Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Ik vind klussen helaas niet echt leuk en stel het eea dan ook graag uit, zoals het vervangen van de rotte, gammele terrasoverkapping.
Had misschien ook wel iets kleiners moeten maken dan 9x5, maar dit kwam beter uit...

Het is/was nogal veel werk, maar nu het einde in zicht komt lijkt het nog wel wat te worden ook, hier en daar wat schoonheidsfoutjes, maar ach.
Palen van 15x15 en balken 22x9, soms komt krachttraining goed van pas want dat spul is gewoon zwaar 💪.
Nog wat schoren en dwarsbalkjes, dan kunnen de honingraat platen er op.
Oh ja, dan nog een laag verf, maar dat kunnen mijn vriendin en schoonmoeder prima doen 😅.

20220827_150855.jpg
 
Lekker bezig :t

Ik heb gisteren het ”werkblad” van het dressoir (die in de tuin staat) voorzien van een setje tegels. Vandaag de boel ff gevoegd, is die ook gelijk waterdicht. Zit nog aan een pergola te denken die in het verlengde van de overkapping moet komen, maar ben er nog niet uit waar ik de palen zou moeten plaatsen. De appelboom staat eigenlijk net iets in de weg, maar daar ga ik dan maar even speels omheen ofzo. Zal een klus voor volgend jaar worden denk ik.
 
Bizar verhaal , las het net toen we terug kwamen van het Spijkenisse festival.

terwijl wij stonden te feesten waren hemelsbreed een paar km verderop mensen voor hun leven aan het vechten.

Hele raar idee..
 
Ik ben ook blij weg te zijn uit Spijkenisse. Echt nooit meer terug. We waren vanavond op een verjaardag bij vrienden en daar waren veel mensen die in Spijkenisse hebben gewoond, geen van allen willen ze terug. Allemaal verhuisd naar Flakkee, Brielle, Hellevoetsluis, Rockanje, oostvoorne en zelfs naar Harlingen. Is ook niet perfect hoor is overal wel wat. Maar wel grappig dat we niet de enige zijn die er zo over denken.
2018 vertrokken uit Spijkenisse was de beste keuze die ik gemaakt heb. Vanaf 2007 tot 2018 gewoond in Waterland (Baarsveen) het werd daar steeds meer een bende met veel overlast. Nu lekker alweer 4 jaar in het rustige Flakkee en bevalt prima ik ga nooit meer terug.
 
2018 vertrokken uit Spijkenisse was de beste keuze die ik gemaakt heb. Vanaf 2007 tot 2018 gewoond in Waterland (Baarsveen) het werd daar steeds meer een bende met veel overlast. Nu lekker alweer 4 jaar in het rustige Flakkee en bevalt prima ik ga nooit meer terug.

Dat hoor ik vaker :Y

Hoef zelf niet zo nodig weg van voorne putten maar, Spijkenisse is een "no go" voor mij (gemeente nissewaard).
 
Ligt er aan waar je woont, wij wonen echt prima.

Wat je wel ziet, tenminste toen ik in groenewoud woonde, is dat de oudere wijken minder aandacht krijgen en de prio op de nieuwbouw ligt.

Dan krijg je als snel verloedering.
 
Ligt er aan waar je woont, wij wonen echt prima.

Wat je wel ziet, tenminste toen ik in groenewoud woonde, is dat de oudere wijken minder aandacht krijgen en de prio op de nieuwbouw ligt.

Dan krijg je als snel verloedering.
Idd, in de nieuwe wijken allemaal ondergrondse vuilcontainers, in de oudere wijken in alle tuinen tig van die gekleurde pauper bakken. Werd nog voorgesteld dat ondergrondse ook in de oudere wijken te fixen, maar nee, we kregen er zelfs een bak bij.
In de nieuwe wijken de mooiste nieuwe speeltuinen en in de oude wijken de oude gare zooi. Alleen het hoognodige werd vervangen. Nieuwe wijken mooie groenvoorziening, alles netjes, de oude wijken…….. Dat begon op een gegeven moment idd allemaal wel op te vallen.
 
In Hellevoetsluis heb je ook genoeg plekken waar je nog niet dood gevonden wil worden hoor. Is daar echt niet zaligmakend. Maar overal is wel wat. Oud klasgenoot van me woont in Brielle en heeft daar ook in een wijk gewoond waar altijd wel gedonder is. Nu sinds 2 jaar in een andere wijk en daar is het (volgens hem) top.
 
Moah, heb er een jaar een huurhuis gehad, en het was eigenlijk best prima.
Was trouwens geen verkeerde wijk, dat hielp misschien
 
Ik moet zeggen het is hier best wel prima wonen wat ik sinds geboorte al doe, alleen de laatste tijd erger ik mij mateloos aan de bereikbaarheid, dat is zo moeilijk gemaakt vanwege die -heel toevallig- kapotte brug net nu de nieuwe spoorlijn open is, en de bouw van de tunnel helpt ook niet mee.
 
Nissewaard had ook niet mijn voorkeur, maar het is voorlopig nog redelijk geregeld bij ons (Abbenbroek)
Haha ja idd redelijk zeg je goed, gemeente zelf is helaas gewoon k*'t heb je als je samen gaat met spijk naar het niksmeerwaard 😉.
Zo bureaucratisch als de pest maar dat zal overal wel een beetje het zelfde zijn, als je maar mensen kent of geld hebt.


Wordt er trouwens soms nog gereden of is dat er niet meer bij.
 
@Worldbeater ouwe ex vp'er nieuw fietsje las ik, leuk speelgoed.
Thanks, het was niet zo de bedoeling. O-)

In augustus de kleine G310GS verkocht, de HP2 Sport en als laatste - omdat de MP advertentie nog drie dagen geldig was - omgebouwd naar de S1000RR.
In een dag verkocht. 8)7

Maar met vier circuit evenementen in september wel de druk er op vanaf vorige week zaterdag. _O-

De meeste papieren gingen uit naar een Fireblade SP uit België voor elf mille. :? :t
Maar bij nadere bestudering bleek het om een overjarig 2016 model te gaan
En een blipper vanaf het 2017 model was het technische dingetje die ik nou juist wilde ervaren.

Na wat omzwervingen uitgekomen bij een S1000RR uit Slovenië.
Drie dagen ellende met het full race Acrapovic uitlaatsysteem, maar zaterdag is de einddemper gefixt bij Mille Pajic.

Vandaag olie ververst en dinsdag Assen.
Op de baan de eerste rit buiten vandaag 'blok opwarmen' op de stoep (nog) zonder kenteken. O-) :]

Niet de beste foto as we speak vanuit de tuinstoel. ;)
PSX_20220904_185651.jpg
 
Thanks, het was niet zo de bedoeling. O-)

In augustus de kleine G310GS verkocht, de HP2 Sport en als laatste - omdat de MP advertentie nog drie dagen geldig was - omgebouwd naar de S1000RR.
In een dag verkocht. 8)7

Maar met vier circuit evenementen in september wel de druk er op vanaf vorige week zaterdag. _O-

De meeste papieren gingen uit naar een Fireblade SP uit België voor elf mille. :? :t
Maar bij nadere bestudering bleek het om een overjarig 2016 model te gaan
En een blipper vanaf het 2017 model was het technische dingetje die ik nou juist wilde ervaren.

Na wat omzwervingen uitgekomen bij een S1000RR uit Slovenië.
Drie dagen ellende met het full race Acrapovic uitlaatsysteem, maar zaterdag is de einddemper gefixt bij Mille Pajic.

Vandaag olie ververst en dinsdag Assen.
Op de baan de eerste rit buiten vandaag 'blok opwarmen' op de stoep (nog) zonder kenteken. O-) :]

Niet de beste foto as we speak vanuit de tuinstoel. ;)
Bekijk bijlage 1800234
Ik las het verhaal een beetje aardig gek idd.

Maar je leeft maar 1 x dus doen wat je kunt doen.

Ik heb een jaar lang scooter rijden vol gehouden 🤣, maar nu hield ik het niet meer, dus vorige week maar een husqvarna 701 sm gekocht, kan ik ook weer wat fun dagen op het circuit pakken eventueel.

Ga vrijdag crossen in Eindhoven met supermotoschool leek me ook wel leuk en mijn broertje ook, want tja die is ook met het familie virus besmet dus rijd nu ook motor.

Daarna helaas naar mijn lieve schoonouders en laten die nu net in Duitsland wonen bij cochem, wat vervelend eerste stuk nl op de kar, vrouwtje laat me bij de grens los en brahhpppp ga ik verder met de motor, terug spreken we weer af voor de nl snelweg en kan die weer de kar op 😁 vervelend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan