Cecotto
MF veteraan
Hoi,
Brandende vraag (ook een zoektocht in oude topics leverde niets op):
Een klep zit met zijn klepsteel nogal krap (enkele micro meters) opgesloten in de klepschacht. De doorgang naar het nokken deel is voor olie afgesloten met een keerring. Nu staat er in de doorsnee WPH's dat je een klepsteel invet bij het terugplaatsen. Zover volg ik hem nog. Ook dat dat met bv. kopervet moet. Snap ik ook nog, want het kan nogal warm worden.
Nu zit een doorsnee blok vol met uitgekiende olie kanaaltjes naar alles waar slijtage kan optreden. Hoe voelt die klepsteel zich wel niet zonder smering ?? Of zie ik iets over het hoofd ??
Ik hoor het wel,
John
Brandende vraag (ook een zoektocht in oude topics leverde niets op):
Een klep zit met zijn klepsteel nogal krap (enkele micro meters) opgesloten in de klepschacht. De doorgang naar het nokken deel is voor olie afgesloten met een keerring. Nu staat er in de doorsnee WPH's dat je een klepsteel invet bij het terugplaatsen. Zover volg ik hem nog. Ook dat dat met bv. kopervet moet. Snap ik ook nog, want het kan nogal warm worden.
Nu zit een doorsnee blok vol met uitgekiende olie kanaaltjes naar alles waar slijtage kan optreden. Hoe voelt die klepsteel zich wel niet zonder smering ?? Of zie ik iets over het hoofd ??
Ik hoor het wel,
John