Ik vind 150 jaar wel erg optimistisch.Wat wel positief is, vandaag kon ik wel motor rijden.
En voor de komende weekenden ritten op de planning en kampeer weekend met het zijspan. Ik acht de kans vrij groot dat ik de komende weken nog kan motor rijden.
Over 150 jaar kan geen enkel persoon die nu leeft nog motor rijden.
En alles daartussen is koffiedik kijken.
Dat impliceert dat rijden op een Zero etc. geen motor rijden is.Het topic gaat over hoe lang we nog kunnen motorrijden en de insteek is hoe lang de verbrandingsmotor nog wordt geaccepteerd.
Dat impliceert dat rijden op een Zero etc. geen motor rijden is.
Rare insteek.
I.v.m. de steeds grotere klimaatgekte en dus met de motoren die we gewend zijn en niet zo'n Moulinexmotor.
Over een jaartje of 10 wordt de verkoop verboden en lang voor die tijd het gebruik ontmoedigd middels steeds hogere heffingen en belastingen.
In een decennium verworden we tot de ruiter op het paard die hoogstens zondag's op een daartoe aan gewezen parcourtje een paar rondjes mag rijden met lotgenoten uit 'een straks 'andere tijd'...
Niet lullig bedoeld maar bij dat soort verhalen zet ik vraagtekens bij het waarneming en anticipatie vermogen van de beste man.Het topic gaat over hoe lang we nog kunnen motorrijden en de insteek is hoe lang de verbrandingsmotor nog wordt geaccepteerd.
Maar er zijn ook andere aspecten die verband houden met hoe lang we nog kunnen rijden. Zo was ik gisteren bij een vriendje waarmee ik meer dan 50 jaar geleden al samen motor reed, hij heeft ook geracet en is nu 77 jaar en heeft een prachtige BMW.
Maar hij overweegt om te stoppen en niet vanwege zijn leeftijd, maar vanwege het huftergedrag in het verkeer.
Van de week werd hij op een dag bijna twee keer het ziekenhuis in gereden door een lul in blik, beide keren werd hij gewoon van de weg af gedrukt door blikkers die gewoon niet keken en naar links kwamen.
Dat vind ik toch wel triest, de man heeft nog veel plezier, heeft een prachtige werkplaats waar hij sleutelt en zelf onderdelen maakt, maar de lust om nog te rijden is weg door een paar hufters.
Niet lullig bedoeld maar bij dat soort verhalen zet ik vraagtekens bij het waarneming en anticipatie vermogen van de beste man.
Dat gaat gewoon achteruit op hogere leeftijd, bij sommige sneller dan bij anderen. Het verkeer wordt natuurlijk ook steeds drukker (en iedereen eist zijn plekje op) maar daar moest je juist in mee gaan.
Is bij de man niks mis mee hoor, vorig jaar deed hij nog mee met klassieke races.
Ik denk dat ik ook eerder om zulke redenen zou stoppen dan om financiële redenen (al dan niet door benzine of elektricteit bepaald). Ik denk dat het idd weinig te maken heeft met de man zijn waarnemings- en anticiptievaardigheden. Hoe drukker het verkeer wordt, hoe arroganter en egoïster de meeste worden....
Maar hij overweegt om te stoppen en niet vanwege zijn leeftijd, maar vanwege het huftergedrag in het verkeer.
Van de week werd hij op een dag bijna twee keer het ziekenhuis in gereden door een lul in blik, beide keren werd hij gewoon van de weg af gedrukt door blikkers die gewoon niet keken en naar links kwamen.
...
Dat denk ik nog steeds.Ik had een poster, begin jaren '60, met alle nieuwe auto's van dat jaar. In het midden een oranje E-Type. Ik dacht, "die wil ik als ik later groot ben".
Dat na 2030 benzine voertuigen steden niet meer in mogen, zal best wel uitgevoerd worden, maar iedereen dan ook elektrisch laten rijden, zal niet gaan lukken.Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: nog 10,5 jaar in Amsterdam
In het actieplan staan vier belangrijke mijlpalen:
- 2020: Binnen de ring A10 komt een milieuzone voor dieselpersonenauto's. Dieselpersonenauto's die op dat moment 15 jaar of ouder zijn, mogen de milieuzone niet meer in. Er komt ook een uitbreiding van de bestaande milieuzones voor vracht- en bestelwagens.
- 2022: Er komt een uitstootvrij gebied voor ov-bussen en touringcars binnen de s100 ten zuiden van Amsterdam CS en het spoor. En de milieuzone vrachtverkeer wordt alleen toegankelijk voor wagens met de Euro6 norm of hoger.
- 2025: Brom- en snorfietsen die niet uitstootvrij zijn, mogen de bebouwde kom niet meer in. Binnen de ring A10 komt een uitstootvrij gebied voor vracht- en bestelwagens, taxi's, ov-bussen en touringcars. En er komt een uitstootvrij gebied voor alle passagiers- en pleziervaart en de GVB-veren.
- 2030: Vervoersmiddelen die niet uitstootvrij zijn, mogen de bebouwde kom niet meer in. Dit geldt ook voor personenauto's en motoren.
Schoner verkeer, schonere lucht, gezondere stad!
Vieze lucht is een sluipmoordenaar. Daarom nu een actieplan voor schone lucht.www.amsterdam.nl
Daarom ook zal die doelstelling helemaal niet lukken, uitstel na uitstel zal plaatsvinden.Dat na 2030 benzine voertuigen steden niet meer in mogen, zal best wel uitgevoerd worden, maar iedereen dan ook elektrisch laten rijden, zal niet gaan lukken.
Zet even een reminder in je agenda voor over een jaar of twaalf, dan kan je nog eens lachenik zal Nooit elektrisch rijden , dan ga ik echt verhuizen naar een ander land .
leven gevaarlijke dingen die lithium stofzuigers (auto en motoren)
Vrachtauto's zou dan misschien wel een oplossing zijn maar ze kunnen Niet oldtimers verbieden .
Gelukkig heb ik nog een 2 takt auto en rijdt zo vaak ik maar kan . vooral langs de nieuwbouw met tesla's en andere E golfjes .