Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

1641907973848.png
@DAF400
 
Ik krijg meteen inspiratie :+

Op de citroen wereld treffens is wel eens een eend die gehalveerd is over de lengte, dus 1 zitplaats breed.
Dat ziet er ook wel geinig uit
 
weet even niet waar ik het anders neer moet zetten,maar aan de stam tafel kun je het er ook over hebben.

Nu heeft mijn baas Novaguard 890 2comp coating staan .en ik moet binnen kort mijn nieuwe betonvloer coaten ........
Is dit potje verf geschikt voor op mijn beton vloer?
Zou wel mooi uitkomen namelijk :-)
 
Geen idee, maar juist de perfecte vraag voor dit topic👌
 
weet even niet waar ik het anders neer moet zetten,maar aan de stam tafel kun je het er ook over hebben.

Nu heeft mijn baas Novaguard 890 2comp coating staan .en ik moet binnen kort mijn nieuwe betonvloer coaten ........
Is dit potje verf geschikt voor op mijn beton vloer?
Zou wel mooi uitkomen namelijk :-)
Wat is binnenkort, en hoe nieuw is nieuw?
 
ze hebben mij verteld dat beton 1mm in dikte per dag droogt en dat je m pas kan coaten als die echt helemaal droog is;
aangezien dat bij mij 160 dagen zou gaan duren heb ik het coaten voorlopig nog maar achterwege gelaten

blijf het echter een enorm lastige keuze vinden; want nu is die echt niet 100% vloeistof dicht en dus lukt het ook niet om hem super goed schoon te houden.
maar als ik op mijn werk naar de gecoate vloeren kijk, dan wordt ik daar ook nooit heel erg blij van zodra je een jaartje verder bent
 
beton ligt er nu een goede maand in.is goed verdicht ,en strak
Plak een stuk doorzichtig plastic op dr vloer met ductape. Rondom afplakken. Als daar condens onderkomt is de vloer nog niet droog, en kun je er niks mee.
Pas als de vloer droog is kun je coaten.
Product wst je noemde ken ik niet, maar Al ol een natte vloer zeker niet kunnen
 
o.....das jammer.
De machines zullen er eind vd maand een beetje in moeten..

PPG NovaGuard 890 is ideal for the coating of tanks that store unleaded gasoline and offers excellent resistance to crude oil up to 90°C. Not only is NovaGuard 890 suitable for protection against crude oil but also offers high resistance to a wide range of chemicals and solvents. Resistant to jet fuel and kerosene.
  • Characteristics​

    • One-coat tank coating system
    • Excellent resistance to crude oil up to 120°C (250°F)
    • Suitable for storage of unleaded gasolines blended up to 100% ethanol (E5 up to E100)
    • Suitable for storage of biodiesel (EN14214)
    • Good chemical resistance against a wide range of chemicals and solvents
    • Good visibility due to light color
    • Easy to clean
    • Can be applied by heavy-duty, single-feed, airless spray equipment (60:1)
    • Reduced explosion risk and fire hazard
    • Excellent pit filling capabilities
    • Meets the requirements of EI 1541 2.2 (coating systems for aviation fuel storage tanks and pipes)

Als ik zie wat onze industriele schilder(lees smeerkees) allemaal morst op de vloer,lijkt het er nooit van af te komen ook......


Maar condens proefje is een goede!!
 
Dat was ook precies mijn probleem Mielko.
De vloer had hier bijna een half jaar liggen na harden onder t plastic en de stukloper, maar zodra het plastic eraf ging stonden een paar dagen later de meubels er ook al in.
De vloer was toen echt nog zeiknat onder t plastic.

Ik denk nu: als het over een paar jaar echt geen porum meer is, dan schuur ik m dan wel op en coat m dan alsnog
 
Ik zal de vraag eens doorzetten naar een maat van me (buiten het forum) die is technisch verkoper tankcoatings...... mijn indruk zou zijn dat een tankcoating niet geschikt is voor een vloer omdat de manier van belasten heel anders is.

ik laat het wel even weten als ik antwoord krijg
 
het antwoord:

Jazeker ken ik dat spul. Hartstikke goed en het is wel een klein beetje slijtvast maar totaal ongeschikt voor die vloer in de schuur. Bovendien zou hij die eerst moeten stralen ivm de hechting

sorry
 
Ik heb nog een blik marothaan staan, maar die is van 2008..
Eerst maar eens klein beetje van die aanmaken, en kijken of die nog verhard.
Maar dat blik is misschien net niet groot genoeg voor de vloer..
20220116_115146.jpg
 
van dat spul zeggen ze in de specs over beton het volgende..........:

Beton
De vloer moet droog en minimaal zes maanden oud zijn. Bij optrekkend vocht uit de grond is de coating niet gegarandeerd. Behandel de vloer door Primer 209 met een verfroller aan te brengen. De droogtijd van Primer 209 bedraagt minimaal 6 uur, maximaal 18 uur.
 
Vrees dat je het in delen moet dan, voorjaar of zomer. Op zich zijn de machines toch wel te verplaatsen op stukken rond?
Van die kunststof tegels zoals ik in garage heb kan ook, mijne komen uit een praktijk lokaal van een technische school.
 
Die tegels moet je inderdaad mazzel mee hebben, heb destijd op marktplaats een leuk partijtje gevonden wat precies genoeg was voor mijn schuur, voor de project vloeren waar dat soort tegels normaal voor zijn is die 12m2 natuurlijk 2x niks
 
Als je een vloer goed wilt coaten, is dat ook prijzig: stofvrij stralen, primeren en 2 lagen coating. Materiaal is niet goedkoop. Of genoegen nemen met wat vlekken op de vloer. Of oxan vloersealer....
 
Ghana, "..........De vrachtwagen botste in de buurt van Apiate op een motorrijder, waarna de explosieven ontploften. Een overheidsfunctionaris meldt dat zeker vijfhonderd gebouwen verwoest zijn......"
Zo vaak dat ze motorrijders over het hoofd zien. Deze heeft wraak genomen.
 
Ik heb daar ooit gezien dat een tankwagen met diesel van de weg was geraakt en een dorpje was ingereden.
En daarna in brand was gevlogen omdat de omstanders gratis diesel hadden geroken.
Dat was althans het verhaal van de taxichauffeur.
Hoe dan ook, het zag er niet fraai uit.
De Afrikaanse wegen zijn niet de veiligste op aarde.
 
Ik lees al een tijdje mee hier op 't zijspan forum. Ik heb er geen, maar ik Ben Me Aan Het Oriënteren™. Je kent het misschien wel. "Ik kan niks zelf bouwen" of "het is toch veel te duur" op de ene dag, en "je wil toch niet op je sterfbed liggen en nooit een zijspan hebben gereden?!" op de andere dag.

Om misschien een balletje aan het rollen te brengen vroeg ik me af of er veel lichte motortjes met spannen zijn onder de forumgenoten. Ik zie wel eens de 250cc MZ, heb ook wat maffe zelfbouw gezien op 'n Honda C90. Ik weet niet wat me zo aantrekt in veel te lichte, onpraktische vervoersmiddelen, maar goed... misschien heeft er iemand toffe foto's van zijn/haar brik met bak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan