Het tandwiel van mijn motor is versleten(te scherp) en moet dus vervangen worden net zoals de ketting, en de koppeling slipt. Kan ik er nog wel mee rijden en hoe duur zouden die reparaties zijn? Ik ben altijd bang dat ze (jonge) vrouwen in een garage sneller een poot uitdraaien dan mannen......of heb ik nu te weinig vertrouwen in de (mannelijke) monteurs??
Ik heb mijn rekening van het vervangen van o.a de koppelingsplaaten erbij gepakt. Gaat wel om een ander soort motor maar ik neem aan dat het verschil niet zo heel erg groot zal zijn. De kosten aan onderdelen voor het vervangen van de koppelingsplaaten bedroeg ongeveer 120 euro, inclusief BTW. Het arbeidsloon weet ik zo niet omdat er meerdere zaken gerepareerd zijn. Maar ik schat toch dat ze er zo'n drie tot 4 uur mee bezig zijn geweest. Weet niet wat een monteur ergens anders kost maar hier kosten ze zo'n 45 euro in het uur.
Dat zal dus inhouden dat het totaalplaatje tussen de 240 en 300 euro zal komen te liggen. Maar ik weet niet of de onderdelen voor iedere motor net zo duur zijn, of er net zoveel platen inzitten en of het bij de ene motor minder werk is dan bij een andere motor.
Wat betreft het tandwiel. Als ze de tandwielen vervangen, vervangen ze de ketting, voortandwiel en achtertandwiel. Daarin verschilt de prijs nogal.
Dat hangt af van het soort motor. Hoe meer kracht de motor heeft, des te sterker moet de ketting zijn en je raad het al, dan is de ketting dus ook duurder.
Ik betaalde 200 euro voor de ketting maar ik neem aan dat voor een 250 virago de ketting een stuk minder duur is.
Ik denk dat je telefoontje moet plegen om de echte kosten te achterhalen.
Ik geloof niet dat een motorzaak onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen.
Gewoon naar een motorzaak gaan die goed bekend staat en dan komt het best goed.
succes