Het Yamaha TweeTakt Topic

Het zou een leuk cadeautje voor m'n zoon zijn.... Ik ben ernstig in twijfel, eigenlijk hoop ik dat-ie snel weg is. Dat neemt een boel twijfel weg
 
Hahaha, ik heb met mezelf afgesproken dat er geen motor meer bij komt.....
Tenzij ik iets tegenkom wat te mooi is om waar te zijn.
Was bijna gebeurd.....
 
Hahaha, ik heb met mezelf afgesproken dat er geen motor meer bij komt.....
Tenzij ik iets tegenkom wat te mooi is om waar te zijn.
Was bijna gebeurd.....
Potverdikke, ik zou om zijn...

Ik ben na de 5de gestopt met zeggen dat er geen nieuwe meer bijkomen.

Mijn Zwagert heeft pas nog die van Ton de Boer overgenomen. Mooie prijs en 4 keer die prijs er in gestoken om 'm in concourstaat te brengen. Dus er is er weer een bij... Te laat dacht ik aan mijn zoon, die had 'm voor die prijs ook wel willen hebben, maar dat komt goed.
 
@ Rob :
je leest iets anders dan dat ik schrijf.

als je 2-takt rijdt moet je geen kilometers en kilometers op lage toeren rijden (of je zou dat moeten weten) maar regelmatig eens doortrekken, dan blijft alles niet onder de olie hangen.

ik vervang liever al eens zuigers dan met teveel olie te rijden om ze toch maar een 4-takt complex aan te meten en dan een f*cking Skoda niet eens voorbij te geraken die 110km/u rijdt ...

als die na een paar seconden nog steeds niet wil doortrekken scheelt er echt iets. met de brommer of met de rijder.
 
Er staat wel een hèle nette RD op MP, twee keer zo duur als een nieuwe in guldens, dus in het echt bijna 5 keer zo duur als toen

Ik heb in die tijd een nieuwe gekocht,was een koopje vergeleken met deze,is de schuld van onze Engelse vrienden,die
kregen het idee om weer eens een RD race klasse te beginnen met standaard fietsen,gevolg was dat ze heel Europa hebben afgezocht
naar nieuwe onderdelen en nette gebruikte RD,s,gevolg daar weer van was dat de prijzen omhoog schoten.
Overigens zou ik liever een 81er hebben,die zijn nog niet gecastreerd,alles wat daarna kwam rijd minder leuk en is tammer gemaakt door
Yamaha.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, Jan, maar ik woon in de randstad en het is winter geweest...Die RD is gewoon goed

En ja dan ligt het aan de rijder die zich laat beinvloeden door de marges die hij heeft... En daar heb je op dat moment de kwade gevolgen van... dat is nou eenmaal tweetakt
 
Het idee om zo'n 3 liter V6 buitenboordmotor van Yamaha heeft ooit eens rondgespookt maar zo'n motor krijg je niet op toeren...
 
Dit is een speciaal gebouwd blok met als basis een RD500 blok.

"the barrels come from Yamaha’s Banshee quad bike, a 350cc twin with an engine developed from the legendary RD350LC motor. Mounted on a V6 crankcase built up from one-and-a-half RD500 motors"
 
Dit is een speciaal gebouwd blok met als basis een RD500 blok.

"the barrels come from Yamaha’s Banshee quad bike, a 350cc twin with an engine developed from the legendary RD350LC motor. Mounted on a V6 crankcase built up from one-and-a-half RD500 motors"
Klinkt ook wel lekker,SS is al vele jaren een Yamaha tuner en 1 van de beste RD tuners van de UK.
 
50519561642_6161fe94cb_b.jpg
 
De zeer aparte Fior GP500 met JPX500 zijspanblok (kloon van een TZ500 blok) blok wordt gebruikt als deel van het frame. 127 kilo en 150pk.
 
De zeer aparte Fior GP500 met JPX500 zijspanblok (kloon van een TZ500 blok) blok wordt gebruikt als deel van het frame. 127 kilo en 150pk.
Beetje weinig vermogen voor 89,de nsr werd opgegeven voor 165pk ,maar zal waarschijnlijk nog wel wat hoger geweest zijn.
 
Dit heb ik allemaal in huis gehaald om maar die Ricinus lucht te gaan reproduceren, alles alleen voor bovensmering

1603617601581.jpeg
 
Die R40 geeft trouwens weer dat het voor 4T is... dat zegt me na er een topic over gestart te hebben nie veel meer.
R40 is de oude aanduiding voor de enige echte caster Oil van Castrol, de nieuwe R40 is er ook in R30
 
Gaat mij er in dit geval meer om dat het een technisch erg interessante motor is.
:^

Als je 200 PK wil hebben moet je een H2R kopen... Is een persoonlijke mening hoor, maar ik laat ze maar een beetje zoals ze zijn. In mijn FII topic begonnen ze ook al over USD vorken en RG achterbruggen... Ze zullen er best beter en strakker van worden, maar als ik perse iemand buitenom vooebij wil pak ik wel een deltabox 600
 
Daarom ook nog die andere... Daarbij heb ik een fles wonderolie gekocht "we hebben ook een beter gereguleerd laxeermiddel, mijnheer :+" bij de drogist
 
Terug
Bovenaan Onderaan