Het Yamaha TweeTakt Topic

Bij 15000 is het bij de meesten ook nodig, als ze het al haalden..
Ja mijn RS250 haalde dat niet omdat de eigenaar dacht laat ik eens kijken hoe die rijd zonder luchtfilter deksel8)7,
en dat vond hij niet fijn:N ,ik was net een paar km onderweg toen liep hij vast😨,ik had het geluk dat er net een kennis aan kwam rijden met z,n aanhanger,
die heeft me toen weer thuis afgezet.*O*
 
Ik dacht eigenlijk wat leuks te plaatsen, kijk effe naar mijn onderschrift. Als je misschien vergeten bent hoe een tweetakt zich gedraagt onder de verschillende omstandigheden is dit wellicht een reminder. Ik maak het nog dagelijks mee, in meerdere of mindere mate. Heb jij ooit meer dan een halve ton met een paar tweetaktzuigers gedaan???

dan vervang ik toch liever zuigers dan met een rookmasjien te rijden dat niet vooruit wil als ik "go" zeg.
 
Na een winterje pruttelen en sputteren door natte sneeuw, stadsverkeer en korte ritten is een tweetakt nagenoeg dood, er blijft olie in het gascarter staan, olie in de uitlaten staan, de cilinderwanden zijn baggervet, ja dan wil die niet, dat klopt, en dat dee die al toen de zuigers er af fabriek na 500 km inrijden inzaten en dan zijn ze echt nog nieuw.
Dus, vriendje @Janbros, ga jij maar bij de eerste rookpluim je zuigers vervangen, ik rij dan nog effe 40000 door waarna de rookpluim a 50 kilometer volledig verdwenen is, zonder zuigers te vervangen...
 
Beetje een 4takt gedachte dat rookpluimen op slijtage van de zuigers zouden duiden, maar ach, als 2t specialist zijnde mag je er gerust een keer naast zitten, toch :')
 
Beetje een 4takt gedachte dat rookpluimen op slijtage van de zuigers zouden duiden, maar ach, als 2t specialist zijnde mag je er gerust een keer naast zitten, toch :')
Mijn GT rookte als een schoorsteen,met name als hij koud was,er zaten toen nieuwe zuigers in,kwam doordat moderne olie veel
beter is dan wat de pomp er vroeger doorheen duwde,ik heb hem dan ook een flink stuk armer gezet,dat scheelde al aardig wat.
Als die helemaal niet meer rookt moet je je pas zorgen gaan maken.:Y
 
Wat voor bakolie was ook alweer goed voor een RD350?
Werkplaatsboek is oud dus geeft allerlei verouderde termen aan voor olie.
 
Motul Transoil 10W40 zeg ik maar er zullen nog wel een stuk of wat andere merken en types worden genoemd......
 
SAE80W, gearsaver, de beste die je kan hebben samen met alle andere die goed zijn... ATF gaat ook goed.


20180713_150203.jpg
20180713_150018.jpg
 
Laatst bewerkt:
En ja, met mijn Alfasud...
Kenteken FE in het midden, dat wilden we laten veranderen naar FE-O
 
Is ook de oudste... je had ze in K-L-A-B-C uitvoeringen ik had die blauwe XZ7018, tevens de jongste, C uitvoering
 
Er staat wel een hèle nette RD op MP, twee keer zo duur als een nieuwe in guldens, dus in het echt bijna 5 keer zo duur als toen

 
Terug
Bovenaan Onderaan