Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahahahahaaaaaaaaaa, dank je wel jongens! :Y :Y :Y

Dat is aardig van jullie (ik herken jullie zo nauwelijks meer ;) :+ ).

Ik heb de nacht overleeft, en nu maar duimen dat het droog blijft.

Tralalalalaaaaaaaaaaaaa *O* *O* *O*

Owwwwwwwwww, dadelijk zit ik er al op, joepieeeee!

Tot laterz jongens, ik ga de nodige voorbereidingen treffen.

Ennuh, echt leuk dat jullie zo meeleven!

T H A N X ! :W :W :Y :Y :W :W :Y :Y

ik wens jou veel plezier in dit (ïn utrecht in ieder geval wel) baggerweer :(

hoelaat kan je hem ophalen? heel misschien peer ik hem er wat vroeger tussenuit en kom ik dan wel ff langs! kan je hem gelijk inwijden met een passagier! haha!
 
Flaprectomie

Hoewel ik wat huiverig ben om het woord hier te noemen.... heb ik vanavond middels een vakkundig uitgevoerde Flaprectomie het rudimentaire mud-flapje van de MT gehaald.

Het mooie aan de MT vind ik het minimalistische: een motor, 2 wielen en een stuur. Meer heb je niet nodig om lol te hebben. Vanaf de aanschaf ben ik al bezig om er delen vanaf te halen onder het motto: 'minder is meer!'

Na de achterlamp met spatbord, duo-steuntjes en de spiegels was het nu dus de beurt aan het mud-flapje voor het achterwiel.

Voor de ingreep:
[afbeelding]

De operatie zelf:
[afbeelding]

[afbeelding]

Na de ingreep:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk! Dat ruimt mooi op! Lekker kaal.

HJ

Het ziet er wel netjes uit, maar of het ook goed is...dat ding zit er niet voor niets toch?
Kunnen er nu geen onderdelen beschadigen of extra vuil worden waardoor ze beschadigen?
 
Ik heb een "probleempje".

Namelijk, als ik wil warm start wil de MT-03 nog wel eens heel lang de tijd nodig te hebben om daadwerkelijk te starten.
Soms hoor ik gewoon de accu leegraken, zolang moet ik starten.
Het is zo'n beetje begonnen na de PCIII + luchtfilter montage.
Ik ben toen ook gestopt met het tanken van BP Ultimate (want de monteur vertelde dat het allemaal onzin is). Het kan dus aan beide of aan een van de twee liggen.
Ik denk meer de benzine, want nu ik weer BP Ultimate tank lijkt het te verbeteren, maar helemaal weg is het nog niet.

Hebben jullie enig idee?
Hij heeft ca. 5000Km gelopen en is nu 3 jaar oud.
 
Ik heb een "probleempje".

Namelijk, als ik wil warm start wil de MT-03 nog wel eens heel lang de tijd nodig te hebben om daadwerkelijk te starten.
Soms hoor ik gewoon de accu leegraken, zolang moet ik starten.
Het is zo'n beetje begonnen na de PCIII + luchtfilter montage.
Ik ben toen ook gestopt met het tanken van BP Ultimate (want de monteur vertelde dat het allemaal onzin is). Het kan dus aan beide of aan een van de twee liggen.
Ik denk meer de benzine, want nu ik weer BP Ultimate tank lijkt het te verbeteren, maar helemaal weg is het nog niet.

Hebben jullie enig idee?
Hij heeft ca. 5000Km gelopen en is nu 3 jaar oud.
mischien is je accu niet sterk genoeg meer 3 jaar dan zijn ze volgens mij oud weet niet zeker hoor
 
@ Adonis,dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan de PC3,dit is een vervelend neveneffect,heb het vaker gelezen,de ene motor is er gevoeliger voor dan de andere.Bij de XT is dit verschijnsel al langer bekend,en die verschilt niet zoveel met de MT.
groete
 
@Adonis:
slecht starten bij warme motor was bij XT een luchtbel in je carb.
Aangezien MT die niet heeft,kunnen we dat uit sluiten.IK tank ook al vele duizenden kilometers
BP ultimate,vanwege het hoogst octaan gehalte(98 RON) dat er op het ogenblik te lrijgen is.V-Power is
maar een gepimte 95 RON.En na 13000 km,en alleen maar warme starts,heb ik hier nog nooit last van gehad.Accu zou iok eerst maar eens vevangen,na 3 jaar en zo weinig kilometers,begint ie toch wel aardig kansloos te worden.En heeft ie niet genoeg stroom meer om alles wat stroom moet hebben voor een start,ook te leveren,w.o.o.m.de PC.Dus aan de benzine ligt het niet(of die moet ook 3 jaar oud zijn).
 
Kom Robbus en jOrDy,beetje gas er bij dan..
Ik sta pas op 13k, met 650 liter benzine,dus met beetje mazzel trekken jullie bij.Oja,moet nog wel ff naar Denemarken heen en weer,maar dat is minor detail.
En dan gaan we apart ritje doen met de 10k-up club


ik sta al op 0,7K }) }) })
 
Preparing for take-off...

full
 
The eagle has landed...

full


Het regende dat het goot, maar ik heb desondanks met een hele brede en wrede grijns gereden... :} :9~ *O*
 
Ik heb een "probleempje".

Namelijk, als ik wil warm start wil de MT-03 nog wel eens heel lang de tijd nodig te hebben om daadwerkelijk te starten.
Soms hoor ik gewoon de accu leegraken, zolang moet ik starten.
Het is zo'n beetje begonnen na de PCIII + luchtfilter montage.
Ik ben toen ook gestopt met het tanken van BP Ultimate (want de monteur vertelde dat het allemaal onzin is). Het kan dus aan beide of aan een van de twee liggen.
Ik denk meer de benzine, want nu ik weer BP Ultimate tank lijkt het te verbeteren, maar helemaal weg is het nog niet.

Hebben jullie enig idee?
Hij heeft ca. 5000Km gelopen en is nu 3 jaar oud.

Gewoon onderstaand schema volgen, dan is het probleem zo opgelost...

full
 
Ik heb een "probleempje".

Namelijk, als ik wil warm start wil de MT-03 nog wel eens heel lang de tijd nodig te hebben om daadwerkelijk te starten.
Soms hoor ik gewoon de accu leegraken, zolang moet ik starten.
Het is zo'n beetje begonnen na de PCIII + luchtfilter montage.
Ik ben toen ook gestopt met het tanken van BP Ultimate (want de monteur vertelde dat het allemaal onzin is). Het kan dus aan beide of aan een van de twee liggen.
Ik denk meer de benzine, want nu ik weer BP Ultimate tank lijkt het te verbeteren, maar helemaal weg is het nog niet.

Hebben jullie enig idee?
Hij heeft ca. 5000Km gelopen en is nu 3 jaar oud.


En nu ff zonder dollen, het kan 3 oorzaken hebben

1. PCIII (Dus die eerst ontkoppelen en zonder rijden, doet het probleem zich dan niet voor dan weet je de oorzaak).
2. Accu (Als 1 niet de oorzaak is, een nieuwe accu erin, kan nooit kwaad en kost weinig)
3. Iets anders, dan dus naar de dealert ermee.

Meer zinnigs kan ik niet bedenken.

Hoop dat je het euvel snel boven water hebt, maar veel kan het niet zijn.

Succes! :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Accu is het niet; Die is nog geen twee maanden geleden vervangen.
(was erg duur overigens, er schijnt alleen een soort van gelaccu in te kunnen)

Wist niet dat de PCIII dit als nadeel had.
Tot nu toe is het starten uiteindelijk wel gelukt, maar het zweet staat op je voorhoofd kan ik je zeggen.

Ik blijf voorlopig wel ff Ultimate tanken, want volgens mij gaat het daar beter mee.
Dus ik kijk het voorlopig nog wel even aan, zolang mijn accu volop power heeft start ie uiteindelijk ook wel weer.

Weer zo'n vage klacht waar weinig mee te doen valt.
Ach, het is allemaal waard! *O*
Morgen weer ff de rullen aan mijn banden rijden. :]
 
gefeliciteerd,oude man.!
Nog ff witte MT-03 gespot op Rokin.Met Hand Guards.Stond voor T For Telecom...
En beetje poetsen kon ook geen kwaad O-) :')
 
Bedankt voor de reacties.

Accu is het niet; Die is nog geen twee maanden geleden vervangen.
(was erg duur overigens, er schijnt alleen een soort van gelaccu in te kunnen)

Wist niet dat de PCIII dit als nadeel had.
Tot nu toe is het starten uiteindelijk wel gelukt, maar het zweet staat op je voorhoofd kan ik je zeggen.

Ik blijf voorlopig wel ff Ultimate tanken, want volgens mij gaat het daar beter mee.
Dus ik kijk het voorlopig nog wel even aan, zolang mijn accu volop power heeft start ie uiteindelijk ook wel weer.

Weer zo'n vage klacht waar weinig mee te doen valt.
Ach, het is allemaal waard! *O*
Morgen weer ff de rullen aan mijn banden rijden. :]


Dit is absoluut geen "typisch PCIII probleem". De mijne start bij de eerste omwenteling van de krukas, warm of koud, geen enkel probleem.

Ik heb over dit euvel nog nooit ergens gelezen gerelateerd aan een PCIII.

Dus afkoppelen dat ding, en ff standaard rijden.

Welke map heb je in de PCIII, en wie heeft die gemaakt?

Gewoon één voor één de mogelijke oorzaken elimineren, nooit twee dingen tegelijkertijd veranderen.

Grtz,

KC

EDIT: Als je de motor direct start nadat je het contact hebt aangezet start je ZONDER dat de PCIII aktief is, dus buiten de PCIII om.

Als je het contact aanzet en dan 3 seconden wacht start je via de PCIII.

Dus probeer het eens om te starten direct nadat je het contact aanzet, dan weet je wat meer over de invloed van de PCIII.

Opnieuw succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een "probleempje".

Namelijk, als ik wil warm start wil de MT-03 nog wel eens heel lang de tijd nodig te hebben om daadwerkelijk te starten.
Soms hoor ik gewoon de accu leegraken, zolang moet ik starten.
Het is zo'n beetje begonnen na de PCIII + luchtfilter montage.
Ik ben toen ook gestopt met het tanken van BP Ultimate (want de monteur vertelde dat het allemaal onzin is). Het kan dus aan beide of aan een van de twee liggen.
Ik denk meer de benzine, want nu ik weer BP Ultimate tank lijkt het te verbeteren, maar helemaal weg is het nog niet.

Hebben jullie enig idee?
Hij heeft ca. 5000Km gelopen en is nu 3 jaar oud.

Ja dat klopt ,deed die bij mij ook .
Dat komt omdat de PC bij de 0 stand v/d gashandel met de standaard mapping(akk.zonder db killers e.d.) bij 1250 ,1500 ,1750 te laag staat.
Gewoon op +2 zetten dan is het weer goed.
Heeft dus niets met de pc te maken maar met de instelling.
succes
 
Adonis,
als je hem erzelf in kan schieten kun ik je die van mij wel krijgen die is hierop aangepast.
De rest is hetzelfde qua afstelling.
 
dikke pijpjes! lijkt wel een dubbel kanon!

P.S: iemand van hier?
http://link.marktplaats.nl/251671101]


Denk dat dit de motor van Marc is, die is toch met zijn rechterzijde tegen een Volvo geknalt die uit een parkeervak wegreed.

Volgens mij had Marc ook Akra's en mono seat cover en beugels voor de handgrepen.

Hij heeft ooit een foto gepost. ff opzoeken....

Jij hoor, da's de motor van MtMarc, kijk zelf maar:
MtMarc in "Het Yamaha MT-03 topic"

Zelfde kenteken, zwarte met gele veer en blanke achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
heel mooie uitlaten :Y tis alleen jammer dat 't allemaal zo duur is '(

en blue_eyes nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop :] :] ziet er goed uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan