4. Wat gaan we doen met de miljarden accu packs als ze end of life zijn, ze zijn namelijk amper/niet recyclebaar. (en dan heb ik het over een tijdspanne van 40+ jaar, niet over 10jaar kortetermijn oplossingen)
5. Hoe gaan mensen die geen eigen oprit hebben hun auto kunnen opladen? Laadpalen bij elke parkeerplek zetten? Van welk geld?
Misschien heb je wel eens gezien dat de ochtendspits twee kanten op staat?Moeten ze boven de grote steden een extra verdieping bouwen zeker?
Waar ruimte om te wonen en het betaalbaar is, daar is geen werk.
Of dacht je dat al die forensen voor hun lol elke dag in de files staan!
Je kan zo in de regering. Die zijn net zo intelligent
Een gedeeltelijke oplossing zou kunnen zijn: dichter bij het werk wonen of dichter bij de woning werken. Dan hebben we misschien helemaal geen elektrische auto's nodig!
Ons OV is zo gek nog niet, ook al zeiken we er graag over. Het is alleen best prijzig en dan mag je op sommige trajecten de hele tijd staan. Maar er zijn (alweer) nieuwe treinen besteld (Fyra 2.0) en de afgelopen jaren zijn een paar grote stations en knelpunten al flink verbouwd en uitgebreid. Als er meer mensen met de trein gaan kan de prijs van een kaartje ook eens een keer wat omlaag. Zo beloond de NS momenteel reizigers die de spits mijden dmv korting.Wat een discussie is dat hier geworden seg ..
We kunnen het ook kort samenvatten:
- Volledige omschakeling naar elektrisch rijden? Niet mogelijk. En al zeker niet tegen 2030.
- Elektriciteitsnet verbeteren? Dat kan, maar lang niet voldoende.
- Wie betaalt dat? De burger, meer bepaald de minder bemiddelde burgers, zoals ik. Want de rijkeren hebben altijd de macht eronder uit te muizen.
- Openbaar vervoer verbeteren? Dream on!
- Openbaar vervoer goedkoper maken? ... ohw jeeee ... kan er iemand mij komen reanimeren? Want ik kom niet meer bij van het lachen ...
Misschien heb je wel eens gezien dat de ochtendspits twee kanten op staat?
Welja, overdrijf maar met een factor 10 a 20. Zegt genoeg over het realiteitsgehalte van de rest van je verhaal....
[...]
Als je van gas naar een warmtepomp gaat dan raak je ook de vastrecht kosten voor de gasleiding kwijt.
Deze is alleen al ca. € 600 per jaar (dit zijn de kosten om een gasleiding in huis te hebben.)
Onnodige bangmakerij en stemmingmakerij dus.
En jij praat over intelligentie?Rondom dezelfde grote steden waar ze een extra verdieping boven moeten bouwen zeker?
Nederland is iets groter als het stukje tussen amsterdam, den haag en rotterdam hoor.
Die Chinezen lopen meer dan een eeuw achter op Den Haag, waar sinds 1904 de tram elektrisch rijdt,Voor wie denkt dat wij in het westen vooroplopen...
In de stad Shenzen in schijnbaar het “Silicon valley” van China rijden 16.000 elektrische bussen rond.
Why China is light years ahead on electric buses
Bekijk bijlage 1347432
En hoe wordt de elektriciteit daar opgewekt?Voor wie denkt dat wij in het westen vooroplopen...
In de stad Shenzen in schijnbaar het “Silicon valley” van China rijden 16.000 elektrische bussen rond.
Why China is light years ahead on electric buses
Bekijk bijlage 1347432
Alsof die hier niet rijden.Voor wie denkt dat wij in het westen vooroplopen...
In de stad Shenzen in schijnbaar het “Silicon valley” van China rijden 16.000 elektrische bussen rond.
Why China is light years ahead on electric buses
Bekijk bijlage 1347432
Alsof die hier niet rijden.
Ja, het kunnen er een paar minder zijn ook ...8.000.000.000 kakkers
Wordt voor een pandemie
In heel dit land rijden er waarschijnlijk een paar honderd, geen 1000 en zeker geen 16.000.
Batterij elektrische bussen.
Heel dit land is nauwelijks groter dan die stad. En zo snel groeiend dat sowieso een groot deel modern is. Hier is de infrastructuur gemiddeld misschien wel 40 jaar oud en bepaalt elke gemeente zijn eigen beleid qua vervoer.In heel dit land rijden er waarschijnlijk een paar honderd, geen 1000 en zeker geen 16.000.
Batterij elektrische bussen.