hittebestendige motorhoes?

Saded

MF'er
27 jan 2017
46
0
Utrecht
Mijn motor staat op de stoep, en ik woon vier hoog.
Vind het niet super chill om na het rijden een uur later weer alle trappen te doen om als de motor afgekoeld is de hoes erop te leggen. Daarnaast las ik dat ie eigenlijk moet ademen omdat er anders condens aan de binnenkant komt.

Het liefst wil ik dus een hoes die ik direct na het rijden erop kan gooien, en die dan niet vast smelt aan het motorblok of de uitlaat.

Heeft iemand ervaring met deze bijvooorbeeld: Verheul motorhoezen | Chopper | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com
Kan die er echt gelijk op? of moet je dan toch nog even wachten?
Of een ander merk type?
Het gaat om een Honda Rebel.
 
Als hij smelt stuur je hem toch gewoon terug? Er staat duidelijk dat hij daar tegen zou moeten kunnen. Zo niet retour en geld terug. Hadden ze maar niet op die manier moeten adverteren.
 
Nou ja, dat sowieso, maar dan zit er ook al meuk tegen mijn motor aangesmolten. Kon weinig revieuws vinden, dus vond het chill even te kijken of er mensen toevallig ervaring hadden met dit type hoes
 
Verheul hoezen zijn goed! Zwaar uitgevoerd, anticondens aan de zijkanten, kunenn tegen hitte. Zet de hoes zelf ook vast! Bij ten kate verkopen ze ook slotje en kabeltje voor die hoes, maar dat stelt weinig voor (maar kost wel 10 euro ofzo). Gebruik nu gewoon een action cijferslotje door 1 oog van de hoes, en die pak ik mee met mn beugelslot.
 
Ik heb een keer ene motor gezien waar direct een hittebestendige hoes overheen gegooid werd. Een paar uur later was het meeste plastic, inclusief het zadel gesmolten.

Ik zou extra lopen.
 
Mijn motor staat op de stoep, en ik woon vier hoog.
Vind het niet super chill om na het rijden een uur later weer alle trappen te doen om als de motor afgekoeld is de hoes erop te leggen. Daarnaast las ik dat ie eigenlijk moet ademen omdat er anders condens aan de binnenkant komt.

Het liefst wil ik dus een hoes die ik direct na het rijden erop kan gooien, en die dan niet vast smelt aan het motorblok of de uitlaat.

Heeft iemand ervaring met deze bijvooorbeeld: Verheul motorhoezen | Chopper | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com
Kan die er echt gelijk op? of moet je dan toch nog even wachten?
Of een ander merk type?
Het gaat om een Honda Rebel.

ik rij elke dag motor voor woon werk verkeer en gebruik een Verheul hoes nu meer dan en jaar en kan niet anders zeggen dat het echt een heel goede hoes is.
mijn motor heeft hoog geplaatste uitlaten en die worden lekker warm na een enkele reis van 50 km plus de nodige file's.
als ik thuis ben gaat meteen de hoes erop en kan ik de warmte door de hoes goed voelen maar de hoes geeft geen krimp en ook smelten is er niet bij.
de motor staat ook s'winters onder de hoes en word dan niet gebruikt, de motor komt er na 4 a 5 maanden goed onderuit.
een beetje condens vorming zal je altijd hebben maar ten opzichte van andere hoezen is het een stuk minder, ook als het hard waait blijft de hoes goed op zijn plaats zitten zonder dat je alles hoeft vast te sjorren.
ze kosten wel wat duurder dan andere hoezen maar als ik weer een hoes nodig zou hebben koop ik meteen weer een Verheul hoes.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon 3 hoog en loop dan wel extra, goed voor de gezondheid als positief punt er gratis bij :Y
 
Ik heb een keer ene motor gezien waar direct een hittebestendige hoes overheen gegooid werd. Een paar uur later was het meeste plastic, inclusief het zadel gesmolten.

Ik zou extra lopen.

Je moet m wel uitzetten he, de motor -O-

Mijn S1000RR geeft 105+ graden C aan op t display als ik m in de zomer parkeer. Sloten erop, hoes erom. Niks smelt. Wat voor motor was smeltende?
 
Verheul maakt gewoon de beste motorhoezen! Ik gebruik ze ook al jaren. Kunnen direct over een hete en evt natte motor. Geen enkel probleem!!
 
Is geen hoes gebruiken en de motor wekelijks goed in de siliconenspray zetten een optie?
 
Ja, krassen en pottenkijkers. En veel spelende kinderen hier, gaan die er ook niet opzitten enzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan