• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

Hoe verroeste uitlaat bijwerken voor weinig?

19 mei 2003
6.953
51
IJsselstein
Zie hier mijn verroeste uitlaat:

P2020063C.jpg P2020065C.jpg
Nou begrijp ik best dat dit een hopeloos geval is dat in de oud ijzer bak hoort, maar ik wil niet teveel geld uitgeven aan mijn oude ZX-7R.
Daarom vraag ik mij af of er een soort verf bestaat dat je erop kan smeren zodat het in ieder geval een tijdje wat netter uit ziet.
En natuurlijk ook met een staal borstel eerst de losse roest eraf.
Kan iemand mij iets advieseren?

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.034
13
Soest
Spuitbus met hittebestendige zwarte verf er overheen. Let op deze verf hard uit als deze verwarmt wordt. Dus of er mee gaan rijden op een mooie droge dag of de fohn er op iod.

Clank

Die hard MF'er
25 okt 2016
924
110
Deze valt nog wel mee, staalborstel, grof staalwol en dan eventueel nog schuren tot je blank metaal zien. Dan inderdaad hittebestendige verf erop. Wordt bij de GS500 al jaren zo gedaan bij vele mensen. Werkt prima.

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
14.098
444
56
Den Haag
Ik heb op MF eens gezien dat iemand de uitlaatpijpen omwikkelde met in azijn gedrenkte doeken en dat een nachtje liet liggen.

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
437
58
52
B
Hammerite heb ik erover bij de Honda cb50 van onze zoon. Staalwol en hup, schilderen. Blijft prima zitten en ziet er goed genoeg uit !

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
6.529
2.529
Ik heb ooit een gritspuitje gekocht bij de Lidl voor een tientje en daar gaat het ook prima mee. Grote plastic zak gebruiken, werkstuk er in en je vangt alle grit weer op. Je moet natuurlijk wel een compressor hebben.

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.230
76
43
Deventer
Helemaal kaalschuren, oude afgewerkte olie erop gieten en in de brand steken, gaat het nooit meer roesten
Zullen de buren leuk vinden

Vroeger in de jonge jaren aan fietsen geklust, roestige ketting, pa zei dat hij vroeger uit kookte in olie, wij dus ook

Pa was de geur en rook “vergeten” vonden de buren ook niet leuk