Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik heb overigens wel interesse. Mijn Zx6r gaat namelijk niet weg.
 
Nog maar een foto van vanochtend. Even gewassen en in Duitsland vol getankt met euro 98. (Leuk ritje vanaf hier en lekker goedkoop tanken).
Grappig, dit deed me denken aan een soortgelijke foto die ik heb gemaakt. Valt me op dat we dezelfde spiegels hadden, alleen anders geplaatst.

 
Grappig, dit deed me denken aan een soortgelijke foto die ik heb gemaakt. Valt me op dat we dezelfde spiegels hadden, alleen anders geplaatst.

Bekijk bijlage 1440417
Mooie bike ook!! Mijn spiegels zijn van aliexpress met led-verlichting erin. Helaas heb ik mijn zx6r (636) twee jaar geleden laten vallen bij het parkeren. En had daarna schade bij de originele knipperlichten. Vervolgens die schade laten dicht plamuren en hele bike mat zwart laten spuiten. Knipperlichten daarna geïntegreerd in de spiegels.
 
Dat is een goede beslissing geweest, ziet er clean uit!

Ik had ook een Alie variant met knipper indicatie op de spiegelzijde, een wens van mijn bijrijder zodat ze kon zien waar ze heen ging
Het 2009 model vind ik aanzienlijk minder fijn rijden met een bijrijder, voor beide personen. Mijn zitvlak is groter geworden en die van de duozit kleiner.
Met de hoek en de grotere afstand die daardoor tussen een brijrijder zit is het samen rijder minder lang comfortabel dan voorheen.
 

Clean is deze zeker nog met zijn 11k (origineel) op de teller. Onlangs nog historie laten checken bij de grote beurt op basis van chasisnummer (oorkomst namelijk Duitsland).

Bijrijders heb ikzelf niet meer (last van). Niemand wil meer bij me achterop na mijn ongeluk op 12 maart 2015. Onderuit gegaan met mijn destijds zzr600 in de bocht bij Gronau oost. Tijdens terugschakelen blokkeerde deze en met 60 km/u de vangreel geraakt. Rug gebroken op 4 plaatsen en een incomplete dwarslaesie (operatie, 2 plaatsen vastgezet, rolstoel, roessching etc.). Sinds 3 jaar kan ik gelukkig weer genieten van het motorrijden .
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen

Onlangs een zx6r G1 uit '98 opgehaald met 65k op de klok. Vier jaar stil gestaan en aan beide kanten al eens plat gelegen. Ook in de pekel gereden aan de roestige delen te zien... Na wat klein onderhoud de motor gestart, hij liep gelijk op vier poten, dus dat viel alles mee. Wel moeten de carbs gereinigd en afgesteld, dat is de volgende klus. Het uiteindelijke idee is om er een recht stuurtje op te zetten (en de kuipdelen eraf), ik hou de zitpositie voorover niet lang vol. Hieronder ff plaatje van t vehikel:



Inmiddels ontdaan van z'n kleding. De gehele kuipset mag overigens weg, inclusief kuipruit, koplamp, spiegels...heb ook nog een led achterlicht liggen. Kan ik daar iemand hier nog een lol mee doen? Laat het vooral weten, dan upload ik wat foto's van t spul.
Groeten
 
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeff de geringe breedte van de daytona was wel even wennen.
 
heb een paar jaar terug precies dezelfde vergelijking uitgevoerd! vond de daytona toen tegenvallen qua afwerking. Wheelies met de 3 cilinder waren wel weer prima...en het geluid ...oeff de geringe breedte van de daytona was wel even wennen.

De Kawa is inderdaad ook beter afgewerkt. Is gewoon een completere en beter bruikbare motor. We hebben hiervoor ook nog een pc40 getest, maar daar was ik eigenlijk niet echt kapot van. Was t.o.v. de kawa duidelijk een 'oude' motor. Voor op 't circuit snap ik de populariteit ervan wel (licht, makkelijk om te gooien, loopt als een naaimachien, heel vlakke koppelkromme) maar op straat is het wel fijn als je een iets grovere motor hebt met wat meer vermogen onderin.

Maar nog steeds tevreden met je keuze?
 
Zeker weten! Echt een prachtapparaat en nooit problemen mee. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Het is ook een ontzettend fijne stuurfiets, maar het lichte omgooien ten opzichte van de 03 zx6r was wel erg wennen. De hyperpro stuurdemper erop vind ik dan ook een goede aanvulling. Overigens zit ik wel al een tijd met iets nieuws in mijn hoofd, maar niet omdat deze niet bevalt. Simpelweg weer eens wat anders is altijd leuk.
 
Vraagje: De standaard bandenmaat op m'n '98 zx6 is 120/60 voor en 170/60 achter. Is het raadzaam dit aan te houden of zijn er ook positieve ervaringen met bijvoorbeeld 120/70 en 180/55?
 
Vandaag nog even een ritje met de 10 gedaan.

Volgende keer wassen, poetsen en in winterslaap.
 
Ondanks dat de '09+ zx6r objectief denk ik de betere motor is, staat er nu toch een daytona 675 se de zx10r te vergezellen. Omdat die (heel subjectief) gewoon leuker is om op te rijden/naar te kijken.
 
Ondanks dat de '09+ zx6r objectief denk ik de betere motor is, staat er nu toch een daytona 675 se de zx10r te vergezellen. Omdat die (heel subjectief) gewoon leuker is om op te rijden/naar te kijken.

Zo'n 675 is echt fantastisch!

Ik heb toen ik vol vermogen mocht gaan rijden.
Opdezelfde dag met mijn 636 vol vermogen gereden en een 675.
Ik heb nog even getwijfeld om de 636 in te ruilen.

Heerlijk koppel en het stuurde fantastisch, maar de 636 had een heftiger eind schot.
Om die reden heb ik daar voor gekozen.
 
Goedenavond

Het eerder door mij hier aangeboden bagagerek en de originele ruit gaan naar Wicher (wvoortman).

In Te Koop Aangeboden Onderdelen heb ik gisteren nog mijn Devil SB2 carbon en een universele bok voor de achterbrug aangeboden. Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel

Smaken verschillen, maar ik ken geen beter geluid op een ZX6R dan met een Devil
 
Mijn zx6r 2006 staat ondertussen te koop op marktplaats voor €3650,-
Toch te koop gezet met volledig bodis uitlaatsysteem omdat het toch de motor compleet maakt. Indien interesse of je weet iemand, laat het me weten via pm.

Overigens kan je tegenwoordig ook je motor helemaal onder handen laten nemen bij Bike Clean (onderhoud en/of poetsen/polijsten) in Zuidland.
 

Bijlagen

  • 20200111_005242.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 13
Heb nog een bagster hoes liggen:


Iemand hier interesse? Is voor het model zx6r 2000 tot 2002.
 
Hallo allemaal,

Hier mijn 1e racer. Een ZX6R uit 2001:



Een paar dingen die ik nog zou willen verbeteren.
- nieuwe led achterlichten (zijn al besteld)
- rem en koppeling grepen in het blauw
- handvat end caps in het blauw
- sport uitlaat (zit te denken aan een dominator)

Ik sta open voor andere leuke suggesties