Vandaag ben ik 100 % overtuigd! Het zenuwachtige stuurgedrag van
mijn blade,ligt niet aan de motor maar zeer waarschijnlijk aan
mezelf.Hoe het kan weet ik echt niet,ik heb er geen verklaring voor,
ik kan gewoon niet met die fiets overweg.
Vandaag heb ik nl geruild van motor met een vriend van mij.
Hij op mijn Honda, Ik op zijn R1 ! Nou echt ik wist niet wat me
overkwam,zo soepel en vertrouwd als zo'n R1 stuurt!
We hebben vanddag de Mergellandroute gereden. Tijdens een
stop,vroeg ik mijn vriend wat hij nou van de Honda vond.
Hij vond hem wel iets zwaarder sturen dan zijn R1 maar van
zenuwachtig stuurgedrag was volgens hem totaal geen sprake!
En zoals ik al eerder in dit topic gemeld heb, stuurt mijn motor
volgens mijn dealer ook heel erg goed. Nou ik vind het dus helemaal
niks!En aangezien die vriend van mij met zijn R1 al heel wat jaartjes
rijervaring heeft, durf ik echt wel aan te nemen dat als hij zegt dat
de Honda goed is, deze ook echt goed is.!
Conclusie: Fireblade de deur uit(jammer maar helaas)
Rap op zoek naar een R1 !
Vandaag ben ik 100 % overtuigd! Het zenuwachtige stuurgedrag van
mijn blade,ligt niet aan de motor maar zeer waarschijnlijk aan
mezelf.Hoe het kan weet ik echt niet,ik heb er geen verklaring voor,
ik kan gewoon niet met die fiets overweg.
Vandaag heb ik nl geruild van motor met een vriend van mij.
Hij op mijn Honda, Ik op zijn R1 ! Nou echt ik wist niet wat me
overkwam,zo soepel en vertrouwd als zo'n R1 stuurt!
We hebben vanddag de Mergellandroute gereden. Tijdens een
stop,vroeg ik mijn vriend wat hij nou van de Honda vond.
Hij vond hem wel iets zwaarder sturen dan zijn R1 maar van
zenuwachtig stuurgedrag was volgens hem totaal geen sprake!
En zoals ik al eerder in dit topic gemeld heb, stuurt mijn motor
volgens mijn dealer ook heel erg goed. Nou ik vind het dus helemaal
niks!En aangezien die vriend van mij met zijn R1 al heel wat jaartjes
rijervaring heeft, durf ik echt wel aan te nemen dat als hij zegt dat
de Honda goed is, deze ook echt goed is.!
Conclusie: Fireblade de deur uit(jammer maar helaas)
Rap op zoek naar een R1 !
Dat zeg ik!....tis jammer dat je jezelf niet ff de tijd gunt om er aan te wennen.
Ik vind je hele verhaal trouwens wel een beetje klinken als een excuus/rechtvaardiging om zo snel na je blade een r1 te kopen hoor, maar ok voor deze ene keer dan, koop hem dan maarals je ons tenminste wel belooft, op je volgende motor eerst een proefrit te gaan maken voor je hem aanschaft
En dan zegt iedereen dat een Honda een allemansvriend is...
Alle gekheid...als je persé een Fireblade zou willen rijden, probeer dan in elk geval nog een testritje op een 2000 model, vanaf dat type zit er een 17 inch voorwiel in en stuurt de motor véél preciezer, sneller en directer!
Om een idee te geven, ik heb op een '98, '00 en '02 R1 gereden (alle 3 generaties) en op Blade's van '93, '95, '98 en '00 (vier van de vijf generaties).
Ik ben wel benieuwd wat je ons na die proefrit vertelt. Niettemin is een R1 uiteraard ook een dijk van een fiets maar daar gaat het even niet over al zou ik presoonlijk nooit het 2000 model kopen, die viel me echt tegen qua traag sturen en stomp remmen.
Was een R1 van 1999.
Je hebt ons trouwens nog niet verteld op welk type R1 je hebt gereden...
Was een R1 van 1999!geheel origineel,wel iets stug afgesteld
maar dat vind ik persoonlijk ook lekkerder rijden!
hoi,ik heb ook een blade bj 94,oud model,die stuurde ook niet fijn,ik heb er toen voor white power (WP) veren ingezet die lichter en soepeler inveerde en het probleem was opgelost,nu licht ie als een blok op de weg.
enne ik heb 4 weken geleden test gereen op een r1 van 98 maar ik kon niet aan die fiets wennen ,ik heb er een uur op rondgecrost,pk had ie genoeg maar hij stuurde heel licht en voor mijn gevoel onbetrouwbaar.
toen ik weer naar huis reed met mn oude vertrouwde bladeje,voelde ik weer het degelijke ,betrouwbare,als een blok beton, wegligging.
zo zie je maar dat de rollen ook omgedraait kunnen zijn.
grtn boerjan.
r1 's staan er genoeg te koop,je moet gewoon een stuk of 3 a 4 motorzaken afgaan
en vragen wat je bij moet leggen,dat had ik 4 weken geleden ook gedaan,gewoon voor de fun en daar zat een verschil tussen van € 1500 ,zelvde bj en km stand,dus ze vragen maar wat.
Ben vandaag eens een dagje wezen rondneuzen naar een mooie R1.
En heb er uiteraard wel een aantal gevonden.
Maar dan sommige dealers............
Neem nou Motoport Den Bosch! Hebben ze een mooie R1 staan van
99;ik vraag waarom de kleur iets afwijkt, zegt ie dat de motor
totaal is overgespoten,maar hij weet niet waarom. Evt.schade?Niet bekend!
Zag er verder op 2 superkale banden na, wel netjes uit!
Vraag ik aan de verkoper wat ik zou kunnen krijgen voor mijn blade.
Nou toen ik dat papier onder mijn neus kreeg,dacht ik echt dat ze me
voor de gek hielden!Tjongejonge wat een afzetters!
Reageert de verkoper gewoon met:"dat kun je krijgen en verder valt
er niet over te praten, want dit was een zeeeer reel bod! Nou ik zal
het bedrag maar niet noemen...... En dit terwijl mijn blade ook bij
een motoportvestiging vandaan komt en in onderhoud is. Ik heb al
op div.plaatsen geinformeerd en die liggen allemaal al €1000 tot€1500
hoger dan Motoport. Nou ik weet het wel, mij zien ze daar niet meer!
p.s. bij Huybers Motoren in Schijndel ook niet!
p.p.s. Ik heb er wel 1 gevonden (er zijn ook nog fatsoenlijke dealers!)
en ga dus komende week maar eens ff proefrijden!
Ik heb in het weekend een aantal mensen gesproken over mijn
stuurproblemen met de blade en het feit dat ik op een R1 makkelijker
kan rijden dan op mijn eigen blade! Volgens hen heeft het mede
te maken met het feit dat de R1 een andere balhoofdhoek heeft dan de
blade! Wat denken jullie,zou dit kunnen?