hoe ga ik het beslaan van het vizier tegen?

Ik heb Fogcity in mijn HJC helm en het werkt perfect, maar dat is ook ongeveer het enige wat goed werkt aan de helm.

Mijn ervaringen zijn niet echt goed te noemen met mijn helm (ZF-8):
hij maakt herrie, boven de 120 km wordt ie van me hoofd gelift ...
Terwijl ie toch echt niet te groot is. Verder is me vizier laatst spontaan gesprongen :? . Ja dat schijnt ook nog te kunnen. Een scheur bij het scharnier punt. O en het kreng beslaat dus als de ziekte.

Dus je begrijpt: het wordt tijd voor een andere helm!! En geen HJC dus meer.
God...
Dit klonk zo bekend, dat ik even mijn helm ben gaan checken, en we kunnen elkaar de hand schudden, want ik heb ook de ZF-8, en vind de eigenschappen die je noemt erg irritant. Wegens geen andere helm dacht ik dta het normaal was, maar dta is dus niet zo ?
Ik heb hem nog te kort om een nieuwe te kopen, maar dat wordt dus geen HJC meer inderdaad...
 
God...
Dit klonk zo bekend, dat ik even mijn helm ben gaan checken, en we kunnen elkaar de hand schudden, want ik heb ook de ZF-8, en vind de eigenschappen die je noemt erg irritant. Wegens geen andere helm dacht ik dta het normaal was, maar dta is dus niet zo ?
Ik heb hem nog te kort om een nieuwe te kopen, maar dat wordt dus geen HJC meer inderdaad...

Ik weet niet of het kan, maar ik wil met mijn volgende helm gewoon een proefrit maken. Dat heb ik met deze dus niet gedaan en gewoon gepast en meegenomen. Maar juist de irritante dingen kom je dan niet tegen. In de winkel kijk je tenslotte alleen of ie goed past. Tijdens een rit op de motor komt de windruis en lift pas aan het licht, dus daar trap ik niet meer in om een helm zo te kopen.

Overigens heeft mijn vriend ook een HJC helm (AC-11) en die bevalt prima.
 
JanB,
ik zag dat je een light reactive fogshield gebruikt nu en ik vroeg me af waar je die gekocht hebt?
Zelf rijd ik nu al een jaar of 6 met de gewone heldere versie maar ik ga binnenkort voor een nieuwe helm kijken en daar zou ik toch wel graag zo'n light reactive ding in willen hebben. Ik dacht alleen dat die alleen via de VS te krijgen waren, maar dat is dus misschien niet waar?
 
JanB,
ik zag dat je een light reactive fogshield gebruikt nu en ik vroeg me af waar je die gekocht hebt?
Zelf rijd ik nu al een jaar of 6 met de gewone heldere versie maar ik ga binnenkort voor een nieuwe helm kijken en daar zou ik toch wel graag zo'n light reactive ding in willen hebben. Ik dacht alleen dat die alleen via de VS te krijgen waren, maar dat is dus misschien niet waar?

Misschien mag ik ook antwoorden want ik heb ook een Light reactive fogshield. Gekocht bij motorport in Hippolytushoef maar ik denk dat ze die bij alle Motorport filialen wel hebben.
 
Zowel de Motoports als de Safe's hebben de Light reactive. Wel aardig aan de prijs. maar ik ben er heel tevreden over.
 
Ik heb in m'n X-lite een pinlock en dat werkt echt perfect.

Maar tot die conclusie zul je na het lezen van de eerste 10 posts al wel zijn gekomen O-)
 
Ik weet niet of het kan, maar ik wil met mijn volgende helm gewoon een proefrit maken.

Ik denk niet dat dat er in zit. Als je een goeie dealer hebt, verkopen ze je in één keer een goeie helm. Zo'n X-lite is echt een onwijs goeie (m.i. 8-) ). Zit alleen geen standaard pin-lock in.

Heb trouwens allebei gereden, FogCity en Pinlock

PinLock eunt echt keihard, FogCity wordt na een tijdje toch iets minder van kwaliteit... (omdat het een sticker is
 
binnen kant gewoon met dreft insmeren nachtje inlaten trekken
buiten kant met turtle wax insmeren goed uitsmeren vochige doek wordt de buiten kant van het vizier goed glad van
en als het regent als glijdt er mooi van af :+
 
Ik heb in eerste instantie een fogcity in mijn helm gehad, maar deze begon bij mij redelijk vlot (na een half jaar ofzo) toch ook weer te beslaan. Verder is een fogcity best wel gevoelig voor krassen. Als je een keer je vizier iets te enthousiast schoonmaakt of met een verkeerd soort doek, zit ie gelijk vol met hele fijne krasjes waardoor het niet goed meer kijkt.

Op zich heeft een pinlock deze nadelen ook (hoewel die wel langer niet beslaat in mijn geval dan de fogcity). Dit schijnt te maken te hebben met het materiaal. MAAR... Als een pinlock versleten is, kun je er zo een nieuwe inzetten. De fogcity zit gelijmd en je hebt goeie kans dat een deel van de lijmlaag achterblijft als je die uit je vizier probeert te trekken. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het echt een crime is om die lijm er weer uit te krijgen.

Bijkomend voordeel van de pinlock is dat je er makkelijk een andere kleur in kunt zetten. Zo ben ik erg te spreken over de gele 'nightview' variant. Kijkt echt een stuk rustiger bij regen en in het donker. Je kunt er bijv. overdag een donker getinte pinlock inzetten en als je dan 's avonds rijdt een een blanke of nightview versie. En doordat een pinlock plat, kleiner en flexibel is, neemt het imho toch wat makkelijker mee dan een compleet vizier.

Kortom: voor mij alleen nog maar Pinlock.
 
Op zich wel, maar dan gaat mijn vrouw flippen.. Superslecht voor de bril (en ze is een opticien... do the math)
Geeft ook gelijk aan waarom je dat soort rommel niet op je vizier moet doen. :X

Het kán de kwaliteit van je vizier aantasten. Met potentieel risico op bijv. versplinteren bij een val.
 
Heb zojuist een Arai Astro/J gekocht en er maar meteen een pin-lock in laten zetten. Zit veeeel lekkerder dan de HJC (die ik als reserve houd), maar dat mag ook wel, voor dat geld. Ook nieuwe schoenen (Daytona), handschoenen (Revit) en wat andere spulletjes...
Ben voorlopig wel weer zoet, en belachelijk veel geld armer...

Nogmaals bedankt voor de pin-lock tips.
 
Geeft ook gelijk aan waarom je dat soort rommel niet op je vizier moet doen. :X

Het kán de kwaliteit van je vizier aantasten. Met potentieel risico op bijv. versplinteren bij een val.

Klopt, maar zo is er over alles wat te zeggen..

Pinlock komen gaatjes in..

Fogcity moet je plakken, die lijm zou ook evt het vizier aan kunnen tasten.

enz

Je moet gewoon niet ademen :D
 
Heb zojuist een Arai Astro/J gekocht en er maar meteen een pin-lock in laten zetten. Zit veeeel lekkerder dan de HJC (die ik als reserve houd), maar dat mag ook wel, voor dat geld. Ook nieuwe schoenen (Daytona), handschoenen (Revit) en wat andere spulletjes...
Ben voorlopig wel weer zoet, en belachelijk veel geld armer...

Nogmaals bedankt voor de pin-lock tips.

He, ik dacht dat je em te kort had om een nieuwe te kopen :+ maar gelijk heb je. Laat ff weten hoe hij bevalt ....
 
Geeft ook gelijk aan waarom je dat soort rommel niet op je vizier moet doen. :X

Het kán de kwaliteit van je vizier aantasten. Met potentieel risico op bijv. versplinteren bij een val.
Ook de reden om nimmer je vizier met 'Glassex' schoon te maken...
De weekmakers en andere agressieve stoffen daarin doen elke flexibiliteit uit je vizier verdwijnen... En een vliegje kan dan genoeg zijn om veel scherven te creeeren.. |( |(

En je kent het spreekwoord toch nog wel: Scherven brengen gelul, geluk is flauwekul. :X :X
 
en daarbij laat Glassex (in vitro fertilisatie :D (doordenkertje)) een blauwe waas achter...

klotespul
 
Terug
Bovenaan Onderaan