Hoe zit dat met BOS uitlaten?

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.656
113.267
Rèswèk
Voor mijn zoon's verjaardag een mooi uitlaatje uitgezocht voor zijn FZR600R, de BOS die er op zit geeft een verschrikkelijk mooi geluid, alleen hoor ik hem vanuit Rèswèk in Leidschendam wegrijden. Dus voor iets beschaafder geluid bij Kommer, wat me een topzaak lijkt, een verse BOS uitlaat besteld. Aldaar blijkt de informatie over die uitlaten achter te lopen en is er voor de uitlaat die ik wilde hebben een equivalent met naar zeggen van Kommer een gelaserd logo ipv een plaatje, lekker boeie. Nou komt er gisteren een doos binnen van Kommer waarop met grote letters IXIL staat. Ik heb hem wel horen kwaken over dat BOS inmiddels daarvandaan kwam, maar is het dan ook echt een BOS. Bosexhaust brengt me allen maar bij BMW uitlaten.. Het makkelijkste is effe in de doos kijken, maar het is een varjaarskadootje, goed, zaterdag komt-ie er uit maar vanwege brandende nieuwsgierigheid vraag ik toch effe info...

Of moet dit in het banden uitlatentopic : "Alles over motoruitlaten Deel 7"
 
En ineens stond gister zoonlief voor de deur. Uitlaat paste in eerste instantie niet lekker dus met de brulpijp het leven vervolgd. Met een optrompsetje van Datona wat meer ruimte gemaakt en dat ging echt om honderdsten van mm. Linkpipe ook met de lamellenschijf wat conisch gemaakt tot die lamellenschijf uitelkaar vloog, uitendelijk wordt de uitlaat ook conisch door dat optrompen. Van een stukkie bandijzer een ophangbeugel gefrøbeld en een uur later reed hij blij weer weg. Nog vergeten om een filmpje te maken zonder demper er op. B|

20230930_173848.jpg

 
En ineens stond gister zoonlief voor de deur. Uitlaat paste in eerste instantie niet lekker dus met de brulpijp het leven vervolgd. Met een optrompsetje van Datona wat meer ruimte gemaakt en dat ging echt om honderdsten van mm. Linkpipe ook met de lamellenschijf wat conisch gemaakt tot die lamellenschijf uitelkaar vloog, uitendelijk wordt de uitlaat ook conisch door dat optrompen. Van een stukkie bandijzer een ophangbeugel gefrøbeld en een uur later reed hij blij weer weg. Nog vergeten om een filmpje te maken zonder demper er op. B|

Bekijk bijlage 1931052
Bekijk bijlage 1931053
Kicken zeg, ook gewoon lekker in de huiskamer zo te zien

Je kan me wegdragen 🤣🤣
 
Ooit eens een paar beschadigde dempers voor mij VF1000R gevonden en met een stuk rookgaskanaal opgeknapt. De dempers en hulpstukken van BOS zijn wel van goed materiaal gemaakt. (Weet niet wat het nu is) Maar in de eerste foto zie je nog het oude logo,
 

Bijlagen

  • _MG_3903.jpg
    _MG_3903.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 3
  • _MG_3911.jpg
    _MG_3911.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG_3908.jpg
    IMG_3908.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 2
En ik vondt onderlaatst een BOS demper voor mijn VFR1200F. Kwalitatief zijn er goede materialen gebruikt en de afwerking van het carbon is super. Ook nog steeds het voorgaande logo.

Ik weet niet de kwaliteit van de huidige BOS dempers. Onderlaatst heeft mijn zoon een paar AKRA's van Ali onder zijn Z1000 gezet. De kwaliteit van de gebruikte materialen zijn goed tot mijn verbazing..
 

Bijlagen

  • IMG_6241.jpg
    IMG_6241.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6265.jpg
    IMG_6265.jpg
    131,6 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan