Grappig genoeg zie ik het precies omgekeerd.........
Jij hebt een elektrische motor en je bent er heel tevreden mee en dat vind ik oprecht heel fijn voor je. Maar je hebt niet in de gaten dat je ons, wij die jouw mening niet delen, min of meer neerzet als onbenullig, nietweters.
............
Wat ik wel bespeur bij de fans van de elektrische voertuigen is dat ze die min of meer aan ons proberen te 'verkopen' en ik krijg het gevoel dat wij, die daar geen fan van zijn een beetje als achterlijk worden beschouwd.
.............
Wat je leuk en mooi vindt mag je helemaal zelf weten.
Dan zou het niet meer dan eerlijk zijn mij bij te schieten voor een ebike.De reden van die subsidie is niet de groenen sponsoren, maar types die het normaal niet kunnen betalen over te halen om electrisch te gaan rijden.
De reden van die subsidie is niet de groenen sponsoren, maar types die het normaal niet kunnen betalen over te halen om electrisch te gaan rijden.
Eindelijk zeg je wat zinnigs, was dat nou zo moeilijk?Zo is dat. Meteen afschaffen die subsidies op EV's. Voor iedereen. Is de hele discussie van de baan.
Niemand voordeel geven; volle BPM er weer op, volle MRB betalen, BTW op alle EV's en hybrides, nieuw/gebruikt, klein groot etc....
eveneens BTW voordeel zonnepanelen afschaffen.
Dan weet iedereen dat zijn belastinggeld niet naar andermans EV gaat. De bijstandtrekker draagt niet bij aan jan modaal zijn EV en jan modaal draagt niet bij aan de Tesla. Niet naar iemand met een Zoe, Leaf, Outlander, Tesla of wat dan ook. Super
Dan kunnen ze dat geld besteden aan het uitbreiden van de controles en handhaving van het sociale stelsel. Opsporen van profiteurs van de WW, profiteurs van de WAO, profiteurs van de ziektewet etc... . Dan heb je een win win situatie voor iedereen.
Je hebt wat moeite met begrijpend lezen. Is het zo moeilijk ?Eindelijk zeg je wat zinnigs, was dat nou zo moeilijk?
Zo is dat. Meteen afschaffen die subsidies op EV's. Voor iedereen. Is de hele discussie van de baan.
Niemand voordeel geven; volle BPM er weer op, volle MRB betalen, BTW op alle EV's en hybrides, nieuw/gebruikt, klein groot etc....
eveneens BTW voordeel zonnepanelen afschaffen.
Dan weet iedereen dat zijn belastinggeld niet naar andermans EV gaat. De bijstandtrekker draagt niet bij aan jan modaal zijn EV en jan modaal draagt niet bij aan de Tesla. Niet naar iemand met een Zoe, Leaf, Outlander, Tesla of wat dan ook. Super
Dan kunnen ze dat geld besteden aan het uitbreiden van de controles en handhaving van het sociale stelsel. Opsporen van profiteurs van de WW, profiteurs van de WAO, profiteurs van de ziektewet etc... . Dan heb je een win win situatie voor iedereen.
Ghehehe, mij heb je er niet mee, ik heb en wil geen oto meer.
Het zal mij m’n reet roesten welk voordeel de e-rijder krijgt als je er maar niet zo’n veganistische houding door krijgt mij best.
Jij rijd ook zo’n e-45637 huppeldepup bak en geniet van een voordeeltje, blij voor jou man, en iedereen die mij kent weet dat ik dat meen. Maar ontken het nou niet, bagatelliseer het niet en wees eens wat vrolijker. Zowel mijn vrouw als ik zijn nieuwsgierig naar die e-bikes maar heel dat besparen op wat dan ook gaat voor ons niet op dus wij rijden vrolij met onze benzineploppertjes rond. Die paar km per jaar, het klimaatmilieu fanatici heb ik niks mee te maken behalve dat er elke keer weer meer geld bij moet nou oké dan dan is dat maar zo. Die paar jaar dat wij nog rijden halen we nog wel zo. Is dat dan een na mij de zondvloed houding, het zal best, ik laat me niet met drogredenen het plezier uit m’n leven slaan. Kinderen voor het klimaatkarretje spannen nou boefuckinghoe met je in China geproduceerde Nikes over de rug van uitgebuite kinderen. En dan al die andere shit die ze willen, terwijl hun carbonfootprut een steeds grotere word en hypocrisie de boventoon krijgt. Nah, ga maar een deurtje verder staan janken.
Groetjes,
Willem
Jammer, jammer. Subsidie wordt verstrekt omdat wij als maatschappij het doel noodzakelijk vinden maar economisch niet rendabel is. Je kan als individu iets vinden van de subsidies die verstrekt worden maar als maatschappij hebben we kennelijk een meerderheid in de kamers gezet.
Je laatste zin laat al zien in wel kamp je zit. Laat me je vertellen dat je even je cijfers op moet halen.
Dit zijn de gevallen waarin in Nederland gefraudeerd wordt:
Hier staat de uitleg: Hotel Terminus: Onderzoek: hoe ernstig is uitkeringsfraude?
- Uitkeringsfraude: 86 miljoen euro per jaar
- Zorgfraude: 178 miljoen euro per jaar
- Acquisitiefraude (spookfacturen): 1 miljard euro per jaar
- Verzekeringsfraude: 1 miljard euro per jaar
- Diefstal op het werk (kruimelfraude): 1.6 miljard euro per jaar
- Faillissementsfraude: 1.7 miljard euro per jaar
- Bedrijfsfraude: 2 miljard euro per jaar
- BTW-(carrousel)fraude: 4 miljard euro per jaar
- Internetfraude: 4.5 miljard euro per jaar
- Belastingfraude (ontduiking): 8.3 miljard euro per jaar
- Witwassen: 18.5 miljard euro per jaar
En zoals verwacht, alle energie en controles worden ingezet op de 86 miljoen, geen hond jaagt achter de miljarden aan.
Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf.
Dat moet je niet proberen want je predikt voor de verkeerde kerk.De "Tesla spugers" zijn de klagers. Ik probeer die spugers andere inzichten mee te geven. Maar ze staan er niet voor open. .. dikke planken.
Ik denk zelf dat je de juiste toon niet uit mijn post weet te filteren, dat ligt dan weer wel echt aan mij want ik ben zelf niet zo handig in het neerzetten van de juiste toon in mijn post.En zeg nou zelf... kijk eens naar je eigen post. Veel geklaag en negatieve toon.
Oké dan.Overigens...ik geniet niet van het voordeeltje van mijn hybride want er is geen voordeeltje voor mij. Heb jarenlang de lease auto niet privé gereden. Dan reden we in de auto van vrouwlief of in een 20 jaar oude Starlet. Das was veel voordeliger dan de bijtelling. Helaas gaat dat niet meer omdat ik met regelmaat vanaf mijn werk en/of de locatie waar ik voor het werk ben privé km moet maken. Ik kan dan niet eerst naar huis om auto te swappen. Anders tufte ik nu nog vrolijk in mijn oude Starletje rond.
Ik neem helemaal niets aan, je laat je door een stroming leiden, ik zeg niet dat je de Telegraaf leest.Ach je geeft de beestjes andere namen dan dat ik doe. Maar onder de streep zeg je hetzelfde: Focus je op de grote brokken en niet op het wisselgeld.
Ik lees geen Telegraaf. Verkeerde aanname. Jammer.
Ondanks ik zeg dat een Tesla onmenselijk duur is, beschouw ik mezelf niet als "Tesla spuger". Het is gewoon een feit dat een Tesla nu, en nog heel lang (of misschien wel altijd) véél te duur* is voor de gemiddelde mens, en dus zeker voor de mensen die op minimum leven. Die kunnen zich nu nog wel, maar binnenkort ook niet meer, een klein oud autootje aanschaffen om het nodige mee te doen.De "Tesla spugers" zijn de klagers. Ik probeer die spugers andere inzichten mee te geven. Maar ze staan er niet voor open. .. dikke planken.
Voordelen zijn er hier alleen voor de rijken, de minder bemiddelden worden hier leeg gezogen ten voordele van de rijkeren. Dat is geen geklaag uit jaloezie of zo, maar gewoon een feit die als een paal boven water staat.... ik geniet niet van het voordeeltje van mijn hybride want er is geen voordeeltje voor mij.
... Anders tufte ik nu nog vrolijk in mijn oude Starletje rond.
Zoals je wil, dan citeer ik je toch letterlijk: "Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf " ==> Eveneens een verkeerde aanname. Jammer.Ik neem helemaal niets aan, je laat je door een stroming leiden, ik zeg niet dat je de Telegraaf leest.
conclusie of constatering, geen aanname.Zoals je wil, dan citeer ik je toch letterlijk: "Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf " ==> Eveneens een verkeerde aanname. Jammer.
conclusie of constatering, geen aanname.
Dat wordt een hele lastige discussie als je alle terminologie door elkaar haalt.
Daarom rijden dus al die uitkeringsfraudeurs in die dure Tesla’s...Jammer, jammer. Subsidie wordt verstrekt omdat wij als maatschappij het doel noodzakelijk vinden maar economisch niet rendabel is. Je kan als individu iets vinden van de subsidies die verstrekt worden maar als maatschappij hebben we kennelijk een meerderheid in de kamers gezet.
Je laatste zin laat al zien in wel kamp je zit. Laat me je vertellen dat je even je cijfers op moet halen.
Dit zijn de gevallen waarin in Nederland gefraudeerd wordt:
Hier staat de uitleg: Hotel Terminus: Onderzoek: hoe ernstig is uitkeringsfraude?
- Uitkeringsfraude: 86 miljoen euro per jaar
- Zorgfraude: 178 miljoen euro per jaar
- Acquisitiefraude (spookfacturen): 1 miljard euro per jaar
- Verzekeringsfraude: 1 miljard euro per jaar
- Diefstal op het werk (kruimelfraude): 1.6 miljard euro per jaar
- Faillissementsfraude: 1.7 miljard euro per jaar
- Bedrijfsfraude: 2 miljard euro per jaar
- BTW-(carrousel)fraude: 4 miljard euro per jaar
- Internetfraude: 4.5 miljard euro per jaar
- Belastingfraude (ontduiking): 8.3 miljard euro per jaar
- Witwassen: 18.5 miljard euro per jaar
En zoals verwacht, alle energie en controles worden ingezet op de 86 miljoen, geen hond jaagt achter de miljarden aan.
Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf.
Bij lease is het voordeliger.
Pak nu gewoon een particuliere situatie, van een normaal persoon met een modaal inkomen.
Die zal een 2ehands auto aanschaffen.
Dat is elektrisch nog niet te betalen voor de normale man.
En bij motoren; een elektrisch fiets kost 20k? En dan heb je een ding met matige prestaties/actieradius.
Voor de helft heb je een splinternieuwe benzine fiets met alles erop en eraan.
Dat is meer dan mijn Zero me kostte in aanschaf...Er zijn grenzen met 10K...
Voor € 9999,00 heb je maximaal een nieuwe Kawa Z900 bij Hans van Wijk.
Dat is meer dan mijn Zero me kostte in aanschaf...
Maar dat is voor wie zich blindstaart op de aanschafprijs. Na de aanschaf beginnen de kosten pas, tenminste voor wie de motor ook echt gebruikt. Mijn vorige motor kostte me meer aan brandstof dan de aanschaf, bijna nieuw... En dan heb je ook nog onderhoud dat aardig kan oplopen als er 100.000 km op zo’n motor staat.
Kijk, het is nu nog vroeg, er is nog niet veel te koop en ze zijn nog duur, erg duur. Maar dat blijft niet eeuwig zo. Nu is het alleen nog voor veelrijders interessant maar dat gaat veranderen.