Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Het was weer gezellig in t cafe terwijl ik mijn tijd lag te verslapen...

Guzzi Fox, alvast proficiat met je dochters toelating tot de roomse sekte 😇

Mag dat nog gewoon doorgaan nu in corona tijd?
Dank u , het werd al uitgesteld in mei nu mag het doorgaan met 8 personen per kind in de kerk en voor het feestje mogen we 4 personen uitnodigen , kinderen minder dan 12 jaar tellen niet mee
 
Thanks. Ik heb vorige maand een rondrit gedaan door de Achterhoek en toen was deze locatie een leuke lunchstop geweest.
 
Screenshot_20201023-080022.jpg


Minder leuk nieuws, blijkbaar is ezs failliet.
 
Inderdaad jammer dat er weer een zijspanbouwer van het toneel verdwijnt. Maar ik denk dat Dave zich nog wel even kan vermaken met Motoport Zelhem. Misschien dat @kwastert meer weet maar dit zou heel goed een boekhoudkundig faillissement kunnen zijn. Het hoeft niet eens het einde van het merk te betekenen.
 
Vandaag in Zwolle op de rondweg gespot; grijze FJR 1300 met EML GT2001, iemand van hier?
 
Maar ff in het café vragen, makkelijkst.

Wie weet of er bolle ringen (niet conisch) te koop zijn voor m10 bouten. Ter verduidelijking; ringen om wielbouten te centreren.
Ik wil het zijspanwiel van de EML opknappen, nu zit dat met dure EML bouten vast, die een bolling hebben, maar ik wil bouten langs binnen door de naaf monteren en het wiel dan met moeren vastzetten. Oja, alles zit (origineel) vast met RVS (discussie daarover is niet nodig ;)), de ringen wil ik dus ook in RVS.

Geen idee waar ik moet zoeken.. Iemand?
 
Maar ff in het café vragen, makkelijkst.

Wie weet of er bolle ringen (niet conisch) te koop zijn voor m10 bouten. Ter verduidelijking; ringen om wielbouten te centreren.
Ik wil het zijspanwiel van de EML opknappen, nu zit dat met dure EML bouten vast, die een bolling hebben, maar ik wil bouten langs binnen door de naaf monteren en het wiel dan met moeren vastzetten. Oja, alles zit (origineel) vast met RVS (discussie daarover is niet nodig ;)), de ringen wil ik dus ook in RVS.

Geen idee waar ik moet zoeken.. Iemand?
Waarom wil je dat? Schroefdraad in de wielnaaf soms slecht? Dat was bij mijn EML wel het geval. Ik heb daar toen helicoils ingelijmd, en toen was het probleem ook verholpen. Dan heb je geen nieuwe dure rvs bouten of ringen nodig
 
Waarom wil je dat? Schroefdraad in de wielnaaf soms slecht? Dat was bij mijn EML wel het geval. Ik heb daar toen helicoils ingelijmd, en toen was het probleem ook verholpen. Dan heb je geen nieuwe dure rvs bouten of ringen nodig
Inderdaad, de schroefdraad is slecht en de bouten (de originele EML's) waren opgerekt. Zoveel zelfs dat het met het blote oog zichtbaar was. Terwijl ik altijd de momentsleutel voor dat soort dingen gebruik, denk dat EML een zachte RVS soort heeft gebruikt. Vandaar dat ik het andersom wil monteren. Wat jij oppert kan ook prima, maar dan moet ik nieuwe EML bouten kopen (met bolling) en die zijn schofterig duur vind ik.
 
Discussie over RVS niet nodig maar de RVS wielbouten zijn wel zichtbaar opgerekt 🤔

Oké
Ik zal er verder niks over zeggen

Wat is de tophoek van de conus op die moeren?
Is dat 60 graden?

Ik zou die ook goed kunnen gebruiken bij mijn achterwiel
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Wielbouten van een Smart?
Die hebben een bolling onder de kop, M10x1,5.

En als je alleen die ring wilt, in de draaibank ermee en het overtollige eraf.
Zo zit mijn achterwiel ook vast, adapter-draadeind-bolle ring-borgmoer.

Groeten, Paul.
 
Volgens mij zijn die wielmoeren/bouten in heel veel verschillende maten en soorten te koop. Er zijn zelfs losse conische/bolle bussen te koop waar je dan iedere lengte en draadsoort bout door heen kan steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan