Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Hallo allemaal,

Hier mijn 1e racer. Een ZX6R uit 2001::}

Bekijk bijlage 1465372

Een paar dingen die ik nog zou willen verbeteren.
- nieuwe led achterlichten (zijn al besteld)
- rem en koppeling grepen in het blauw
- handvat end caps in het blauw
- sport uitlaat (zit te denken aan een dominator)

Ik sta open voor andere leuke suggesties :9

Ziet er netjes uit! Veel plezier gewenst met deze mooie fiets! Zou de knippers voor ook vervangen, zijn pas plaatjes voor. Qua uiterlijk is dat een hele verbetering.

Voorbeeld linkje
 
Ziet er netjes uit! Veel plezier gewenst met deze mooie fiets! Zou de knippers voor ook vervangen, zijn pas plaatjes voor. Qua uiterlijk is dat een hele verbetering.

Voorbeeld linkje

Goed plan! ik had wel gezocht voor andere knipperlichten, maar wist nog niet dat deze plaatjes er ook zijn. zo kan je inderdaad heel mooi spul erop zetten!
thanks! :)
 
Goed plan! ik had wel gezocht voor andere knipperlichten, maar wist nog niet dat deze plaatjes er ook zijn. zo kan je inderdaad heel mooi spul erop zetten!
thanks! :)

Bij mij was het wel een klusje, voor 1998 model. Heb toen de hele neus eraf moeten halen. Niet om je bang te praten natuurlijk, maar in een half uurtje red je het niet op_O-

Heb trouwens nog een nieuw luchtfilter liggen voor ''Gratisch'', en een bagster tank hoes (Groen, voor een kleine bijdrage). Mocht je interesse hebben laat het dan even weten.
 
Hallo allemaal,

Hier mijn 1e racer. Een ZX6R uit 2001::}

Bekijk bijlage 1465372

Een paar dingen die ik nog zou willen verbeteren.
- nieuwe led achterlichten (zijn al besteld)
- rem en koppeling grepen in het blauw
- handvat end caps in het blauw
- sport uitlaat (zit te denken aan een dominator)

Ik sta open voor andere leuke suggesties :9
hee, dat is bij motoport Wormerveer! Bij mij in de buurt. Veel plezier ermee!
 
Bij mij was het wel een klusje, voor 1998 model. Heb toen de hele neus eraf moeten halen. Niet om je bang te praten natuurlijk, maar in een half uurtje red je het niet op_O-

Heb trouwens nog een nieuw luchtfilter liggen voor ''Gratisch'', en een bagster tank hoes (Groen, voor een kleine bijdrage). Mocht je interesse hebben laat het dan even weten.

Ik heb de tijd, met deze wind kan ik toch niet lekker rijden |(
En bedankt voor het aanbod. Ik had de tankhoes gezien inderdaad, maar ik denk niet dat ik dat ga gebruiken. O-)


hee, dat is bij motoport Wormerveer! Bij mij in de buurt. Veel plezier ermee!

Ja klopt! Ik ben groot fan van Motoport :9
 
Fijne fiets dat model.

Voor de knipperlichten voor zelf zulke lichten gebruikt. Hoef je niet met die plaatjes te***. Deze draai je zo vast en passen mooi in je kuip delen.


7f0a3b3bb265a638cfb9553a90f521dd.jpeg
 
Welkom! Mooi exemplaar! Had zelf een gele 2001! *D De Devil SB2 die ik daar op had staat hier op MF te koop, zie Onderdelen topic. In mijn optiek de uitlaat met het mooiste geluid voor een ZX6R.
 
Welkom! Mooi exemplaar! Had zelf een gele 2001! *D De Devil SB2 die ik daar op had staat hier op MF te koop, zie Onderdelen topic. In mijn optiek de uitlaat met het mooiste geluid voor een ZX6R.

Inderdaad als ik op youtube zoek een lekker diep geluid. O-)

Echter ik ben echt een pietje precies wat krasjes betreft. bedankt voor het aanbod.:t
 
Ha Ninja's,

ik heb ook een zx6r gescoord, eentje uit 1996, en GROEN natuurlijk!

Bekijk bijlage 1469244

@Goudlokje : Past die Devil hier ook op?

Gefeliciteerd met de aankoop van je Ninja! De groenen zijn het snelste toch? *D

Officieel zal die Devil niet passen denk ik zoals Racekip ook al aangeeft. Maar anders zou je de hart op hart maat eens op moeten meten van je huidige demper, misschien dat het past? :? Hart op hart maten van de Devil staan in mijn verkoop topic.

Edit: zie dat je in Delft woont, ik omgeving Leiden. Dus als je de Devil een keer zou willen (proberen te) passen, welkom
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik dat ooit al eens proberen te passen.
Of ik ben nu met de zxr 750 in de war. 8)7

Er passen namelijk een hoop onderdelen van het 1998 model op het 2000 model.

Maar van het 96 model volgens mij weer niet. '(
 
Gefeliciteerd met de aankoop van je Ninja! De groenen zijn het snelste toch? *D

Officieel zal die Devil niet passen denk ik zoals Racekip ook al aangeeft. Maar anders zou je de hart op hart maat eens op moeten meten van je huidige demper, misschien dat het past? :? Hart op hart maten van de Devil staan in mijn verkoop topic.

Edit: zie dat je in Delft woont, ik omgeving Leiden. Dus als je de Devil een keer zou willen (proberen te) passen, welkom
Wie niet waagt wie niet wint! Momenteel nog even druk, maar dan stuur ik tzt even een pb!
 
Gisteren na een maand wachten eindelijk mijn nieuwe achterlicht binnen!

Durf het haast niet te zeggen, maar hij komt toch echt van de aliexpress _O-
Voordeel: goedkoop
Nadeel: je moet er nog een beetje zelf aan knutselen.

De stekkertjes van de geïntegreerde knipperlichtjes passen niet, gelukkig heb ik het wel kunnen fixen 8-) (al is het dan wel provisorisch gedaan met hulsjes en een kroonsteentje.) denk dat ik hier nog eventjes over ga nadenken voor een betere oplossing.

Nog een puntje voor de volgende keer: knipperlicht relais niet vergeten. Had ik niet aan gedacht, dus nu weer wachten tot die binnen is. '(

kwaliteit kan wel minder zijn, maar als hij niet lang mee gaat is dat jammer, bestel ik voor dat geld wel weer een nieuwe :Y

Oude situatie
12.jpg


Nieuwe situatie
11.jpg
 
De stekkertjes van de geïntegreerde knipperlichtjes passen niet, gelukkig heb ik het wel kunnen fixen 8-) (al is het dan wel provisorisch gedaan met hulsjes en een kroonsteentje.) denk dat ik hier nog eventjes over ga nadenken voor een betere oplossing.
Wat!?
Een kroonsteentje :( :(

Heiligschennis! Inmiddelijk vervangen door fatsoenlijke stekkers.
 
Een vraagje :)

Afgelopen januari heb ik een maandje in Zuid-Amerika gezeten, voordat ik ging heb ik de motor afgetankt, aan de druppellader gehangen en er een hoes overheen gelegd. Nu is een maand nog ook niet zo heel lang om een motor stil te laten staan lijkt me.

Toen ik terug was heb ik er nog mee gereden, en merkte ik geen problemen geloof ik. Toen ook een aantal dagen met die hevige stormen, alleen was ik toen teveel bezig met de motor op mijn eigen rijstrook te houden, dus niets in de gaten gehad.

Echter, onlangs loopt mijn motor "plotseling" niet soepel meer. Het voelt tijdens het rijden alsof hij inhoudt, op de laatste dampen van brandstof rijdt of dat hij in een te hoge versnelling staat.

Stationair loopt hij ook niet "soepel" en slaat het toerental soms een stukje uit. Ook merkbaar tijdens het rijden.
Tijdens het rijden is zo nu en dan ook een plofje/knal hoorbaar.

Ik dacht eerst dat het wellicht toch een verstopping kon zijn m.b.t. het langere stilstaan en eventueel bezinksel ofzo. Dus heb eerst een flesje reiniger bij de brandstof gegooid. Hiermee ook wat langere stukken gereden en het blok goed warm gereden. Maar dit bleek niet te helpen.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik denk dat hij niet alle cylinders gebruikt. En zit zelf te denken om de bougies preventief te vervangen. Maar het 2005 model heeft voor iedere bougie een afzonderlijke bobine toch? Dus die zou het ook nog kunnen zijn?

Ik weet trouwens niet wanneer de bougies voor het laatst vervangen zijn...

Hier een filmpje van het stationair lopen:
 
ja haha _O-

Ik had even niks anders in huis.
Weet iemand misschien of je hier ook losse stekkertjes voor kan kopen ergens, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik moet hebben. :?

Was laatst bij de Louis shop in Tilburg. Daar verkochten ze ook diverse waterdichte connectoren, vergelijkbaar met die die standaard al op de zx6r gebruikt worden. Wellicht wel een stuk duurder dan op alie, maar dan heb je het wel snel in huis mocht de nood hoog zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan