Hoe rijd jij je 25KW periode

Hoe rijd jij je 25KW periode

  • Ik rijd Officieel op kenteken 25KW (motor is 25KW).

    Stemmen: 68 52,3%
  • Ik rijd Officieel op kenteken 25KW (motor is sterker).

    Stemmen: 17 13,1%
  • Ik rijd met een 25KW uitdraai (motor is 25KW).

    Stemmen: 37 28,5%
  • Ik rijd met een 25KW uitdraai (motor is sterker).

    Stemmen: 8 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    130

jantee

Rookie
4 aug 2008
23
0
Ik was beniewd hoeveel mensen officeel en onofficieel 25KW rijden.
en hoe sterk hun motors werkelijk zijn.
 
Ohja, claud 123 rijd 25kw op kenteken maar zijn motor is sterker. Maar het is wel een goeie zet van hem want als je een vrachtwagen wil inhalen met 25kw kan het je leven kosten.

Je mist dus de optie, "Ik rijd 25kw op kenteken maar ik rijd op vol vermogen omdat?"
 
ik vind 25kW bullshit (nee, dit is geen argument), dat is de reden dat ik vol vermogen rijd. waarom vind ik het bullshit? ik heb daar 5 redenen voor, zoals iedereen die daar niet mee eens is. leg ik zo uit, eerst ff eten :).
 
Laatst bewerkt:
1. of iedereen, of niemand. niet alle 18 jarigen zijn idioten, niet alle 21 jarigen zijn volwassen.

2. 2 jaar is te lang. de ene rijdt helemaal geen motor 2 jaar, en stapt dan meteen op een r1. de andere rijdt 50000 kilometers en stapt daarna op een 600cc... niet eerlijk!

3. het gedoe met de keuring en de kosten hiervan. als het veel makkelijker ging, was het wat anders.

4. auto rijders mogen meteen een bugaty of een lamborghini rijden, waarom mag ik dat niet met mijn sv'tje? de kans dat een auto rijder iemand vermoordt tijdens een ongeluk is groter dan bij een motor. ik rij MEZELF waarschinlijk kapot op een rustige weg waar ik een bocht mis ofzo.

5. 25kW, geen 25kW, wat scheelt het? een 25kW haalt ook wel eens snelheden boven 175km/h en zit op de 100 sneller dan elke gemmiddelde auto, dus what's the fucking deal?
 
ik ga 25 kw rijden op uitdraai zodra ik me rijbewijs heb,
ik vind 2 jaar ook te lang,
maar het is wel nodig want er zijn echt mannetjes die denken dat ze omdat ze scooter gereden hebben gelijk king of the road zijn,
en zichzelf een maand later verenigen met een boomstam of een trekhaak

maak er 1 jaar 25 kw van,
zou tog beter zijn
 
Op het begin, een maand geleden toen ik mijn r6 voor het eerst ophaalde en voor het eerst op een motor heb gereden zonder instructeur stond ik alversteld van het vermogen, nu begin ik de begrenzing wel te merken.
 
Ach, alles went, zelfs een vol vermogen R6. Je moet jezelf aanleren om ook tevreden te zijn met het kleine, met 25kw valt prima te rijden. Het is alleen dat de rest in Nederland altijd te hard rijd en dat nog wel eens problemen oplevert op bijv. de snelweg, als je met 140km/u wilt inhalen met dat beetje koppel wat je nog over hebt en er een zakenman in je nek zit te hijgen die met 160km/u in z'n mobiele kantoor wil dat je opbokt naar de rechterbaan.
 
ff voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit scooter gereden, motor is mijn eerste voertuig en ik rij geen motor om stoer te doen. als je mijn banden ziet, dan snap je dat ik de waarheid zeg. en ik heb niks tegen 25kW. alleen de manier waarop dat toegepast wordt hier in nederland vind ik gewoon dom. of wat de verzekeraars doen... als je met 50km/h een ongeluk krijgt en blijkt dat je geen 25kW rijdt, krijg je niks betaald. doe je hetzelfde met 25kW en je rijdt 25kW, dan is alles in orde. is dat niet hetzelfde??? ja, op moment dat je 25kW hoort te rijden en je krijgt een ongeluk met een r1 of een hayabusa, omdat je boven de 200 wou rijden, ok, jouw eigen schuld. maar ga nou niet profiteren van de vrijheid van een motor rijder want dat hoort zo niet.

kortom, 25kW is ok maar wel in overleg met ons, de motorrijders. want wie weet beter hoe het met rijden is dan de mensen die dat dagelijks doen? niemand. en dan goede afspraken maken, geen gedoe met 2de typekeuring, een motor moet ook met 2de handse spullen te begrenzen zijn, niet alleen maar met honderden euros, iedereen moet 25kW, of je nou 18 of 65 bent en 1 jaar is meer dan genoeg. en dan niet op basis van tijd, van van gereden kilometers. en dan rij ik 25kW. tot die tijd, mogen ze opdonderen...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij met de 25kw regel, als deze er niet was had ik me waarschijnlijk een r6 of 600rr gehaalt.. en die zijn gewoon een stuk sneller dan de 250r... En de die km's die je harder gaat kunnen in/voor een bocht veel uitmaken..

Dus gewoon lekker 2 jaar rustig rijden... je kan toch niet harder door een bocht met een r1 of een 25kw motor.. en die techniek moet je juist beheersen :)

+ rij je niet met 25kw en je krijgt een ongeluk mogen je ouders/jezelf de schade betalen.. en dan valt de schade van je motor in het niets invergelijking met the bill van het ziekenhuis.. :)
 
ik gaf geen reactie op jou.. maar ik snap je best wel.. ik vind het best dat je er zo overdenkt maar ik denk dat deze regel een hoop levens heeft gered.. weet ik wel zeker..

zoals ik al zei of je nou met 7sec op 100 of 200 zit een groot verschil :) en sommige mense kunnen gewoon niet omgaan op een vroeg leeftijd met zo veel vermogen.. en ik plaats mezelf bij die groep dus.. jij bent gewoon een van die uitzonderinge i gues..
 
Ik ben blij met de 25kw regel, als deze er niet was had ik me waarschijnlijk een r6 of 600rr gehaalt.. en die zijn gewoon een stuk sneller dan de 250r... En de die km's die je harder gaat kunnen in/voor een bocht veel uitmaken..

Dus gewoon lekker 2 jaar rustig rijden... je kan toch niet harder door een bocht met een r1 of een 25kw motor.. en die techniek moet je juist beheersen :)

+ rij je niet met 25kw en je krijgt een ongeluk mogen je ouders/jezelf de schade betalen.. en dan valt de schade van je motor in het niets invergelijking met the bill van het ziekenhuis.. :)


Wat een klets. Een r6 of 600 rr kan je ook gewoon begrenzen. Daarnaast sturen ze 10x beter dan de 250r, dus fijner en beter om aan je techniek te werken. Bijkomend voordeel is dat je na twee jaar een volwaardige supersport hebt waar je al veel ervaring mee hebt opgedaan. :]
 
Wat een klets. Een r6 of 600 rr kan je ook gewoon begrenzen. Daarnaast sturen ze 10x beter dan de 250r, dus fijner en beter om aan je techniek te werken. Bijkomend voordeel is dat je na twee jaar een volwaardige supersport hebt waar je al veel ervaring mee hebt opgedaan. :]

gast.. ik zei niet dat een 250r beter is.. daar gaat et hier niet om.. maar om het feit dat je 25kw rijdt als beginner en niet meteen vol vermogen van een r6 ofzo...

en nu je er toch over begint, een 25kw r6 rijdt niet beter op rechte stukke noch in bochtenwerk als een ninja 250r.. anders had ik me geen 250r gehaalt... Je rijdt met een ferarri afgestelt als een volkswagen polo..
 
en nu je er toch over begint, een 25kw r6 rijdt niet beter op rechte stukke noch in bochtenwerk als een ninja 250r.. anders had ik me geen 250r gehaalt... Je rijdt met een ferarri afgestelt als een volkswagen polo..


ja, right! :X

banden, vering en remmen niet meegerekend zeker :W
 
Vorige maand zxr400 gekocht. De bijgekregen inlaatringen voor 'm 25 kw te maken erin gezet en vorige week de uitdraai gemaakt. Tot net over de 8000 toeren had ie 24 kw, hij stopte want het zou anders boven de 25 komen, .. 14 000 toeren kan ie :) Nu nog lekker rijden met de mooie dagen :)

En moet m ook nog testen @ duitsland, hier kwam ie redelijk vlot naar de 160 :):)
 
gast.. ik zei niet dat een 250r beter is.. daar gaat et hier niet om.. maar om het feit dat je 25kw rijdt als beginner en niet meteen vol vermogen van een r6 ofzo...

en nu je er toch over begint, een 25kw r6 rijdt niet beter op rechte stukke noch in bochtenwerk als een ninja 250r.. anders had ik me geen 250r gehaalt... Je rijdt met een ferarri afgestelt als een volkswagen polo..

Heb jij een 250cc machine gejat bij de TT ofzo :?

Op een 125cc of 250cc leer je geen motorrijden vind ik, da's een grote brommer.
Ik vind mijn zxr400 al een brommertje (ga dus ook zwaarder rijden), dus moet er niet aan denken nog lichter te rijden.
 
ach joh.. ik kraak niks af ofzo hoor.. maar ik denk toch dat dat zo is...

je remmen hebbe niet heel veel te voorduren harder dan 160 ga je toch niet... plus heb je een 600 dan heb je meer gewicht ongeveer 20kg.. misschien nog wel meer.. de vering is dan wel stukken beter... en banden tja.. die kan je vervange he..

volgens deze redenering heb ik mijn keuze gemaakt he... mja kan best dat dit niet klopt.. maar ik vind het wel een logische redenering.. :) maargoed zo zal iedereen voor zijn motor opkomen..
 
Kraak die mensen nou niet af man, een 250r of een rs 125 is gewoon een motor, er word toch ook 125 en 250 cc geracet op professioneel niveau of niet? Natuurlijk is een 250r of een rs niet het zelfde als een 600ccér of 1000cc, Alleen ik denk dat je er wel prima op kan leren rijden. Ik denk alleen dat de overstap van een 250r of een rs naar een supersport wel anders is.
 
Kraak die mensen nou niet af man, een 250r of een rs 125 is gewoon een motor, er word toch ook 125 en 250 cc geracet op professioneel niveau of niet? Natuurlijk is een 250r of een rs niet het zelfde als een 600ccér of 1000cc, Alleen ik denk dat je er wel prima op kan leren rijden. Ik denk alleen dat de overstap van een 250r of een rs naar een supersport wel anders is.

Ik ben van een rs 125 naar een gixxer 600 gegaan. Eerste dag zonder regen zat mijn knie al op de grond O-)
 
ach ja ik weet ook niet veel maar een rs is volgens mij wel wat groter en je hebt ook een andere houding dan op die 250r, ik heb er zelf namelijk ook op gezeten en het is echt een kleine machine, vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan