Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

En dat is 1.

20191113_160122.jpg
 
Valt nog niet mee om die dingen los te schroeven zonder de kuip te verwijderen als je geen kleine handen hebt, maar nr2 is er ook af. Eerst ff lopen, eindelijk weer droog.

20191113_160924.jpg
 
De kabels direct op de print gesoldeerd. Gaat dat niet los trillen? :)
 
Trillen? Die V2 loopt als een naaimachientje, het is geen boxer.. :+
Geen idee, maar alle reviews zijn positief dus het zal wel, ehhh, loslopen.
 
Trillen? Die V2 loopt als een naaimachientje, het is geen boxer.. :+
Geen idee, maar alle reviews zijn positief dus het zal wel, ehhh, loslopen.
Mijn boxer trilt niet zoveel. Eigenlijk had je wel even een ritje mogen maken twee weken geleden. Amazing. ;)

Ja, begreep al dat dit dé shit is. :Y
 
Bedankt, dat onthou ik voor een voorjaarsrit! Weet eigenlijk niet of ik dat wel aandurf, op een dure fiets van een ander ff een rondje rijden..
..Ah wacht, je wilt natuurlijk op een Ducati rijden hè?_O-

Ik ken alleen de boxer van de 1100s, die trilt en omdat het zijdelings is lijkt het waarschijnlijk erger dan een Duc of de SP.
 
Bedankt, dat onthou ik voor een voorjaarsrit! Weet eigenlijk niet of ik dat wel aandurf, op een dure fiets van een ander ff een rondje rijden..
..Ah wacht, je wilt natuurlijk op een Ducati rijden hè?_O-

Ik ken alleen de boxer van de 1100s, die trilt en omdat het zijdelings is lijkt het waarschijnlijk erger dan een Duc of de SP.

Als je stilstaat voel je die trilling wel, onder het rijden heb ik er iig geen last van...voorjaar maar weer eens een rondje vp doen...
 
Ik zie dat Racecracks de dagen voor 2020 vrijgegeven heeft en ik moet wil dit van mijn to-do lijstje afvinken, dus ga me inschrijven.
Heeft iemand hier meegedaan met zo'n beginners dag op Assen? Ja>tips?
Pitbox plek handig ja/nee?
 
Bedankt, dat onthou ik voor een voorjaarsrit! Weet eigenlijk niet of ik dat wel aandurf, op een dure fiets van een ander ff een rondje rijden..
..Ah wacht, je wilt natuurlijk op een Ducati rijden hè?_O-

Ik ken alleen de boxer van de 1100s, die trilt en omdat het zijdelings is lijkt het waarschijnlijk erger dan een Duc of de SP.
Hij trilt alleen hard stationair, en met starten helemaal.
De koude start (vanochtend) blijft nog wel een dingetje bij 5°C.
Maar gewoon een minuut wachten na de eerste poging en dan doet'ie het ineens prima.

Op de snelweg vandaag ook weer, net zoals bij ons toerritje, gewoon twee versnellingen te laag. 8)7
Zo soepel en bijna trillingsvrij loopt dat blok, versnelling vijf en zes zijn overbodig. _O-

Net nog even bij de BMW dealer langs geweest, die hadden de onderhoudshistorie tot en met december 2016.
Bougies, kleppen stellen en olie verversen 5.000 kilometer geleden in 2015.
En bij de laatste beurt was de kilometerstand maar 2.825 meer.
De laatste drie jaar is er dus slechts ongeveer 2k gereden.

Ze hadden er nog eentje staan in de BMW motorsport kleuren.
Die moet €25.000 kosten. 8)7 :X
 
Laatst bewerkt:
Als je stilstaat voel je die trilling wel, onder het rijden heb ik er iig geen last van...voorjaar maar weer eens een rondje vp doen...
Ik kreeg op de de R1100S last van slapende handen, puur door de good vibes.
Verder nog nooit gehad. Het waren wel flinke en redelijk snelle ritten trouwens. :)

Net nagenoeg trillingsvrij met een vaartje van 150 km/u over de 130 km/u zone.
Met respect dat die er nog is. :] O-) -O-

In de nabije toekomst ben je daar je rijbewijs kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat Racecracks de dagen voor 2020 vrijgegeven heeft en ik moet wil dit van mijn to-do lijstje afvinken, dus ga me inschrijven.
Heeft iemand hier meegedaan met zo'n beginners dag op Assen? Ja>tips?
Pitbox plek handig ja/nee?
Een beginners dag heb ik zelf niet gehad, dus er komen nog wel meer tips.
Maar ik vind het een dikke aanrader. No worries, no stress. :9

1) Gewoon op tijd aanwezig zijn met een goed onderhouden motor, je leren motorpak en een rugprotector. Klaar! :+

Bij de technische keuring kijken ze of alles goed vast zit aan de motor, of er genoeg profiel op de banden, genoeg reserve op de remblokken en of je niet teveel geluid produceert (originele uitlaat monteren of goede dB killer)

Ik zou de sessies beginnen met de normale bandendruk of hoogstens 2.2/2.5 bar voor/achter.
Lager is waarschijnlijk niet nodig met de eerste stappen.
Bij een lagere bandenspanning de eerste twee rondes niet schrikken dat je een lekke band hebt. Zo voelt dat namelijk. :+

De benzinepomp zit 0.01 meter buiten het toegangshek, dus tussendoor kan je tanken.

Een pitbox is niet echt nodig, ik doe het altijd zonder.
Op de parkeerplaats is genoeg plek voor je auto, aanhanger en motor bij elkaar.

Tip! Ik zie nu dat ik ook tuinstoelen mee had. _O-

IMG-20160731-WA0002.JPG


Een pitbox kan wel handig zijn als je wil sleutelen en het regent - of er is enorm veel zon - in beide gevallen kan je er goed schuilen ook.
Het is best gebruikelijk om een pitbox te delen met twee, drie of vier man. Lekker de kosten delen. :Y
Gewoon boeken, de vragen komen later zeker voor..

Zelf genoeg drinken meenemen en wat te eten is een aanrader.
Al is er ook horeca voor een uitgebreide lunch.
Maar direct na de sessie wil je wel even wat drinken.
Het is net topsport. :P :9

Lekker met de voorrijder en de groep meerijden en alles gaat vanzelf. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik was niet niet klaar hoor met de tips. :+

Onderstaande foto was ik ook even kwijt voor mijn eerste post vandaag. :+

Vanochtend gelijk mijn nieuwe TCX laarzen gebruikt.
Lang niet zo mooi als mijn Arlen Ness laarzen, maar deze knellen tenminste niet. :P

IMG_20191114_140319_DRO.jpg


Het wit is te wit, mijn pak en de oude laarzen blijken gebroken wit. :P

Blauw zoals het buizenframe van de HP2. :Y
 
Een box kost 35 extra, delen met 5 man of vrouwen, dat is niet te gek.
Een aanhanger heb ik nog niet, eerst maar eens kijken of het bevalt. De middag ervoor naar Assen, hotel in en op een normale tijd weg ipv 5 uur 's ochtends.
 
Een box kost 35 extra, delen met 5 man of vrouwen, dat is niet te gek.
Een aanhanger heb ik nog niet, eerst maar eens kijken of het bevalt. De middag ervoor naar Assen, hotel in en op een normale tijd weg ipv 5 uur 's ochtends.
Ik heb een aantal keren een aanhanger gehuurd. 20~25 euro valt ook wel mee? :)

Doen ze die boxen op voorhand al delen?
Meer dan vier is best druk. Al kan zes ook.
Ik heb vier man/vrouw wel twee keer met een circuitweek op Cartagena gedaan. :)
 
Valt nog niet mee om die dingen los te schroeven zonder de kuip te verwijderen als je geen kleine handen hebt, maar nr2 is er ook af. Eerst ff lopen, eindelijk weer droog.

Bekijk bijlage 1443121
Vallen die knippers nou net op de rand van het kuipgat, of er in?

Vind het altijd maar vreemd dat die kuipknippers (specifiek gemaakt op model) niet standaard net op de rand van de kuipgaten vallen en er dan niet gelijk een mooi plaatje erbij doen om aan de binnenzijde van de kuip te doen zodat de knippers gelijk mooi klemmen (net als je oude knippers)....
 
Er zit een randje aan de onderkant die op een halve mm na rondom in de uitsparing valt, eigenlijk een perfect fit. Een ring erachter met een borgmoer zodat ze op hun plek blijven.
 
Ik heb een aantal keren een aanhanger gehuurd. 20~25 euro valt ook wel mee? :)

Doen ze die boxen op voorhand al delen?
Meer dan vier is best druk. Al kan zes ook.
Ik heb vier man/vrouw wel twee keer met een circuitweek op Cartagena gedaan. :)
De trekhaak ligt nog in de schuur te wachten op montage, die van de vorige auto ligt er naast.. *D
Geen idee hoe dat delen gaat, je kan nu wel een plekje reserveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan