IMG_20181026_015904_resized_20181026_015925245.jpg
Altijd wel een momentje nemen om alle vliegjes van mijn vizier te vegen... soms levert het een mooi plaatje op :)
 
Mijn ritje van vanmiddag begon met stralend weer.

IMG_1965.JPG


Ten westen van het Lauwersmeer werd het langzamerhand dreigender.

IMG_1980.JPG


IMG_1982.JPG


IMG_1984.JPG


Regen aanschouw ik graag van een afstandje, dat biedt bovendien kans op het aanschouwen van een regenboog.

IMG_1986.JPG


IMG_1989.JPG


Toen ik na deze foto verder reed kwam ik in de rand van de bui terecht, maar het bleef gelukkig bij een paar kleine druppeltjes.
 
Droog gehouden!
IMG_20181030_162850463_HDR.jpg


En een stukje verder
IMG_20181030_163356516-01.jpg

Waar het me eigenlijk om ging werd helaas niet helemaal lekker gepaktdoor m'n mobiel: In de verte hingen er strepen wolk van links naar rechts, die in de kijkrichting een soort golf beweging vormden.


Edit: ik plaats 'm ff hier als vervolgje, want geen motor. Dit is wat ik gisteren in de verte zag maar dan dramatischer.
@HugoBoss hoe heet dit patroon en hoe ontstaat zoiets?
IMG_20181031_155258137.jpg
 
Laatst bewerkt:
Droog gehouden!.

Ik niet bepaald... Halve straat hier stond vanochtend zelfs blank, in de stromende regen een uur naar het werk gereden. Op de terugweg hetzelfde verhaal. Helm was nog zeiknat van vanochtend en er was kennelijk vocht tussen het pinlock gekomen dus alles besloeg meteen. In de stromende regen, met beslagen vizier in het donker door de file terug naar huis, was echt genieten.
 
De depressie die vandaag over ons land trekt heeft een ongewone koers, namelijk van zuidoost naar noordwest. Het heeft de afgelopen dagen het noodweer veroorzaakt in Italië en de Alpenlanden. Het (zuid)westen was vanmorgen aan de beurt. Het centrum trok vanmiddag over Arnhem waar @max snelheid zelfs een opklaring rapporteerde! Op dit moment trekt het systeem over het noorden het land uit waarbij het midden en zuiden nogmaals getrakteerd worden op de ingekrulde neerslagband. Daarachter trekt de wind nog even flink aan.

Morgen beter weer! :]
 
Ik niet bepaald... Halve straat hier stond vanochtend zelfs blank, in de stromende regen een uur naar het werk gereden. Op de terugweg hetzelfde verhaal. Helm was nog zeiknat van vanochtend en er was kennelijk vocht tussen het pinlock gekomen dus alles besloeg meteen. In de stromende regen, met beslagen vizier in het donker door de file terug naar huis, was echt genieten.
-O-

Na gisteren op het werk met silica zakjes geprutst te hebben: geen effect, bij thuiskomst zo'n pinguin vochtvreter zakje in m'n helm gestopt (mijn helm was ook nog zeikensnat van gisterenochtend).

Fast forward volgende ochtend: Dit werkt!! Kussentjes en stof zijnweer helemaal droog.
 
De depressie die vandaag over ons land trekt heeft een ongewone koers, namelijk van zuidoost naar noordwest. Het heeft de afgelopen dagen het noodweer veroorzaakt in Italië en de Alpenlanden. Het (zuid)westen was vanmorgen aan de beurt. Het centrum trok vanmiddag over Arnhem waar @max snelheid zelfs een opklaring rapporteerde! Op dit moment trekt het systeem over het noorden het land uit waarbij het midden en zuiden nogmaals getrakteerd worden op de ingekrulde neerslagband. Daarachter trekt de wind nog even flink aan.

Morgen beter weer! :]
Inderdaad lekker buiten! Zonnetje, niet te warm, weinig wind … :t
 
Twas al net te donker -O-. Mooie rode lucht, maar lastig vast te leggen
Ken dat gevoel, had ik laatst ook. Maar toen toch nog die ene mooie foto kunnen maken 😎

Enkele dagen geleden had ik naar Namen moeten rijden, daar was de eerste sneeuw gevallen 👍

Jammer genoeg moet ik het rijden beperken tot het noodzakelijke, zit met een benzinelek en slecht werkende carbu's B|

13 nov gaat ze naar de Suzukidealer, hopelijk komt het goed, want ik wil in staat zijn te kunnen rijden naar besneeuwde gebieden in België ... hopelijk wil de winter eens goed meewerken!
 
De lucht was vandaag de hele dag mooi. Op de terugweg nog een dubbele regenboog tegen een donker grijze regenwolk mogen zien, maar helaas zat ik op de snelweg.

Twas al net te donker -O-. Mooie rode lucht, maar lastig vast te leggen

Ik vind zonsondergang altijd lastig. Het gaat zo snel dat het minuten werk is, alsof je van te voren al klaar moet staan/zitten/liggen in de juiste hoek, terwijl het voor mij 9 van de 10 keer een impulsieve actie is.

Maar soms heb je een geluk momentje en valt alles samen zoals bij de foto's van DKP :)
 
De zonsopgang heb ik dus al gehad, bijna thuis na mijn nachtshift zie ik de zonsopgang, en die vind ik ook mooi, dus, ik besluit weer naar diezelfde plaats te rijden.
Ik parkeer mij dwars over de straat (mogen eigenlijk geen auto's komen, en ik ook niet met de motor :P ), maar kijk nu uiterard de andere kant op.
Weer heel wat pogingen moeten doen, beginnend met dit.
Lukt niet helemaal, motor staat te laag, ik rijd wat achteruit tot waar de grasberm lager ligt, rijd erop en rijd op die berm weer door tot ter hoogte waar ik eerst op de baan stond, dat geeft dit resultaat.
Ben ik echter nog niet tevreden mee, dus speel wat met de instellingen.
Lukt al beter, maar echt scherp krijg ik het niet. En als de motor een beetje deftig in beeld moet staan, komen de rode kleuren niet mooi tot hun recht, beter als dit krijg ik het niet ...
Ik besluit op te geven, want het lukt niet meer, en voor ik naar huis ga wil ik proberen nog een TRG puntje te scoren (wat me ook gelukt is! 8-) ).
Maar tijdens dat rijden zie ik dat de lucht nu nóg mooier is!
Dus, terug naar die plaats rijden! Maar via een iets andere weg, waardoor ik een ander mooi punt tegen kom vanwaar de mooie lucht heel goed zichtbaar is (zelfde baan eigenlijk, maar ong 500m dichter bij thuis).
Opnieuw wat met instellingen spelen, en ik krijg het niet beter als dit ...
Maar dan dacht ik aan het commentaar van een portretfotograaf dat ik eens ergens had gelezen, "de persoon hoeft niet altijd in het midden van de foto te staan, aan de zijkant kan ook mooie accenten geven."
Dus ja, is proberen de motor op de zijkant van de foto te zetten, en na een paar keer prutsen met de instellingen, wordt het volgende foto:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan