Hoe worden de bikes betaald

Hoe is jullie bike betaald....?

  • Cash

    Stemmen: 119 78,3%
  • Lease bike

    Stemmen: 1 0,7%
  • Door de werkgever

    Stemmen: 0 0,0%
  • Persoonlijke lening

    Stemmen: 20 13,2%
  • Gekregen/Kado

    Stemmen: 5 3,3%
  • None of the above

    Stemmen: 7 4,6%

  • Totaal aantal stemmers
    152
Pff...weet je wat de BRUTO premie van mijn Mille is? 2900 pleuro's!!

en ik baal als een stekker, want mijn bonus/malus is vervallen omdat ik net iets langer als een jaar geen motor gereden heb :(
Daar gaan mijn 5 schade-vrije jaren :( :(

De verzekerings-tussenpersoon is nu aan het kijken wat er te regelen valt...

en auto-verzekering heb ik maar 1 jaar staan, omdat ik de rest van de jaren leasebakken heb gereden, schiet ook niet op dus :(
 
ik persoonlijk heb er voor gewerkt en toen pas een motor gekocht. Ben weleens naar Safe Motors geweest om te vragen wat dat plus plan inhield. Klote plan trouwens, al die beperkingen die je opgelegd krijgt en het blijft meer dan genoeg geld kosten. Maar die verkoper vertelde me in ieder geval dat 70% van de verkochte motoren daar worden gefinancierd en 30% van de motoren met eigen geld worden betaald.
 
Het wordt wat eentonig, maar ook ik heb mijn motor cash betaald.
Als het niet nodig is ga ik er zeker niet voor lenen. Dat heb ik vroeger ooit wel gedaan en is me uiteindelijk niet goed bevallen, want je loopt altijd achter de feiten aan.

Dit is overigens geen veroordeling van de mensen die wel lenen, heb zelf ooit ook in die positie verkeerd.

In mijn geval heb ik het gewoon met hard werken en een klein beetje mazzel verdiend.
 
De goedkoopste weg/manier:

Eerste aanschaf, daarna rijden en tegelijk sparen voor een volgende fiets.. :)
Sparen-rijden-inruilen-kopen, sparen-rijden-inruilen-kopen, enz,enz.

Maar wat doe je als je huidige bike bevalt en er geen geschikte opvolger te
koop is.... :? Moet je elke 2 of 3 jaar een nieuwe/andere fiets kopen om dit
S-R-I-K systeem zo voordelig mogelijk te houden... :?
 
Moet het eerlijk toegeven. Deels van eigen centjes, deels van pap`s centjes.
Als student is het gewoon erg moeilijk om enkele duizenden euro`s te sparen.
Zeker nu de alcoholprijzen in de kroeg veel hoger zijn geworden :P

Word lid van een studentenvereniging. Is leuk, en het bier kost er ook geen flikker!!! Ik betaal voor een biertje maar 0,80 euro.
 
Hmmm gewoon heeeeeeel hard werken veeeeel sparen en dan een mooie fiets uitzoeken. :] Ik hou niet zo van leningen. Een paar jaar geleden moest en zou ik een huis kopen waarvoor ik ook moest lenen, en nu ik eenmaal die lening heb....
Tsss daar had ik inderdaad een mooie fiets van kunnen kopen.
een GSX 600R voor de maandag, een Ducati voor de dinsdag......hmmmm :z
 
Ik heb die van mij gedeeltelijk gefinancierd. Had wel wat geld zelf, maar niet genoeg. Woon nog thuis met vaste baan en goed salaris, dus hoef niet bang te zijn dat ik het niet kan betalen. Ga m gewoon 2x zo snel aflossen en daarnaast ook nog sparen voor een nieuwe over 3jaar. Dan gewoon contant. Ben er ook niet zo een voorstander van leningen, maar ja, schade aan vorige motor 1100 Euro minder waard dan maar verkopen ipv opknappen en nog 3 jaar moeten sparen..... ;(
 
Ongelooflijk! zijn auto's ook zo duur kwa verzekering?

[me]BertV betaald € 596 voor een all risk R6 @ 22 jaar[/me]

Da's niet veel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? ik betaal 1028,- per jaar voor all risk op een fireblade @ 26 jaar :( leg eens uit als je wilt??
 
Je klauwen rauw werken voor een pis-salaris en dan eindelijk een nieuwe motor kunnen kopen. Er staat niet voor niets een sticker op mn vulcan: Mess with my bike and I'll mess with your face :)
 
en dat is nou het kortzichtige denken van de nieuwe generatie:
Stel je sluit een lening af van 12.000, looptijd 60 maanden rente 10% p/j
Je aflossing is 200 p/m (excl. rente)
De rente over deze lening is 3.000, waardoor je dus uiteindelijk geen 12.000 maar 15.000 hebt betaald, hetgeen dus 250 p/m is.

Als je elke maand je 200 had gespaard, dan had je na 5 jaar 12.000 gespaard. Met een rente van 3% had je dat in die tijd 900 opgeleverd, waardoor je dus uiteindelijk een bedrag van 12.900 op je rekening hebt staan.

Dus of je leent, betaald elke maand 250 en hebt na 5 jaar 12.000 afgelost
Of je spaart elke maand 200 en hebt na 5 jaar 12.900 op je rekening staan.

Lijkt mij die keuze toch niet zo moeilijk.

Prima rekensom!
Maar het kan nog voordeliger. :?

Als je nu leent en de motor koopt voor 12000 is de motor over 5 jaar nog maar 6000 waard. ;(
Kan je beter sparen en over 5 jaar die motor kopen voor 6000. :]
Dan hou je nog daarnaast 6900 contant in je zak over!!! *D
(Het enige nadeel is dat je 5 jaar geen motor rijdt. Dat is toch niet zo erg?) })
 
Ben student, werk bij de grootste kruidenier van NL. en zit elke vrijdag en zaterdag in de kroeg :9
Heb al vanaf dat ik 15 ben het idee dat ik wil rijden in en op dingen, ben nu 19 1/2, heb me autorijbewijs, een kawa zzr 250 en binnenkort mijn motorijbewijs!
Heb alles zelf betaald, dus waar een beetje sparen al niet goed voor is!!!
Want: wat ik bezit is van mij, en kan vanaf nu gaan sparen voor als ik over 2 jaar volledig vermogen mag rijden!

De groeten van een jongen die zo weer gaat werken want sparen is wat hij doet (oja, en bier drinken :P ;) )
 
Nog effe over dat Safe Plus (sucks?) Plan. Nog even afgezien van het wel of niet goedkoop is.

Naar het schijnt is het ook nogal een riskante onderneming in geval van een faillisement, omdat de motor deels eigendom van Safe blijft. En failliet gaan doen ze nog weleens bij Safe ;) , dus...

Naar het schijnt zijn er best wel wat mensen die het wel effe benauwd gehad hebben. Ik weet van een vriend dat ie zijn motor daar had voor onderhoud gedurende het faillisement en dat ie 'm niet terug kreeg voordat ze alles uitgezocht hadden. Die was hem een paar maanden kwijt.

Ook heb ik gehoord, maar dat is slechts een gerucht, dat Safe een aantal dealerschappen kwijt is, en dat ze er niet erg best voor staan. Dit ging iig over Safe Veenendaal, ik weet niet of het voor heel Safe geldt.

Ik ben dus wel een beetje huiverig geworden voor Safe, nog afgezien van het feit dat ze volgens mij best wel erg duur zijn.
 
Hoe we betalen? Vooralsnog niet. *D Maar we rijden lekker wel :]

Heb dus voor lening gestemd. Om precies te zijn via PrimeLine (0% rente). Alleen zorgen dat ik over 5 kwartaal 12149 pleuro'kes op de rekening heb staan. Moet wel lukken tegen die tijd.
 
Cash. Mischien helpt het dat ik thuis woon en een volledige baan heb en geen kostgeld oid moet betalen })
Ik woon ook thuis. Volgens mij woont iedereen thuis. Zoek de definitie van "thuis" eens op in het woordenboek... :+ :+

En over leningen gesproken: ik kan met mijn lening:
- 0% rente betalen
- wel rente vangen over mijn gespaarde geld
- intussen 5 kwartaal rijden op een mooie motor
- gewoon mijn verstand gebruiken en zorgen dat ik op het juiste moment het geld heb. En dus niet op het randje leven en het ene gat met het andere vullen. Zo slim ben ik nu ook nog wel dankuwelgraaggedaan. :j

Een simpel rekensommetje leert dat ik waarschijnlijk wel een klein maandje op vakantie kan gaan en toch nog voldoende salarissen gestort krijg om de rekening te betalen.

Nu heb ik ook de mazzel dat de verzekering van de NVVM-circuitavond heeft uitgekeerd :) en dat we daar met slim inkopen van onderdelen (b.v. geen originele Suzuki-demper) wat centjes aan overhouden *D *D

Dus pappie rijdt straks rond met een z.g.a.n. RF900R met echt nieuwe Sebring-demper (goedgekeurd, dus circuitdag-gekeurd). 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Pff...weet je wat de BRUTO premie van mijn Mille is? 2900 pleuro's!!

en ik baal als een stekker, want mijn bonus/malus is vervallen omdat ik net iets langer als een jaar geen motor gereden heb
Daar gaan mijn 5 schade-vrije jaren

De verzekerings-tussenpersoon is nu aan het kijken wat er te regelen valt...

en auto-verzekering heb ik maar 1 jaar staan, omdat ik de rest van de jaren leasebakken heb gereden, schiet ook niet op dus

Bel de KNMV eens, die schijnen er niet zo moeilijk over te doen als de Bonus Malus net verlopen is. Gewoon beetje zielig doen en flink zeuren.
 
Nog effe over dat Safe Plus (sucks?) Plan. Nog even afgezien van het wel of niet goedkoop is.

Naar het schijnt is het ook nogal een riskante onderneming in geval van een faillisement, omdat de motor deels eigendom van Safe blijft. En failliet gaan doen ze nog weleens bij Safe , dus...

Naar het schijnt zijn er best wel wat mensen die het wel effe benauwd gehad hebben. Ik weet van een vriend dat ie zijn motor daar had voor onderhoud gedurende het faillisement en dat ie 'm niet terug kreeg voordat ze alles uitgezocht hadden. Die was hem een paar maanden kwijt.

Ook heb ik gehoord, maar dat is slechts een gerucht, dat Safe een aantal dealerschappen kwijt is, en dat ze er niet erg best voor staan. Dit ging iig over Safe Veenendaal, ik weet niet of het voor heel Safe geldt.

Ik ben dus wel een beetje huiverig geworden voor Safe, nog afgezien van het feit dat ze volgens mij best wel erg duur zijn.

Paar zaken. Bij het Plus Plan ben je zelf 100% eigenaar van de motor. Het is niets anders dan een financiering waarbij Safe zegt dat ze hem na 3 jaar terug kopen voor een vast van tevoren afgesproken bedrag. Dat hoeft dus niet. Echter, als je meer dan 8000km per jaar rijdt willen ze hem niet terug kopen voor het afgesproken bedrag (eigen ervaring).

Tijdens het faillissement is er dus nooit sprake geweest van het inleveren van de motor, omdat dat iets wat tussen de financieringsmaatschappij en mij, daar zat Safe niet tussen.

Dan over de dealerschappen. Safe krijgt niets meer van Honda, Suzuki, Kawasaki en Dainese. Vandaar dat ze alleen maar adverteren met Yamaha, Aprilia en Ducati. Dit geldt voor alle vestigingen. En vertrouw niet op wat de verkopers je wijsmaken, ik heb zelf eens bij kawasaki nagevraagd of ze weer aan Safe gingen leveren, het antwoord was nee en bleef nee. Vijf minuten later verklaart een Safe medewerler met een stalen geicht dat de onderhandelingen met kawasaki bijna afgerond waren. Nu zijn we een half jaar verder, nog steeds geen Kawa bij Safe. Oftewel, ze liegen je ook nog eens voor.

Let ook op bij het Safe plan, want als je daarvoor tekent, teken je ook voor het leveren van een nieuwe vergelijkbare motorfiets door Safe als je je motor totall loss rijdt. Ook moeten ze hem repareren als ie schade heeft. Dat betekent, als je daar toch een Kawa, Suus of Honda koopt, dat de importeur geen garantie meer geeft omdat de reparatie niet door een officiele dealer is uitgevoerd.

Conclusie, Safe: NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Ik heb dan gelukkig ook geen plus plan meer en nog wel een motor) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan