Hallo
Ik heb een groot probleem met men zx636 `06. De hoofdzekering blijft springen, soms na 4 bochten en soms maar pas na enkele minuten rijden. Had hem binnen gestoken in de winkel maar ze vonden er niets aan. Daar wou hij natuurlijk niet stilvallen. Hij raadde me aan er zelf achter te zoeken omdat het te duur kan worden aan werkuren.
Dus ben ik men regulator gaan uitmeten of die nog wel degelijk werkte. Zo'n tool heb ik niet maar heb de diodes doorgemeten en die geven het omgekeerde van de voorgeschreven waarden in de service-manual. (waar ∞ moet gemeten worden krijg ik vaste Ω-waarden, en omgekeerd, maar ik zal wel iets verkeerd doen waarschijnlijk? Als ik de tabellen omwisselden klopten de waarden wel
).
De + pool van de batterij was toen ik hem kocht volledig gecorodeerd (display begon plots te flikkeren). Dit had ik opgeschuurd en toen was dit probleem (display) opgelost. 2 circuitdagen later en hij viel stil op het rechte stuk in Carole
Toen begon de miserie met de hoofdzekering.
Hetgene dat me begon op te vallen is dat hij enkel uitviel als ik gas lostte, altijd op het einde van een recht stuk op de moment dat ik wil remmen(toeval?). Ik krijg geen foutmeldingen zover ik kan zien in de Diagnose.
Er staat ook een Quickshifter op die ik eigenlijk momenteel niet gebruikt word en is voor omgekeerd schakelen en dat kan ik niet wisselen wegens men baanmotor (ik ga niet de ene normaal schakelen en de andere omgekeerd, daar komen vodden van
), dus da's iets voor later. Hij staat af maar ik weet niet of dit er iets aan doet.
Iemand nog een idee waar ik kan zoeken? Ben van plan een nieuwe batterij te kopen, kwestie van zeker te zijn. Heb men Kabelboom al volledig bekeken en zag er niet hopeloos uit, wel hier en daar tape gelost. Er is wel wat aan gesleuteld. maar vooral qua frame etc, niet direct elektrisch gestript ofzo (toch voor zover ik kan zien).
Alvast sorry voor het lange bericht.
grtz Nito