Evt kan ik je helpen met het ultrasoon reinigen van de carburateur mocht je dat willen gaan doen.
Mooi dat het zo eenvoudig was!
Als ik mijn motor start slaat hij meteen aan, en loopt hij normaal stationair in zijn neutraal stand. Als ik vervolgens een stukje rij en hem weer in zijn neutraal zet (openen van de slagboom in de parkeergarage), dan lijk het dat ik lichtelijk een "aanloop" geluid hoor. Ook lijkt hij dan heel lichtelijk te "bokken".
Wanneer ik een km of 10 gereden heb, en het blok warm is, heb ik dit probleem eigenlijk niet meer.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
(Ook heb ik soms problemen met terugschakelen)
Hoop dus eigenlijk op iets simpels als afstelling van de koppelingskabel ofzo :p
Hallo allemaal.
Een maat van me heeft helaas een schuivertje gemaakt met zijn ZX-6R uit 2003, gelukkig is hij zelf ongedeerd.
De motor is technisch nog oké, alleen optisch heeft hij wat liefde nodig.
Bekijk bijlage 1332058Kan iemand mij toevallig helpen aan een kuip voor de rechter zijde en de topkuip?
Ik hoor graag van jullie.
Klinkt misschien wat vreemd, maar op aliexpress worden tegenwoordig complete kuipsets aangeboden voor onder de €300 incl verzenden in de gewenste kleur. Misschien goed om daar in te verdiepen of dat wat is. Ik weet niet hoe de pasvorm en kleurechtheid is, maar als dat mee valt is de motor nog goed op te knappen. Voordeel van een complete kappenset is ook dat je geen kleur verschil onderling tussen de kappen ziet.
Bedankt voor jullie reacties, het meedenken word zeer gewaardeerd!
We hebben ondertussen de rempomp, clipon en het complete voetstuk rechts weten te bemachtigen.
Misschien is het toch een goed idee om die ali-kuipen te gaan bestellen, de pasvorm is altijd wat te modificeren met de fohn en gereedschap. De motorfiets 100% nieuw maken is hij niet meer waard. (deuk in de tank en frame).
Nogmaals bedankt
Bedankt voor jullie reacties, het meedenken word zeer gewaardeerd!
We hebben ondertussen de rempomp, clipon en het complete voetstuk rechts weten te bemachtigen.
Misschien is het toch een goed idee om die ali-kuipen te gaan bestellen, de pasvorm is altijd wat te modificeren met de fohn en gereedschap. De motorfiets 100% nieuw maken is hij niet meer waard. (deuk in de tank en frame).
Nogmaals bedankt
Hi all,
Afgelopen dagen heb ik weer wat nieuws meegemaakt op de motor en ik ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben dus ik dacht laat ik het even delen. Een paar dagen geleden wilde ik even een stukje cruisen aangezien we nog een prima weertje hebben, dus ik stap op de motor, wil hem starten, startmotor gaat moeizaam een paar keer rond en that's it, lege accu dus. De motor had hooguit anderhalve week stilgestaan, vind ik zelf kort genoeg om te mogen verwachten dat hij nog vol genoeg zou moeten zijn. Enfin, het ding aan de lader gehangen en een dag later nogmaals geprobeerd. Hij springt aan (hetzij moeizaam).
Vervolgens een stukje gereden en na een km of 20 á 25 merk ik wat haperingen en stotteren, rare geluidjes uit de einddemper, en ja hoor niet veel later valt het ding uit. Even naar de stoep gelopen, van het contact af, sigaretje gedaan, contact weer erop en proberen te starten. Niets. Startmotor gaat 0,0 rond, zelfs het startrelais hoor ik niet klikken bij het drukken op de startknop. Naar huis gelopen en accu doorgemeten; onbelast 13V, maar zodra ik hem op het contact zet zakt ie direct in naar 3 á 4V... dus zelfs zonder hem proberen te starten, heb het puur over het contact omzetten.
Naja ik was er al snel klaar mee en besloot een nieuwe accu te kopen (ik heb geen idee hoe oud m'n huidige is, dus voor die paar tientjes leek dat me sowieso wel een goed idee). Het kon natuurlijk ook iets anders zijn maargoed, een verse accu is nooit verkeerd. Vandaag de nieuwe accu binnen gekregen en meteen aangesloten, het ding startte direct. Ik gok dus dat het is gefixt!
Nu mijn vraag want ik wil het uit interesse toch graag weten: Als het daadwerkelijk de accu was, wat is dan de reden dat de motor tijdens het rijden uitviel? Het niet meer aan kunnen krijgen snap ik met een defecte accu, maar in principe heeft een lopende motor toch helemaal geen accu nodig? Als ik daarin gelijk heb ben ik bang dat het dus toch ergens anders aan ligt en ik nog iets anders zal moeten vervangen binnen het elektrisch systeem, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Bedankt voor het lezen alvast!
Ik zou even meten hoeveel volt er op de accu staat als de motor loopt.
Het kan zijn dat je Spanningsregelaar stuk is waardoor de accu niet bijgeladen word.
Dat was ik inderdaad nog van plan te meten, maar het bijladen van de accu wordt toch geregeld via de dynamo, niet via de spanningsregelaar?
Edit: Zojuist even snel wat waardes opgenomen:
- Onbelast meet ik 12.9V op de accu (let wel; deze is direct na binnenkrijgen in de motor gezet, in theorie dus slechts 80% vol).
- Als ik hem op contact zet meet ik 12.6V
- Als ik hem op contact zet + licht aan zet: 12.2V
- Tijdens het starten even een dipje naar 10.9V en vervolgens direct weer omhoog
- Met lopende motor initieel een dikke 15V, bleef daarna langzaamaan klimmen tot 17.5V en hij leek nog wel verder op te blijven lopen
- Met lopende motor + licht aan 16.8V, deze zal als ik door bleef meten ook wel nog oplopen
Het 2005 model is inderdaad een heerlijke motor om mee te rijden.