Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Oefer... Vandaag vervelend telefoontje gehad.... De bank die wie al een paar maanden in bestelling hebben wordt eindelijk bezorgt.....


a.s. Zaterdag.... Tijd?? Weten ze nog niet ze bellen half uur van te voren....

met een klein beetje geluk zijn ze er vroeg en ga ik in de middag nog even naar het treffen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het over gaat voor mij
 
:YOefer... Vandaag vervelend telefoontje gehad.... De bank die wie al een paar maanden in bestelling hebben wordt eindelijk bezorgt.....


a.s. Zaterdag.... Tijd?? Weten ze nog niet ze bellen half uur van te voren....

met een klein beetje geluk zijn ze er vroeg en ga ik in de middag nog even naar het treffen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het over gaat voor mij
Jammer , ik zag er al naar uit om u eindelijk eens te ontmoeten ... ( laten we duimen dat ze tijdig komen )
Ps die feesttent is tot in de vroege ochtend open hoor :Y
 
Oefer... Vandaag vervelend telefoontje gehad.... De bank die wie al een paar maanden in bestelling hebben wordt eindelijk bezorgt.....


a.s. Zaterdag.... Tijd?? Weten ze nog niet ze bellen half uur van te voren....

met een klein beetje geluk zijn ze er vroeg en ga ik in de middag nog even naar het treffen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het over gaat voor mij
Het is voor jou toch maar een half uurtje rijden? Anders neem ik Guzzifox wel op sleeptouw, komen we je nieuwe bank even inwijden . Ik heb je adres nog ergens.
 
45 minuten ofzo denk ik... anders wisselen we dalijk via PB telefoonnummers uit... want hoe het morgen ook loopt jullie zijn hier uiteraard alrijd van harte welkom
 
De hoofdsponsor heeft inmiddels besloten dat ik echt niet thuis hoef te blijven, omdat de bank toch door de bezorgers afgemonteerd gaat worden....
Dus ik hoef eigenlijk alleen een stopcontact te verplaatsen omdat de bank flink groter is als de oude... met een beetje mazzel hobbel ik tegen het eind van de ochtend alsnog richting het Guzzi-treffen.

gisteravond in ieder geval de oude bank eruit en de vloer helemaal schoon gemaakt. dus nu koffie... en dan inventaris electra... naar de stort, naar de bouwmarkt... plint eraf, kabelgoot verlengen, electra verlengen en nieuw stopcontantact tegen de muur flatsen.... huidige is ook gewoon opbouw vlak boven de plint... is niet zo heel veel werk in theorie.
 
Maar even in cafe aangezien het een niet driewielig en dus offtopic vraag is. O-)

Dit komt voor uit een 25kmu scooter. Zoonlief heeft er de zijkant van een busje mee getikt. En het busje als tegenoffensief over het voorwiel gereden. :X
Kromme schijf en dus dit:
Screenshot_20230617-105101_Gallery.jpg


De aftermarket remschijf past. Maar de gaten zijn niet afgeschuind dus de originele boutjes klemmen maar op een heel klein randje.

Ik zoek dus advies.
Loctite op de boutjes en dan gaat het prima? Rechte boutjes? (maar dan vast niet vd gamma) :+

En die scheve as van hierboven? Ik heb de neiging om het recht te tikken. Maar ik snap dat het daar uiteindelijk niet sterker van wordt.
 
viel allemaal nog wat tegen, bank erg vroeg dus we liepen elkaar redelijk in de weg.... nu effe lunch en dan als een speer richting tienhoven... (eerst effe kijken waar het eigenlijk is...)
 
De aftermarket remschijf past. Maar de gaten zijn niet afgeschuind dus de originele boutjes klemmen maar op een heel klein randje.

Ik zoek dus advies.
Loctite op de boutjes en dan gaat het prima? Rechte boutjes? (maar dan vast niet vd gamma) :+

En die scheve as van hierboven? Ik heb de neiging om het recht te tikken. Maar ik snap dat het daar uiteindelijk niet sterker van wordt.
Rechte boutjes van de gamma kunnen het wel doen, het is geen vrachtwagen.

Ik zou de buis van de voorvork rechtbuigen met een lange buis er overheen.
 
Rechte boutjes van de gamma kunnen het wel doen, het is geen vrachtwagen.

Ik zou de buis van de voorvork rechtbuigen met een lange buis er overheen.
Ik zag dit al als manier.

Is zo te zien een ouwe vespa motorscooter.
Als die gewoon koud te richten is. Dan mag ik dat denk ik ook wel met een snor scooter. Ligt natuurlijk ook aan hoe krom die is of het nog kan. :?


Gamma spul nou al twee keer gehad dat het boutje zelf al met de eerste keer vast draaien stuk gaat. Een keer krak en een keer inbus die meteen al rond werd ipv zeskant. En ik sta niet bekend als lomp. :P
 
Heeft er iemand (redelijk in de buurt van Eindhoven) iets waarmee het relatief makkelijk is recht te persen of trekken?

De huis tuin en keuken manier daar is het te sterk voor. Met lange pijp en tweede persoon eraan hangen en dan helpen met moker hamer. Pijp was wel wat krom, maar geen beweging.
Ook met ratel spanband en mokertje niet.

Voor scooter zaken en ook zover ik vind voor slopers is een 2005 simpele scooter oud ijzer als dit eenmaal scheef is. Dus niks vervangends te vinden. En richten doen ze daar ook niet aan.
Ik vond een bedrijf wat het voor motoren aanbied. Ver weg maar kan via post.
Dan ben ik uiteindelijk een paar honderd euro kwijt.

Ik kan denk ik zelf iets in elkaar bouten om het in te klemmen en dan met een potkrik.
 
Gewoon rechte inbus boutjes gebruiken. Dat voldoet prima.
Dat recht buigen zou ik gewoon doen. Het is allemaal laag gelegeerd staal. Maar je hebt er inderdaad een beetje hefboom voor nodig.
 
Ik ben net weer terug uit Tienhoven. En tot mijn grote blijdschap ging 10km voor huis een vrolijk rood dynamolampje branden. Straks even kijken of ik me mag toevoegen aan de club van spanningsregelaars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan