen.
Maaswijk vind ik dan weer weinig aan, beetje Vinex blokkendoos gevoel krijg ik ervan.

Maar had de voorkeur voor een klein dorp, oude gemeente Bernisse.
Hekelingen vind ik ook leuk, maar is om op de A15 te komen dan weer drama.


Zit hier nu prima, leuk huisje met hobbyschuur ernaast.
De grote weg door het dorp hoor je inderdaad wel, zeker als die asociale motorrijders met open uitlaten weer eens door het dorp heen komen _O-
:]:+
 
Wat ik wel mis zijn leuke cafeetjes / terras.
Heb je in Spijk eigenlijk niet zoveel.

Paar cafés hier on de buurt maar daar komt, uhh, apart volk.

Ze zouden het gebied aan de Maas uit moeten breiden met een leuk paviljoen met terras oid.
 
Ik ben blij dat ik rustig achteraf woon :)
Bijna geen overlast, rustig dorp.

Hellevoetsluis, en dan specifiek de bonschen hoek was ook echt prima, daar zaten we aan een hofje, weinig verkeer en lekker rustig
 
Wat ik wel mis zijn leuke cafeetjes / terras.
Heb je in Spijk eigenlijk niet zoveel.

Paar cafés hier on de buurt maar daar komt, uhh, apart volk.

Ze zouden het gebied aan de Maas uit moeten breiden met een leuk paviljoen met terras oid.

Snap ik.......vroegah vond ik het allemaal best dat de "penoze" van spijk eigenlijk wel in iedere kroeg aanwezig was. Was meestal wel gezellig. Nu is de nieuwe generatie aan de beurt en die zijn een stuk minder gezellig (en dan druk ik mezelf nog zachtjes uit).

Kon vroeger best overweg met sommigen, hun wisten dat ik me niet bezig wilde houden met hun hele handel en wandel en dat was prima. Was gewoon een duidelijke grens. Maar het is allemaal wat agressiever geworden en dat is gewoon jammer.
 
Ik ben blij dat ik rustig achteraf woon :)
Bijna geen overlast, rustig dorp.

Hellevoetsluis, en dan specifiek de bonschen hoek was ook echt prima, daar zaten we aan een hofje, weinig verkeer en lekker rustig

Er gebeurt niet veel bij ons. Hooguit wat hangjongeren bij ons achter. Daar zitten ze lekker uit het zicht. Ze houden zich rustig dus geen herrie en andere overlast.

Een jaar of 8 a 9 geleden stonden er regelmatig Bulgaren achter op de parkeerplaats (daar stonden ze lekker uit het zicht). Die waren op zoek naar auto's om te jatten. Regelmatig stapte er dan 1 uit en ging een rondje lopen en kwam dan een kwartier later weer terug. Maargoed......op een avond kwam ik thuis (had even een rondje vp gedaan met de vfr). En daar stonden ze weer, en 1 zag ik aan de auto van de buurman rommelen. Ben er toen heel hard op af gereden en heb m'n voorwiel tegen zijn bumper aangezet. En toen ik de rits van m'n jas open deed en m'n sigaretten uit m'n binnenzak wilde pakken doken ze gelijk weg _O- . Ben afgestapt deed m'n helm af en stak een sigaret op. Sleutel uit de motor en ben zo de tuin ingelopen. Half uurtje later teruggegaan en ze toen duidelijk gemaakt dat ik de politie had gebeld en dat die onderweg waren.

Paar maanden later, zelfde verhaal. Alleen heb ik ze samen met iemand anders en een maat van me klemgezet zodat ze niet eens de auto uit konden _O-. We hebben ze een paar uur laten staan. Daarna hebben we ze toch duidelijk gemaakt dat ze beter weg konden gaan en dat we de volgende keer niet zo vriendelijk zouden zijn. Daarna nooit meer gezien. Oude achterbuurvrouw was heel blij, die voelde zich niet veilig.

Maar verder gebeurt er niet veel.
 
Snap ik.......vroegah vond ik het allemaal best dat de "penoze" van spijk eigenlijk wel in iedere kroeg aanwezig was. Was meestal wel gezellig. Nu is de nieuwe generatie aan de beurt en die zijn een stuk minder gezellig (en dan druk ik mezelf nog zachtjes uit).

Kon vroeger best overweg met sommigen, hun wisten dat ik me niet bezig wilde houden met hun hele handel en wandel en dat was prima. Was gewoon een duidelijke grens. Maar het is allemaal wat agressiever geworden en dat is gewoon jammer.

Dat dus, kansloze 40 plus kale mannen die denken dat ze nog 20 zijn.

Gooi er bier in en ze gaan zich als debielen gedragen.

Ooit eens met koningsdag, ging zo een kansloze obscene gebaren maken naar mijn vriendin.

Ik pakte hem bij zijn oor en zei hem dat ie een paar klappen kon krijgen als hij door ging.

Hij begon nog net niet te huilen en stamelde sorry sorry..
Zag hem later bij de jumbo, met zijn vrouw , die duidelijk de baas was.
 
Vandaag maar een goede start gemaakt met de 'kwaadaardige' takken boven de sloot.
Anderhalf uur bezig tot er eentje op een plek viel wat blijkbaar een prima plek is voor een wespenkolonie, tering wat een hoop vliegers komen er dan uit.. 😬
Aangezien ik een hek over moet, of de sloot in als ik dat niet op tijd haal, heb ik m'n spullen maar gepakt voordat ze me konden localiseren 😅
Volgende week weer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan