Ja dan staat je achterwiel uitgelijd met je voorwiel maar dat wil niet zeggen dat je a.tandwiel goed staat t.ov. je voortandwiel.plank aan elke kant van je achterwiel leggen die tot aan je voorwiel komt. Afstand tussen voorwiel en plank aan beide kanten gelijk = achterband goed uitgelijnd
Tegen de onderkant van je ketting duwen en aan de bovenkant er overheen kijken. De kleinste afwijking in je "kettinglijn" zie je zo direct.
Hoezo niet exact?
heb er niks aan toe te voegen
Just curious, wat heb jij voor achterbrug erin gehangen? Ik heb net een nieuwe/andere achterbrug gekocht omdat hij geheel rot was in de KLE. Zou véééél liever een mooie alu brug hebben
je kunt toch erg goed zien als je hem strakdrukt ofdat hij rechtlooptHoezo niet exact?
Toch wel belangrijk dat het een beetje goed spoort allemaal, anders loopt je ketting eraf, of hij slijt 12 keer zo hard als normaal.
Zal toch wel even meten gaan.
Het zou zo mischien kunnen maar dat vind ik een beetje gokwerk.
Kan het zo ie zo niet proberen want me ketting is nu nog te kort.Werkt perfect, probeer het maar eens, zelfs de kleinste afwijking (en waar die zit) zie je.
Het zou zo mischien kunnen maar dat vind ik een beetje gokwerk.
Is idd een redelijk goede methode, zo deed ik het vroeger ook altijd.Ik kan je garanderen dat je een millimeter verschil zo al ziet.
misschien hebben ik en jb37 betere ogenIs idd een redelijk goede methode, zo deed ik het vroeger ook altijd.
Nu heb ik een laser, en het blijkt nu dat bovenstaande methode toch niet nauwkeurig genoeg is (jaja ik wéét 't , ik ben een zeiker........)
Is idd een redelijk goede methode, zo deed ik het vroeger ook altijd.
Nu heb ik een laser, en het blijkt nu dat bovenstaande methode toch niet nauwkeurig genoeg is (jaja ik wéét 't , ik ben een zeiker........)
oke,ik ga het op die manier proberen en nu maar hopen dat ik 1 goed oog hebDat hoor je mij niet zeggen.Ik ben zelf ook een mierenneuker, dus ik herken dat wel hoor.
Niet iedereen heeft een laser in de schuur liggen. Maar een ringsleutel om achter tussen de ketting en tandwiel te draaien, en één goed oog hebben de meeste mensen wel. (en ik denk nog steeds dat het best nauwkeurig is)
Dat zo mooiiii zijn als je nog wat hebt liggenVolgens mij heb ik er thuis nog wat liggen, zal vanaaf eens kijken.
Dat denk ik wel ja,ik kan dan in iedergeval met ketting erom leggen en het wiel uitlijnen.Maar gaat dat goed komen dan als je daarmee je ketting verlengd
Een rei heb ik niet en zo een lange liniaal ook nietAls je geen laser hebt lijkt het uitrichten van je tandwielen mij het beste te kunnen met een rei/lineaal.
Deze strak tegen je tandwiel aan drukken en dan naar je voortandwiel draaien.
Kan je gelijk het verschil meten. Wel eerst je achterwiel perfect recht zetten.
Een rei heb ik niet en zo een lange liniaal ook niet
Mischien toch maar is kijken wat een laser kost