Hoe mijn banden oppompen?

Ronster S4

MF veteraan
13 mei 2003
1.289
0
Born
Wellicht een domme vraag, maar na 3 winkels te hebben gehad en niks op Google kunnen vinden begin ik lichtelijk groen aan te lopen van ergernis...
Dus, indien nodig, forgive me my stupidity, maar hopelijk kan iemand hier me helpen.

Op mijn fiets met spaakwielen zitten deze ventielen:

E9_B15340_6540_4_F61_9_C91_4_DA97_EE8_B7_BE.jpg


Bij het tankstation krijg ik de achterband niet opgepompt omdat de schijfrem in de weg zit.
Dus na 3 ‘speciaalzaken’ te hebben bezocht (op de motor) uiteindelijk thuis gekomen met dit ding:

6_A952_E53_C833_4992_8_E73_4_C4645125_ECC.jpg


Nu heb ik geen idee wat te doen. Want om dit te bevestigen moet je het bovenste gedeelte van de ventiel af schroeven. Dan loopt de band dus leeg.
Ik heb een goede fietspomp, maar hiervoor geldt hetzelfde. Het werkt wanneer ik het bovenste gedeelte eraf schroef, maar voordat je het er weer op hebt is dus een hoop lucht ontsnapt.

Iemand?
 
MMMmmmmm.......dat systeem zoals jij het erop hebt zitten is mij helaas onbekend.
Maar wellicht is het een idee om dit soort gehannes te voorkomen en zsm een andere binnenband met een normaal oftewel gangbaar ventiel erop te zetten.
Want op dit soort grappen zou ik ook niet zitten te wachten.
En je zult het met me eens zijn dat dit soort situaties anno 2018 toch echt niet zo afwijkend of lastig hoeven te zijn.
Succes.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
MMMmmmmm.......dat systeem zoals jij het erop hebt zitten is mij helaas onbekend.
Maar wellicht is het een idee om dit soort gehannes te voorkomen en zsm een andere binnenband met een normaal oftewel gangbaar ventiel erop te zetten.
Want op dit soort grappen zou ik ook niet zitten te wachten.
Succes.
Vr Gr
Thanks. Gelukkig ligt het dus niet aan mij. Wat een ergernis is dit zeg.
 
Dat dopje wat nu op je ventiel zit draai je er eens af en met de achterkant waar die uitsparing zit draai je eens je binnenventiel vast, dan lucht erop zetten en kijken of die nog lekt, anders draai je eens een nieuw binnenventiel erin.
 
Dat dopje wat nu op je ventiel zit draai je er eens af en met de achterkant waar die uitsparing zit draai je eens je binnenventiel vast, dan lucht erop zetten en kijken of die nog lekt, anders draai je eens een nieuw binnenventiel erin.
Dat gaat niet. Dat bestaat uit 1 stuk. Je kan hem dus niet andersom of op een andere manier erop draaien. Als je dat eraf draait loopt de band heel snel leeg.
 
Nou goed, het ligt in ieder geval niet aan mij 🙂
Wel ongelooflijk hoe je dit op een motor kan monteren waarbij je al niet makkelijk bij het ventiel komt.
Bij het tankstation kom ik wel bij de voorband ventiel. Die kan ik zonder problemen oppompen. Er zal dus een of ander tussenstuk moeten bestaan lijkt me, maar dat kan ik dus nergens vinden.
 
Je mist het binnen ventiel. Dat draai je normaal gesproken vast met het pieletje dat op dit dopje zit.
Heel eenvoudig een binnen ventiel halen, er in schroeven, oppompen, en rijden maar.

Ik vermoed dat het binnen ventiel los zat en dat het weg gespoten is toen je de eerste keer het dopje er af gedraaid hebt.
 
Dat dopje kan je er gewoon afdraaien. Als de band daarna leegloopt heb je een heel ander probleem. Dan zit er geen ventiel in. Ik vraag me dan wel af hoe de band dan op druk gekomen is. Ga even langs de motor/auto banden zaak en haal een binnenventieltje. Dat kan je er met de achterkant van het dopje in schroeven.
110515.jpg

Daarna kan je de band eventueel met een fietspomp oppompen. De fietspompen met een klokje hebben meestal een aansluiting voor schrader ventielen.
 
Je mist het binnen ventiel. Dat draai je normaal gesproken vast met het pieletje dat op dit dopje zit.
Heel eenvoudig een binnen ventiel halen, er in schroeven, oppompen, en rijden maar.

Ik vermoed dat het binnen ventiel los zat en dat het weg gespoten is toen je de eerste keer het dopje er af gedraaid hebt.
Hmm, dan zou dat voor en achter moeten zijn gebeurd.
Ik heb hem bij een Triumph dealer gekocht, dus zou in orde moeten zijn zou je denken.
 
Dat dopje kan je er gewoon afdraaien. Als de band daarna leegloopt heb je een heel ander probleem. Dan zit er geen ventiel in. Ik vraag me dan wel af hoe de band dan op druk gekomen is. Ga even langs de motor/auto banden zaak en haal een binnenventieltje. Dat kan je er met de achterkant van het dopje in schroeven.
[afbeelding]
Daarna kan je de band eventueel met een fietspomp oppompen. De fietspompen met een klokje hebben meestal een aansluiting voor schrader ventielen.
Ok, ik rijd van de week even naar een bandenspecialist. Lijkt me idd het beste.
Thanks all voor het meedenken!
 
NONDEJU!!
Jullie hebben gelijk mannen!
Bij de achterband kan ik het wel eraf draaien, dus inderdaad mist het binnenventiel in de voorband...

Blij dat ik er eindelijk achter ben.

Dank voor het meedenken!
Ik ga een stukkie crossen 😄
 
Is dit topic een grap ofzo? Ik krijg het gevoel dat ik in de maling word genomen. Een spaakwiel en dus een binnenband.

Het is allemaal al gezegd: dat dopje is om je binnenventiel er in en uit te kunnen draaien en er is zelfs een foto van een binnenventiel geplaatst.

Je kunt het een aap leren, dus je hoeft niet naar de dealer of binnenventielspecialist. Gewoon ventieltje er in draaien met dat dopje wat je al hebt, pompen en rijden.
 
Is dit topic een grap ofzo? Ik krijg het gevoel dat ik in de maling word genomen. Een spaakwiel en dus een binnenband.

Het is allemaal al gezegd: dat dopje is om je binnenventiel er in en uit te kunnen draaien en er is zelfs een foto van een binnenventiel geplaatst.

Je kunt het een aap leren, dus je hoeft niet naar de dealer of binnenventielspecialist. Gewoon ventieltje er in draaien met dat dopje wat je al hebt, pompen en rijden.
Nope, zeker geen grap.
Ik heb er gewoon de ballen verstand van en met 2 personen Googelen hielp me niet verder.
Gelukkig zijn er motormedemensen die bereid zijn hun kennis te delen. Ik heb er weer van geleerd in ieder geval en zal behulpzaam zijn wanneer iemand hetzelfde issue heeft.
 
Is dit topic een grap ofzo? Ik krijg het gevoel dat ik in de maling word genomen. Een spaakwiel en dus een binnenband.

Het is allemaal al gezegd: dat dopje is om je binnenventiel er in en uit te kunnen draaien en er is zelfs een foto van een binnenventiel geplaatst.

Je kunt het een aap leren, dus je hoeft niet naar de dealer of binnenventielspecialist. Gewoon ventieltje er in draaien met dat dopje wat je al hebt, pompen en rijden.
Zeg dan niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan