Hoe headset (MBH-100) inbouwen in AGV helm?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedenavond MF-ers,

Zijn er ook leden die de headset van de Aldi gebruiken in combinatie met een AGV helm? Ik krijg op geen enkele manier de set vast aan de helm op een goede manier.
Heeft er iemand ervaring mee of heb je hem op een andere manier kunnen bevestiging?

csm_mbh-100_galerie2_d6de51935f.jpg
 
Ik zie niet helemaal wat het plan van de fabrikant is qua bevestiging.

Plakken kan natuurlijk inderdaad. Maar secondenlijm is een slecht plan, zelfs als je gel gebruikt. Dat wordt hard en breekbaar en vreet misschien zelfs wel van die witte randen in je helm. Beter ga je gewoon naar de bouwmarkt en haal je een rolletje dubbelzijdig bevestigingstape. Let op: neem wel tape voor buiten, dus vochtbestendig, UV-bestendig tape, en als je het jaar door rijdt ook met een groot temperatuurbereik. Bij mijn Gamma hebben ze zo'n heel paneel, kun je zo vergelijken. Volgens mij hangt er Tesa en Pattex. Prima spul, ik maak er van alles en nogwat mee vast.

Het is ook nog meestal redelijk dik, dus het kan ook met een lichte welving mee. Werkt prima. Vaak is het uiteindelijk nog goed los te peuteren ook, al moet je wel je best doen, maar met lijmresten van secondenlijm is dat natuurlijk niet te doen.
 
Het idee van die clips is dat je het om de rand van je helm klemt tussen de nekrand en de helm. Al heeft 95% van de helmen helemaal niet zo'n rand.
Bij mijn Cardo zat ook een dubbelzijdige plakstrip.. Alleen zat er wel een beugeltje bij wat het hele oppervlak groter maakte zodat het goed bleef zitten.

Ik denk als je hier dubbelzijdige tape op gaat plakken dat het dan gaat wiebelen bij gebruik en los gaat zitten, omdat hij rechts/links uitsteekt en als je op de knop drukt dan kantelt hij. Kan je proberen om een groter plastic beugeltje te maken waar je hem op kan schroeven en dat dan vast te plakken (Met dubbelzijdige tape)?
 
Schroefjes een beetje losdraaien, om de rand duwen en schroefjes voorzichtig weer vast zetten.
Doe je dat niet zo dan breekt het klipje af. Het is een rot systeem, zit kut en ziet er niet uit.
Beter is een dikker soort dubbelzijdig tape te gebruiken. Dan hun je het ding iets hoger en een beetje meer naar achter op je helm plaatsen.
 
Doorgaans hoort de kant van die klem die je losschroeft tussen de binnen- en buitenschaal van je helm geprakt te worden. Dus de klem hoort in feite om de buitenschaal heen te zitten. Doorgaans is het wel handig om allereerst de padding uit je helm te halen zodat je kan zien waar alles moet komen.
 
Doorgaans hoort de kant van die klem die je losschroeft tussen de binnen- en buitenschaal van je helm geprakt te worden. Dus de klem hoort in feite om de buitenschaal heen te zitten. Doorgaans is het wel handig om allereerst de padding uit je helm te halen zodat je kan zien waar alles moet komen.

Probleem is dat die helm en wellicht zijn er meerdere, maar een randje van 0.5cm hebben. Hierdoor zou de headset bijna op mijn schouder hangen. Wanneer ik de padding verwijder is deze niet meer terug te stoppen, omdat - laat ik ze maar even schuifjes noemen - weer terug in de helm geplaatst moeten worden en er zo geen ruimte meer is.
 
Zoals ik het lees is dus de beste optie om een soort tape te gebruiken. Ik dacht zelf aan het spul wat je kunt gebruiken voor je GoPro is er een vergelijkbaar iets op de markt?
 
Zoals ik het lees is dus de beste optie om een soort tape te gebruiken. Ik dacht zelf aan het spul wat je kunt gebruiken voor je GoPro is er een vergelijkbaar iets op de markt?
Jazeker, en zoals ik al zei kun je dat gewoon bij de bouwmarkt kopen. Precies hetzelfde spul, alleen vaak een ander merk; ik zie bij action cams en dat soort dingen vaak 3M-tape zitten. Maar Pattex en Tesa zitten ook als een huis. Ik heb mijn eigen bluetooth-setje (Interphone FM4C) en de verschillende helmet cams die ik heb gehad allemaal met dat spul vastgemaakt en dat komt echt niet meer los. Ik zou zeggen loop even langs de bouwmarkt en koop gewoon het beste buiten-tape.
 
Ah, duidelijk. Yep, dan moet je gaan plakken. Jammer dat er geen apart plaatje voor dat doeleinde bij zit; bij sommige setjes namelijk wel.

Maar, als je creatief gaat plakken, toevallig heb ik van 't weekend nog dit gebruikt om iets aan m'n tuindeur vast te hangen, en dat zit écht vast:
TESA Powerbond montagetape outdoor dubbelzijdig klevend wit 5 m x 19 mm

Duur plakbandje, maar als je apparaatje losschiet en over de snelweg stuitert ben je meer kwijt.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga vandaag even de tape ophalen en dat kreng vastplakken.
 
Maar, als je creatief gaat plakken, toevallig heb ik van 't weekend nog dit gebruikt om iets aan m'n tuindeur vast te hangen, en dat zit écht vast:
TESA Powerbond montagetape outdoor dubbelzijdig klevend wit 5 m x 19 mm

Duur plakbandje, maar als je apparaatje losschiet en over de snelweg stuitert ben je meer kwijt.
:^ Precies, dat spul dus. Of een soortgelijke variant van een ander merk. Ik houd meer van die wat bredere kleinere rolletjes.

Het is met dat spul de moeite waard om eerst even wat rommel te proef-plakken, zodat je een feel krijgt voor hoe dat plakband werkt. Daarbij: als je er druk op zet kleeft het extra goed, wat betekent dat als je het met de schaar bijknipt, het ook aan de schaar blijft plakken. Een goed scherpe schaar of dun scherp snijmesje is dan ook erg nuttig voor dit soort tape. Verder: maak de oppervlakken goed schoon voordat je gaat plakken en druk de voorwerpen stevig op elkaar na het plakken voor ongeveer een minuut. Daarna heeft het nog een paar uur nodig om helemaal te hechten, maar je zult bij proef-plakken merken dat je ook na een paar minuten al een schroevendraaier en flink wat kracht nodig hebt om het weer los te peuren.

Had ik al gezegd dat proef-plakken een goed idee is? :)
 
Ja en voordat je gaat plakken, weet je wel dat het setje zelf überhaupt goed genoeg werkt?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de tape (Tesa powerbond outdoor) gekocht en ik kan de headset er momenteel niet aftrekken met wat kracht. Vanavond even kijken hoe hij blijft zitten onder het rijden, maar het lijkt een mooie oplossing te zijn, bedankt allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan