Ik heb overigens wel interesse. Mijn Zx6r gaat namelijk niet weg.Goedenavond ZX6R rijders,
Als oud bezitter van een ZX6R uit 2001 kwam ik bij een opruiming van de schuur nog de originele (heldere) kuipruit tegen (destijds vervangen voor double bubble smoke ruit van MDI). Iemand hier interesse in?
Daarnaast trof ik mijn 'MarcoZ bagagerek' aan. Oudgediende MarcoZ heeft destijds een paar bagage rekken gemaakt die je monteert op de bevestigingspunten van de handgrepen van de duopassagier. Groot en stevig genoeg om een flinke weekend tas op vast te snoeren, paar keer Italië doorkruist op deze manier.
Ik zal binnenkort even foto's uploaden. Volgens mij passen beide onderdelen op ZX6R'en van 1998 tot en met 2002. Wat mij betreft kunnen beide onderdelen gratis opgehaald worden (kop van Zuid Holland). Laat maar horen als je er belang bij hebt!
Edit: 4.5 jaar over 1 topic, dat was in mijn tijd 4 weken
Grappig, dit deed me denken aan een soortgelijke foto die ik heb gemaakt. Valt me op dat we dezelfde spiegels hadden, alleen anders geplaatst.Nog maar een foto van vanochtend. Even gewassen en in Duitsland vol getankt met euro 98. (Leuk ritje vanaf hier en lekker goedkoop tanken).
Mooie bike ook!! Mijn spiegels zijn van aliexpress met led-verlichting erin. Helaas heb ik mijn zx6r (636) twee jaar geleden laten vallen bij het parkeren.Grappig, dit deed me denken aan een soortgelijke foto die ik heb gemaakt. Valt me op dat we dezelfde spiegels hadden, alleen anders geplaatst.
Bekijk bijlage 1440417
Dat is een goede beslissing geweest, ziet er clean uit!
Ik had ook een Alie variant met knipper indicatie op de spiegelzijde, een wens van mijn bijrijder zodat ze kon zien waar ze heen ging
Het 2009 model vind ik aanzienlijk minder fijn rijden met een bijrijder, voor beide personen. Mijn zitvlak is groter geworden en die van de duozit kleiner.
Met de hoek en de grotere afstand die daardoor tussen een brijrijder zit is het samen rijder minder lang comfortabel dan voorheen.
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeff98-02 hebben bijna allemaal minimaal een kromme remschijf. Verder niet echt zwakke punten, maar ze zijn al 20 jaar oud, staat van onderhoud is belangrijker dan de rest nu .
Overigens vandaag testrit gemaakt op een '10 zx6r en een '08 Daytona (shoppen voor de vriendin), de zx6r is de betere motor (bak, remmen, vering, zithouding enz), maar de 675 de leukere (geluid, 3 cilinder).. blij dat ik de keuze niet hoef te maken
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeffde geringe breedte van de daytona was wel even wennen.
Zeker weten! Echt een prachtapparaat en nooit problemen mee. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Het is ook een ontzettend fijne stuurfiets, maar het lichte omgooien ten opzichte van de 03 zx6r was wel erg wennen. De hyperpro stuurdemper erop vind ik dan ook een goede aanvulling. Overigens zit ik wel al een tijd met iets nieuws in mijn hoofd, maar niet omdat deze niet bevalt. Simpelweg weer eens wat anders is altijd leuk.De Kawa is inderdaad ook beter afgewerkt. Is gewoon een completere en beter bruikbare motor. We hebben hiervoor ook nog een pc40 getest, maar daar was ik eigenlijk niet echt kapot van. Was t.o.v. de kawa duidelijk een 'oude' motor. Voor op 't circuit snap ik de populariteit ervan wel (licht, makkelijk om te gooien, loopt als een naaimachien, heel vlakke koppelkromme) maar op straat is het wel fijn als je een iets grovere motor hebt met wat meer vermogen onderin.
Maar nog steeds tevreden met je keuze?
Ik heb overigens wel interesse. Mijn Zx6r gaat namelijk niet weg.
Ondanks dat de '09+ zx6r objectief denk ik de betere motor is, staat er nu toch een daytona 675 se de zx10r te vergezellen. Omdat die (heel subjectief) gewoon leuker is om op te rijden/naar te kijken.Zeker weten! Echt een prachtapparaat en nooit problemen mee. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Het is ook een ontzettend fijne stuurfiets, maar het lichte omgooien ten opzichte van de 03 zx6r was wel erg wennen. De hyperpro stuurdemper erop vind ik dan ook een goede aanvulling. Overigens zit ik wel al een tijd met iets nieuws in mijn hoofd, maar niet omdat deze niet bevalt. Simpelweg weer eens wat anders is altijd leuk.
Ondanks dat de '09+ zx6r objectief denk ik de betere motor is, staat er nu toch een daytona 675 se de zx10r te vergezellen. Omdat die (heel subjectief) gewoon leuker is om op te rijden/naar te kijken.
Heb nog een bagster hoes liggen:
Bekijk bijlage 1457569
Iemand hier interesse? Is voor het model zx6r 2000 tot 2002.