Hoort dat zo??

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Ik heb op mijn Yamaha FZ6 stalen remkabels gemonteerd. Nu zit de banjo bout schuin volgens mij. Als ik hem recht zou zetten, dan zit de bleed nippel in de weg. Hoort dat zo? Zo niet, kan het kwaad??
 

Bijlagen

  • IMG_0589.jpeg
    IMG_0589.jpeg
    193,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0588.jpeg
    IMG_0588.jpeg
    141,6 KB · Weergaven: 4
Doet me herinneren aan de eerste keer dat ik mijn leidingen deed, klopte geen reet van onderaan bij de klauwen een rare knik zitten moest de boel omdraaien.
Het makkelijkste is de stand van de koppelingen fotograferen voordat je gaat beginnen met vervangen maar daar kom je achteraf pas achter :+(al doende leert men).

Lijkt me bij jou wel goed te zitten, alleen moet je je koppelingen nog tegen de stoprandjes aandraaien op de klauw en de pomp voor het mooie.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Doet me herinneren aan de eerste keer dat ik mijn leidingen deed, klopte geen reet van onderaan bij de klauwen een rare knik zitten moest de boel omdraaien.
Het makkelijkste is de stand van de koppelingen fotograferen voordat je gaat beginnen met vervangen maar daar kom je achteraf pas achter :+(al doende leert men).

Lijkt me bij jou wel goed te zitten, alleen moet je je koppelingen nog tegen de stoprandjes aandraaien op de klauw en de pomp voor het mooie.
Foto was wel handig ja 😅. Weer wat geleerd 😂. Wat bedoel je met de stoprandjes? Ik weet niet wat dat is. 🤔
Ja

En dan dus even goed kijken welke je als eerste op de dubbele banjo doet.
Bij mijn set had ik twee kabels. Een korte met gebogen banjo’s. Aan beide uiteinden zatten een soort krimpkous met een Hell logo (volgens mij zijn het geen krimpkousen). Bij de lange kabel zat een recht en een gebogen banjo. Alleen zat hier bij de rechte banjo een krimpkous. Ook was deze anders gebogen. Deze buigt als je door het oog kijk op zij (zie foto). Zoals ik hem nu heb gemonteerd, zijn alle kousjes bij de onderste banjo’s. Als ik de lange kabel omdraait dan val die kous naar beneden tegen de kabelklem halverwege. Dus hoe ik hem nu heb lijkt mij het meest logische. Kan het kwaad als hij verkeerd omzit??
 

Bijlagen

  • IMG_0582.jpeg
    IMG_0582.jpeg
    344,3 KB · Weergaven: 6
Foto was wel handig ja 😅. Weer wat geleerd 😂. Wat bedoel je met de stoprandjes? Ik weet niet wat dat is. 🤔

Bij mijn set had ik twee kabels. Een korte met gebogen banjo’s. Aan beide uiteinden zatten een soort krimpkous met een Hell logo (volgens mij zijn het geen krimpkousen). Bij de lange kabel zat een recht en een gebogen banjo. Alleen zat hier bij de rechte banjo een krimpkous. Ook was deze anders gebogen. Deze buigt als je door het oog kijk op zij. Zoals ik hem nu heb gemonteerd, zijn alle kousjes bij de onderste banjo’s. Als ik de lange kabel omdraait dan val die kous naar beneden tegen de kabelklem halverwege. Dus hoe ik hem nu heb lijkt mij het meest logische. Kan het kwaad als hij verkeerd omzit??
Ik denk dat het een beschermhulsje is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Er zit vast een briefje bij hoe het mot. Je leert het meeste als je dat briefje leest nadat je het eerst op je eigen manier hebt gedaan. Zo doen mannen dat.
Zo is dat!!🤣🤣
Bekijk bijlage 1919805Bekijk bijlage 1919806Bekijk bijlage 1919807

Deze zijn er voor zodat je je koppelingen op de juiste plek hebt en ze niet meedraaien tijdens vast zetten van de Banjo bout en niet zomaar kunnen gaan draaien.
Bij jou zitten ze er niet tegen aan.
Aah ja, helemaal duidelijk. Bedankt!! 😁👍
 
Foto was wel handig ja 😅. Weer wat geleerd 😂. Wat bedoel je met de stoprandjes? Ik weet niet wat dat is. 🤔

Bij mijn set had ik twee kabels. Een korte met gebogen banjo’s. Aan beide uiteinden zatten een soort krimpkous met een Hell logo (volgens mij zijn het geen krimpkousen). Bij de lange kabel zat een recht en een gebogen banjo. Alleen zat hier bij de rechte banjo een krimpkous. Ook was deze anders gebogen. Deze buigt als je door het oog kijk op zij (zie foto). Zoals ik hem nu heb gemonteerd, zijn alle kousjes bij de onderste banjo’s. Als ik de lange kabel omdraait dan val die kous naar beneden tegen de kabelklem halverwege. Dus hoe ik hem nu heb lijkt mij het meest logische. Kan het kwaad als hij verkeerd omzit??
Kwaad, vast niet. Maar netjes is het niet op deze manier.

Die plasticjes zijn slechts reclame. Hebben verder geen functie.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Terug
Bovenaan Onderaan