Hoe werkt de stuurdemper van een cbr 1000 rr ?

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Heren technici cq monteurs...

Hoe werkt de stuurdemper van een fireblade 2004, degene die op de kroonplaat zit?
Schijnt electronisch te zijn en zou dan vanuit de kabelboom aangestuurd worden?
Heb nl een mv f4 vork in mijn projectje gebouwd en die heeft een dwarsgeplaatste
stuurdemper bovenop maar ik denk dat ik die niet kwijt kan ivm met m'n monstertank dus zag ik die demper van een rr en dacht...eureka?
Dat zal dus wel weer niet vandaar dat ik nederig om advies vraag hier...

Groeten en bedankt :} :} :} :} :} :}
Peter
 
75 Euro is wel weinig geld natuurlijk. Voor dat bedrag koop je geen stuurdemper van Ohlins of Scotts.

Een HESD zou je ook kunnen aansturen zonder ECU, geen probleem. De stelnaald wordt versteld door een inductieve spoel met een simpele 2-polige aansluiting (plus en min). Zonder spanning staat de demper in z'n minimum stand. Maximum demping wordt bereikt bij 6 volt (gemeten). De weerstand over de spoel is ca. 7 ohm (gemeten).

Nou ben ik geen held met electronica, maar als je de 12v boordspanning kan omzetten naar 6volt zou je volgens mij dus met een potmeter de demping kunnen varieren. En dat is op zich wel een leuke gimmick natuurlijk! :)
 
Help??????????? Potmeter? Klink ik dom? Kan kloppen...want al wordt ik blij van deze laatste text snap ik er verder niet zo bar veel van? Kan iemand mij vertellen hoe zoiets werkt in plain dutch? Zou heeel tof zijn?

Bedankt ,
Peter :} :} :} :} :
 
Terug
Bovenaan Onderaan