texoot
MF veteraan
- 23 mei 2007
- 4.036
- 852
Ik heb onlangs een Suzuki XF 650 gekocht voor de spielerei.Er zit standaard een uitlaat op van het formaat Scania en hij klinkt als m'n vaatwasser.Ik had een setje nieuwe originele uitlaten gekocht van een Ducati 848/1098 en één demper pasgemaakt op de XF.
In de veronderstelling dat een originele demper met E-keur niet te veel geluid zou produceren(heb vaker Ducati uitlaten gebruikt voor projecten)was ik onaangenaam verrast door het geluid wat eruit kwam.Te luid voor mij
De demper lijkt wel een combinatie van een reflectie en absorptiedemper,ik had eerst de pijp erafgezaagd die de demper ingaat omdat ik de katalysator eruit wilde halen.Ik keek gewoon door de demper heen,enkel op het eind zit een knikje met een paar buisjes.
Heb toen de kat maar laten zitten
Mijn vraag is feitelijk:hoe kan een fiets als de 848/1098 met zulke uitlaten in hemelsnaam gehomologeerd worden?
O,en de uitlaten zijn uiteraard te koop
In de veronderstelling dat een originele demper met E-keur niet te veel geluid zou produceren(heb vaker Ducati uitlaten gebruikt voor projecten)was ik onaangenaam verrast door het geluid wat eruit kwam.Te luid voor mij
De demper lijkt wel een combinatie van een reflectie en absorptiedemper,ik had eerst de pijp erafgezaagd die de demper ingaat omdat ik de katalysator eruit wilde halen.Ik keek gewoon door de demper heen,enkel op het eind zit een knikje met een paar buisjes.
Heb toen de kat maar laten zitten
Mijn vraag is feitelijk:hoe kan een fiets als de 848/1098 met zulke uitlaten in hemelsnaam gehomologeerd worden?
O,en de uitlaten zijn uiteraard te koop