bikerbertus
MF veteraan
- 9 jun 2007
- 16.264
- 10.122
Ik moet eerst nog zien dat wij (de "beschaafde mens") 2030 gaan halen.....
Tja, spannende vraag vind ik, en ik heb het antwoord niet. Maar helaas zie je nu al, in bijvoorbeeld Duitsland, dat een boel kleine ondernemers kiezen voor faillissement. Omdat ze met hun oude busje een boel steden niet meer in mogen om spullen te bezorgen, ze geen geld hebben voor een nieuwer/schoner voertuig, ook de ombouw ervan niet kunnen betalen omdat de subsidies (en fabrikanten) tekort schieten, en ze dus hun werk niet meer kunnen doen.
In NL gaan we eventjes 6 miljoen huizen verbouwen om "van het gas af" te kunnen, en zoals het zich nu laat aanzien komt de rekening daarvan vooralsnog bij de burgers te liggen (al zal daar vast nog een heleboel over gepraat gaan worden voor het zo ver is). Interessante ambitie op zich, mede ook omdat juist de aardgasbaten gedurende decennia belangrijk hebben bijgedragen aan onze huidige welvaart. Zal er wel op neer komen dat we onze definitie van "welvaart" voor de toekomst zullen moeten gaan herzien. Dat is niet per se slecht, wel wennen denk ik.
Over motorrijden maak ik me persoonlijk ietsje minder druk: er zullen tegen die tijd vast ook interessante elektrische motoren zijn. En afgezien van dat ik hoop die dan nog te kunnen betalen, hoop ik vooral nog voldoende gezond en fit te zijn om ermee te kunnen rijden (ik zal tegen die tijd wss de 60 gepasseerd zijn).
Dat eea mafketel met kernbommen gaat smijten als hij zijn zin niet krijgt.....Waar ben je bang voor?
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar de films van mad-max komen zo akelig dichtbij
True, maar ik doelde meer op de recent door CPB uitgerekende en gepubliceerde onevenredigheid in de bijdragen aan het klimaatakkoord door bedrijven t.o.v. burgers. En natuurlijk, zelfs als die bedrijven meer gaan meebetalen, dan wordt dat vanzelf een keer doorbelast aan burgers in de vorm van hogere product- of dienstenprijzen.De rekening komt direct of indirect altijd bij de burger te liggen,hoe denk je anders dat de roverheid aan zijn centen komt.
Voor het geval je het nog niet wist de overheid zijn wij allemaal samen.
Je bedoeld dat we allemaal in een dikke V8 met open pijpen rijden? Graag!
Zolang het opladen langer dan 5 minuten duurt zal het nooit een alternatief zijn voor een verbrandingsmotor. Merk nu al dat je bij Tesla oplaadpunten soms al een kwartier staat te wachten omdat ze allemaal bezet zijn en dan mag je nog een half uur wachten tot ie gedeeltelijk vol is.Als je niet meer mag of kunt rijden met een motorfiets met verbrandingsmotor zal ik met plezier overstappen op een elektrische. Maar dan moet het wel bruikbaarder zijn dan wat er nu te krijgen is. Minimaal 200 tot 300 km actieradius bij flink scheuren en hooguit 30 minuten laden.
Ik heb in een ander topic al eens voorgerekend dat zo'n schip slechts een halve pk nodig heeft om 1000 kg rotzooi uit China met een snelheid van 35 km/u door de oceaan voort te sleuren.Heb hier 2 tweetakten staan. En ik vrees het ergste. Maar laat mijn hobby er niet door tegenhouden. Wil op bepaalde gebieden best rekening houden met het milieu. Na de TT ben ik zo ongeveer de enige die altijd mijn eigen rotzooi opruimt en netjes in de vuilnisbak gooit. En krijg dan vaak nog rare blikken ook. Maar we slaan wel compleet door. Even de burger dwingen om over te gaan op elektrisch koken met alle kosten van dien. E 30k. per huishouden zoals ik het begreep. En zoals hierboven iemand al opmerkte: De industrie en scheepvaart worden relatief gezien met rust gelaten. Er schijnen schepen rond te varen die tig keer vervuilender zijn dan alle auto's bij elkaar in een land.