Ben benieuwd naar de uitslag van het K&N setje op de DR van JK.
Dat gaat nog wel een jaartje duren vrees ik. Maar een uitdraai met m'n Leovince X3 erop komt nog wel dit jaar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben benieuwd naar de uitslag van het K&N setje op de DR van JK.
Mijn toekomstige xtx heeft lekker 35.3kW (48 pk)@ 6000 tpm
58.4Nm (5.95 kg-m)@ 5250 tpm
en dan is hij gewoon standaard! lekker phu! ne ne ne ne ne
dat zal hij ook heel hard nodig hebben met dat gewicht.Mijn toekomstige xtx heeft lekker 35.3kW (48 pk)@ 6000 tpm
58.4Nm (5.95 kg-m)@ 5250 tpm
en dan is hij gewoon standaard! lekker phu! ne ne ne ne ne
Ander dempertje,luchtfilter....etc...
[
@ XRMANU Die TM carbu die daar staat, is dat wel een dubbele dan? En heeft zoiets veel meer effect dan een dyno set in je std carb?
Het kost best wel aardig geld,(hoeveel precies voor xt 600e??) zo'n accelratiepomp carb. lijkt me wel wat ,,
Heeft al dat mooie spul ook nadelen?
Ik weet van mijn "Puch" jaren terug dat opvoeren het blok aardig kan vernaggelen...
Houdt een XT al dat geweld wel uit?
Je mag die rommel die we brommer noemen nooit vergelijken met (professionele) motoren , de materialen zijn 100x beter dan heb ik nog niks gezegt over door ontwikkeling etc ......
Een XT is met 600 cc en 42 pk een heel relaxt blok , kan goed tegen moeilijke omstandigheden , heeft veel reserve ,, kan op slecht benzine lopen met karig onderhoud,, als je die marge verkleind omdat we in nl nooit slecht dan euro 95 tanken en veel dealers dure top olie gebruiken zou je wel meer eruit kunnen krijgen,, zeker als je toch nooit de zwae modder & klei in zou gaan......
Zou zelf wel zo'n wesco zuiger die de compressie verhoogt van 1 tot 8.2 naar bv 1 tot 10,5 willen monteren ,, andere nokken stage II , dan een K & N filter , uitzoeken welke demper beter is zonder dat je mot met de buurt en de wouten krijgt ,, kijken voor zo'n carb met accel pomp heb je toch wel meer vermogen zonder dat het een bokkig & zuipend
barrel heb ,,, maar als je puur voor het vermogen gaat neem dan zo'n Honda XR650 R die dingen hebben na een bepaald jaar 65 pk .......
Ik ga na mijn 25kw tijd ook in die richting klussen... En ooit zo'n xr650 lijkt me ook wel wat. Ik heb ook een xr500 staan, en die heeft met 41 pk en 126 kilo heel wat meer pit dan mn xt.. laat staan een 650 (123 kilo) Zou een plastic tank op een xt ook en hoop schelen in gewicht of merk je dat amper?
de xt die ik op de bank heb gezet groeide 2 pk na het monteren van een k&n filter en demper .
daarintegen is hij wel met 8 nm gegroeit.
onderin was de koppelcurve veel rechter en bleef langer aanhouden.
wat mij vaak bij testbankgrafieken dat het vaak in din gemeten word en jijst ik wil sae weten.
dan weet je ook zeker wat je op je achterwiel heb.
ook luchtdruk en luchtvochtigheid speelt een kleine rol met de meetwaardes maar die vind ik persoonlijk te vewaarlozen.
de air/fuel moet goed zijn en het koppel van een xt moet groeien daar is het naar mijn mening om te doen bij dit soort motoren.
Alleen de tank zal niet zoveel schelen op het totaalgewicht. Je kan ook veel gewicht besparen met een andere uitlaat, alu stuurtje, dashboard eraf, orginele koplamp & kap vervangen door zo'n klein crosslichtje. Maar het blijft natuurlijk een zwaar ding...