Ben je niet bang dat dat plaatje bijna net zo heet wordt als je uitlaat?je moet ruimte creëren, lucht is de best isolator,
ook omdat je rijwind ertussen komt,
dus beste is een plaatje op je uitlaat lassen die je "tegen" je kuip aanduwt,
en zo ruimte maakt,
je moet ruimte creëren, lucht is de best isolator,
ook omdat je rijwind ertussen komt,
dus beste is een plaatje op je uitlaat lassen die je "tegen" je kuip aanduwt,
en zo ruimte maakt,
Asbest.. wel een maskertje gebruiken als je het op maat zaagt
Kopen is lastig, tenzij je op een fabriek werkt , maar je kan altijd een stukje van
een boeren schuur afbreken als de boer niet thuis is.
( wel doen als het regent trouwens )
Ben je niet bang dat dat plaatje bijna net zo heet wordt als je uitlaat?
Ik vrees niet voor de las, ik ben bang dat dat hete plaatje meer schade aan de kuip toebrengt.Nee, want zelfs als de uitlaat roodgloeiend wordt, blijft die las wel zitten..
Tenzij je een titaan uitlaat hebt, dan moet er ook een titaan iets opgelast worden.
En dan worden alleen die delen heel heet welke direct op de uitlaat zitten..
Als je er een centimeter ruimte tussen kan maken, gebeurt er niets met je kuip..
Dan maak je een klem.Het is een titanium uitlaat, zelf een beugeltje lassen word een probleem helaas.
Nu kom ik voornamelijk producten tegen die weinig tot geen hitte geleiden, die tot +-300 graden aankunnen. Een uitlaatsysteem, zeker voor race gebruik, word echter veel warmer.
Ik wil nu "iets" gebruiken om die buffer te creeeren tussen kuip en uitlaat en dat moet 2 dingen bevatten:
- Het moet weinig hitte geleiden
- Het moet tegen de hitte kunnen die de uitlaat afgeeft
Gewoon slangenklem om de uitlaat
Of koop een fles wijn, drink hem leeg en gebruik de kurk om tussen de kuip en de uitlaat te klemmen ...
Dat werkt dus helaas niet, dat heb ik al geprobeerd. Hittewerende folie in de kuip én isolatie spul om de uitlaat zelf. De ruimte tussen kuip en uitlaat blijft te klein dan helaas, ondanks de isolerende werking van beide.heatwrap? rond de uitlaatbuis wikkelen?
Vast wel en anders vind je het niet erg meer na die fles wijnJe weet zeker dat die kurk heel blijft met de hitte die de uitlaat afgeeft?
Het is een titanium uitlaat, zelf een beugeltje lassen word een probleem helaas.
Nu kom ik voornamelijk producten tegen die weinig tot geen hitte geleiden, die tot +-300 graden aankunnen. Een uitlaatsysteem, zeker voor race gebruik, word echter veel warmer.
Ik wil nu "iets" gebruiken om die buffer te creeeren tussen kuip en uitlaat en dat moet 2 dingen bevatten:
- Het moet weinig hitte geleiden
- Het moet tegen de hitte kunnen die de uitlaat afgeeft
Hahaha goed excuus idd Hans
Ik ben er inmiddels uit! Thanks voor het meedenken allemaal!