Sledgehammer
Die hard MF'er
Je rijd elektrisch met de auto![]()
![]()
Nee maar wel met tankpas van de zaak

En daar mag ik mijn motor niet mee volgooien

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Je rijd elektrisch met de auto![]()
![]()
Netjes ! Ik had dan alleen wel een geremde aanhanger gebruikt met 2 toch forse motoren erop.
pas zo'n pasje dan door de dopNee maar wel met tankpas van de zaak![]()
En daar mag ik mijn motor niet mee volgooien![]()
Geen grap hoor, de wielen liggen er binnen een paar minuten naast. Je rijdt de motor er op, vastzetten met spanbanden, de wielen weer monteren en gaan.
Het is wel erg handig als je een kleine garagekrik bij je hebt natuurlijk.
Super dat een hoop zoveel inbreng hebben! Hier inmiddels ook besloten het karretje maar gewoon te verbouwen zodat er een motor op mee kan. Foto's en tips zijn blijven natuurlijk meer dan welkom :D
Wat moet je er dan aan verbouwen ? ik heb alleen een inrijklem en een oprijplank.
Diverse keren motoren op een gewone kar verplaatst. Oprijden met plank, 1x zelfs met optillen met een paar man. De motor met het voorwiel in de hoek duwen, spanbanden trekken de motor de vering in. Kun je prima mee rijden.
Sterker nog ben eens met zo'n combo aangehouden... duur grapje. Kwam totaal boven de toegestane 750 kilo. Geen meter meer rijden ook nog, was in Duitsland op de autobaan en die zijn daar niet mals in. Vandaar mijn aanpak nu. Geen idee hoe ze er mee omgaan in Nederland, ga maar op zeker.
Hij is TÜV gekeurd geworden en voor goed bevonden. Je hebt gelijk dat over het algemeen een torsie-as aanhanger geen 100km/u toelating kan krijgen, maar als hij maar licht genoeg is kan het wel. Licht genoeg betekent 0.3 * leeg gewicht auto, in het geval van deze Yaris 0.3*1000 = 300kg. De aanhanger heeft een toegelaten maximum gewicht van 300kg en weegt zelf 65kg. Met mijn motor erop past dat dus allemaal net (ja, heel krap). De autobahnpolizei zelf stond er ook van te kijken, die zagen ons rijden en dachten dus ook dat het niet kon kloppen dat we 100km/u toelating hadden.Dat is toch een torsieas aanhanger? Zou ik maar uitkijken met de 100 km sticker in Duitsland .... is strafbaar daar. Alleen schokdemper gedempt krijgt die 100 erkenning, en 110 met een aanhanger die max 80 mag is dacht ik momenteel 600 euro pinnen
[~[url="http/s29.postimg.org/eknwm6vqr/IMG_2567.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http/s29.postimg.org/4omtmjpyr/IMG_2868.jpg"]afbeelding~][/url]
"Ombouw" was nog geen 100 euro, 2 klemmen en een oprijdplaat via Marktplaats.
Is wel een geremde aanhanger, leek me wel beter in de bergen.
Werkt perfect!
Ik heb jaren geleden een aanhanger op de kop getikt. Onderstel van een caravan.
Goed voor 3 nakeds of 2 racers.
Zo'n ding aanschaffen kost wat maar door verhuur aan kennissen heeft ie mij ondertussen alleen maar geld opgeleverd
Wat vaker het probleem is is dat mensen er de ruimte niet voor hebben.
[afbeelding]
Mij is verteld dat in de veren trekken juist niet goed is voor de keringen.