Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Goedenavond ZX6R rijders,

Als oud bezitter van een ZX6R uit 2001 kwam ik bij een opruiming van de schuur nog de originele (heldere) kuipruit tegen (destijds vervangen voor double bubble smoke ruit van MDI). Iemand hier interesse in?

Daarnaast trof ik mijn 'MarcoZ bagagerek' aan. Oudgediende MarcoZ heeft destijds een paar bagage rekken gemaakt die je monteert op de bevestigingspunten van de handgrepen van de duopassagier. Groot en stevig genoeg om een flinke weekend tas op vast te snoeren, paar keer Italië doorkruist op deze manier.

Ik zal binnenkort even foto's uploaden. Volgens mij passen beide onderdelen op ZX6R'en van 1998 tot en met 2002. Wat mij betreft kunnen beide onderdelen gratis opgehaald worden (kop van Zuid Holland). Laat maar horen als je er belang bij hebt!

Edit: 4.5 jaar over 1 topic, dat was in mijn tijd 4 weken _O-
Ik heb overigens wel interesse. Mijn Zx6r gaat namelijk niet weg.
 
Grappig, dit deed me denken aan een soortgelijke foto die ik heb gemaakt. Valt me op dat we dezelfde spiegels hadden, alleen anders geplaatst.

Bekijk bijlage 1440417
Mooie bike ook!! Mijn spiegels zijn van aliexpress met led-verlichting erin. Helaas heb ik mijn zx6r (636) twee jaar geleden laten vallen bij het parkeren. 😕 En had daarna schade bij de originele knipperlichten. Vervolgens die schade laten dicht plamuren en hele bike mat zwart laten spuiten. Knipperlichten daarna geïntegreerd in de spiegels.
 
  • Like
Waarderingen: Nelfrikandel

Nelfrikandel

MF'er
8 okt 2018
33
18
Delft
Dat is een goede beslissing geweest, ziet er clean uit!

Ik had ook een Alie variant met knipper indicatie op de spiegelzijde, een wens van mijn bijrijder zodat ze kon zien waar ze heen ging 😅
Het 2009 model vind ik aanzienlijk minder fijn rijden met een bijrijder, voor beide personen. Mijn zitvlak is groter geworden en die van de duozit kleiner.
Met de hoek en de grotere afstand die daardoor tussen een brijrijder zit is het samen rijder minder lang comfortabel dan voorheen.
 
  • Like
Waarderingen: wvoortman
Dat is een goede beslissing geweest, ziet er clean uit!

Ik had ook een Alie variant met knipper indicatie op de spiegelzijde, een wens van mijn bijrijder zodat ze kon zien waar ze heen ging 😅
Het 2009 model vind ik aanzienlijk minder fijn rijden met een bijrijder, voor beide personen. Mijn zitvlak is groter geworden en die van de duozit kleiner.
Met de hoek en de grotere afstand die daardoor tussen een brijrijder zit is het samen rijder minder lang comfortabel dan voorheen.
Clean is deze zeker nog met zijn 11k (origineel) op de teller. Onlangs nog historie laten checken bij de grote beurt op basis van chasisnummer (oorkomst namelijk Duitsland).

Bijrijders heb ikzelf niet meer (last van). Niemand wil meer bij me achterop na mijn ongeluk op 12 maart 2015. Onderuit gegaan met mijn destijds zzr600 in de bocht bij Gronau oost. Tijdens terugschakelen blokkeerde deze en met 60 km/u de vangreel geraakt. Rug gebroken op 4 plaatsen en een incomplete dwarslaesie (operatie, 2 plaatsen vastgezet, rolstoel, roessching etc.). Sinds 3 jaar kan ik gelukkig weer genieten van het motorrijden 😊👌.
 
Laatst bewerkt:

Kuupertje

kounavvel
22 sep 2014
615
96
28
Op de aardgasbel
Hoi allen :W

Onlangs een zx6r G1 uit '98 opgehaald met 65k op de klok. Vier jaar stil gestaan en aan beide kanten al eens plat gelegen. Ook in de pekel gereden aan de roestige delen te zien... Na wat klein onderhoud de motor gestart, hij liep gelijk op vier poten, dus dat viel alles mee. Wel moeten de carbs gereinigd en afgesteld, dat is de volgende klus. Het uiteindelijke idee is om er een recht stuurtje op te zetten (en de kuipdelen eraf), ik hou de zitpositie voorover niet lang vol. Hieronder ff plaatje van t vehikel:

zx6r en cavia.jpg

Inmiddels ontdaan van z'n kleding. De gehele kuipset mag overigens weg, inclusief kuipruit, koplamp, spiegels...heb ook nog een led achterlicht liggen. Kan ik daar iemand hier nog een lol mee doen? Laat het vooral weten, dan upload ik wat foto's van t spul.
Groeten :)
 
  • Like
Waarderingen: wvoortman

Die Wilnisser

MF veteraan
29 nov 2006
9.613
4
30
Wilnis
98-02 hebben bijna allemaal minimaal een kromme remschijf;). Verder niet echt zwakke punten, maar ze zijn al 20 jaar oud, staat van onderhoud is belangrijker dan de rest nu;).

Overigens vandaag testrit gemaakt op een '10 zx6r en een '08 Daytona (shoppen voor de vriendin), de zx6r is de betere motor (bak, remmen, vering, zithouding enz), maar de 675 de leukere (geluid, 3 cilinder).. blij dat ik de keuze niet hoef te maken :+
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeff:9~ de geringe breedte van de daytona was wel even wennen.
 

Bastard

Die hard MF'er
14 mei 2004
861
26
34
Eindhoven
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeff:9~ de geringe breedte van de daytona was wel even wennen.
De Kawa is inderdaad ook beter afgewerkt. Is gewoon een completere en beter bruikbare motor. We hebben hiervoor ook nog een pc40 getest, maar daar was ik eigenlijk niet echt kapot van. Was t.o.v. de kawa duidelijk een 'oude' motor. Voor op 't circuit snap ik de populariteit ervan wel (licht, makkelijk om te gooien, loopt als een naaimachien, heel vlakke koppelkromme) maar op straat is het wel fijn als je een iets grovere motor hebt met wat meer vermogen onderin.

Maar nog steeds tevreden met je keuze?
 

Die Wilnisser

MF veteraan
29 nov 2006
9.613
4
30
Wilnis
De Kawa is inderdaad ook beter afgewerkt. Is gewoon een completere en beter bruikbare motor. We hebben hiervoor ook nog een pc40 getest, maar daar was ik eigenlijk niet echt kapot van. Was t.o.v. de kawa duidelijk een 'oude' motor. Voor op 't circuit snap ik de populariteit ervan wel (licht, makkelijk om te gooien, loopt als een naaimachien, heel vlakke koppelkromme) maar op straat is het wel fijn als je een iets grovere motor hebt met wat meer vermogen onderin.

Maar nog steeds tevreden met je keuze?
Zeker weten! Echt een prachtapparaat en nooit problemen mee. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Het is ook een ontzettend fijne stuurfiets, maar het lichte omgooien ten opzichte van de 03 zx6r was wel erg wennen. De hyperpro stuurdemper erop vind ik dan ook een goede aanvulling. Overigens zit ik wel al een tijd met iets nieuws in mijn hoofd, maar niet omdat deze niet bevalt. Simpelweg weer eens wat anders is altijd leuk.;)
 

Kuupertje

kounavvel
22 sep 2014
615
96
28
Op de aardgasbel
Vraagje: De standaard bandenmaat op m'n '98 zx6 is 120/60 voor en 170/60 achter. Is het raadzaam dit aan te houden of zijn er ook positieve ervaringen met bijvoorbeeld 120/70 en 180/55?