Hoera !! Ik heb een Honda Transalp 1994

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoy D.J.Verhulst, gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben ook een gelukkige bezitter van een TA XL600V van 1997. Ik heb vernomen op het forum dat jij in het bezit bent van dokumentatie voor werkjes aan de TA. Ik ben namelijk op zoek naar dokumentatie voor het vervangen van remschoenen (voorwiel met dubbele schijven), nu hoor je mij misschien al afkomen ...en inderdaad , zou jij het zien zitten om deze dokumentatie door te mailen naar mij? (als het mogelijk is met foto's..)
alvast bedankt en nog veeeeeel plezier met je TA
Vriendelijke groetjes
Willy. (mijn mailadres; willy.moelans@pandora.be)
 
Hoy D.J.Verhulst, gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben ook een gelukkige bezitter van een TA XL600V van 1997. Ik heb vernomen op het forum dat jij in het bezit bent van dokumentatie voor werkjes aan de TA. Ik ben namelijk op zoek naar dokumentatie voor het vervangen van remschoenen (voorwiel met dubbele schijven), nu hoor je mij misschien al afkomen ...en inderdaad , zou jij het zien zitten om deze dokumentatie door te mailen naar mij? (als het mogelijk is met foto's..)
alvast bedankt en nog veeeeeel plezier met je TA
Vriendelijke groetjes
Willy. (mijn mailadres; willy.moelans@pandora.be)

Check je mailbox maar.
 
....

Heb de accu er uit gehaald , stond aardig droog ,,, gelijk gevuld , daarna een tijdje laten staan.....

nu aan de druppel lader ,,, na 4 dagen geen niveau veranderingen. dus met wat mazel is ie niet ka ka ,,,,,

lucht filter is ook pikzwart,,, dus nu eens kijken waar ik een K&N goedkoop kan scoren... iemand een idee ???

Wil nog rem vloeistof en koelvloeistof v.v ....
 
Laatst bewerkt:
Zo,n ding kan heel veel hebben. Let er wel op dat de klepspeling van de achterste cilinder ook goed staat. Als er namelijk niet veel aan de motor gedaan
is kan dat "vergeten"zijn. Heb heel veel km,s met de Alp gereden. Die dingen zijn ijzersterk en gaan eigenlijk nooit stuk hoe erg ze ook mishandeld worden!

Ps Leuk om te zien hoe blij dat mannetje voorop is!!
 
Zo,n ding kan heel veel hebben. Let er wel op dat de klepspeling van de achterste cilinder ook goed staat. Als er namelijk niet veel aan de motor gedaan
is kan dat "vergeten"zijn. Heb heel veel km,s met de Alp gereden. Die dingen zijn ijzersterk en gaan eigenlijk nooit stuk hoe erg ze ook mishandeld worden!

Ps Leuk om te zien hoe blij dat mannetje voorop is!!

Klep stellen staat ook op het programma , samen met nieuwe olie & oliefilter.
maar dat wilde ik pas doen als het seizoen weer gaat beginnen ..

is de achterste cilinder zoveel lastiger ??
moet je de pakking altijd v.v ??....

Bart is nog gekker dan ik van de motor ,, hij is 3,5 jaar ,, en als de motor in de schuur staat zegt ie "moto'r slape doen"

 
Hee dat is een mooie fiets. Het is mijn lesfiets! Ik ga hem/haar later niet kopen maar ik vind hem/haar heerlijk rijden! Doe me eens een lol en maak nog eens wat foto's van het stuur en de klokken.. Is leuk voor later voor mij.
Ik kan er tijdens het lessen bijna alles op uithalen. Als ik val wordt ie op kosten van de rijschool gemaakt. Is bij jou vast niet zo ...
Veel plezier ermeer :]
 
Ik zou voor die anakee's gaaan

Post van Ivolution in topic 'Wegband gezocht Transalp!'

Leuke motor, veel plezier ermee.

Heb overigens wel eens een 1 jarige oude TA pekelfiets gezien, vindt ik deze nogal mee vallen voor zijn leeftijd.

Pakking van de kleppendeksel, doe ik in ieder geval bijna nooit vervangen, nog nooit last mee gehad....
officeel hoort het wel geloof ik,...


Vering is volgens mij ook vervangen bij het 2003 model, scheen veel te schelen,. mischien iets voor op de verlang lijst ?

Roest valt ook wel mee, volgens mij poets je de helft er zo af,...
De rest behandelen,...

Ik weet niet of hammerite op de uitlaat kan, ivm temperatuur,. maar anders ff kaalschuren en met hitte bestendige verf,..
 
Ik heb een nieuwe foto gemaakt van de achter rem klauw ...

full


Ik zal eens zo een glose up maken van het cockpitje .. moment...

Aan zo'n annekee zat ik ook te denken , hoor er veel goeds over , bedankt.
 
Hee dat is een mooie fiets. Het is mijn lesfiets! Ik ga hem/haar later niet kopen maar ik vind hem/haar heerlijk rijden! Doe me eens een lol en maak nog eens wat foto's van het stuur en de klokken.. Is leuk voor later voor mij.
Ik kan er tijdens het lessen bijna alles op uithalen. Als ik val wordt ie op kosten van de rijschool gemaakt. Is bij jou vast niet zo ...
Veel plezier ermeer :]

ik weet niet hoe je het wil hebben , heb er dus 2 gemaakt. 1024x800

TA_klok01.jpg

dichtbij
voorbeeld04.jpg

met stuur en alles

 
Laatst bewerkt:
Geweldig, dank je wel!! Dat is leuk voor mij. Ga ik als bureaublad op mijn werkcomputer zetten en dan een stuur op mijn bureau..

Broem, broem, broem,

groeten, Kabouter Plof zelf
 
Best wel een draden bende ,,,
moet ik wat doen aan deze roest op de uitlaat ??
full
 
is wel erg vies ,,,
full


waar zou ik een K&N kunnen krijgen voor een mooi prijsje ??

 
Mijn uitlaat had ook last van roest. Ik heb deze laten zandstralen en ga hem hittebestendig zwart (laten) spuiten. Dan ziet hij er weer toppie uit en gaat, mits het goed gedaan, is weer jaren mee.
 
waar zou ik een K&N kunnen krijgen voor een mooi prijsje ??
Ben bang dat je een nieuw K&N filter nergens "voor weinig" vind, geloof dat die dingen een vaste prijs hebben = ongeveer 2,5X zo duur als origineel B| maar wel voor de rest van de TA z'n (of toch haar ;) ?)leven. Dus gewoon in de buurt kopen.
 
Ben bang dat je een nieuw K&N filter nergens "voor weinig" vind, geloof dat die dingen een vaste prijs hebben = ongeveer 2,5X zo duur als origineel B| maar wel voor de rest van de TA z'n (of toch haar ;) ?)leven. Dus gewoon in de buurt kopen.

heb aanbiedingen gezien van € 70 en dan nog eens € 20 voor een reining set....
Als je 20.000 km er mee doet ,, hoef ik ze niet te kopen omdat het goedkoper is
en die 2 pk extra tover ik en anders ook wel bij.....
 
http://www.africanqueens.de/ Hier kost een K&N filter voor je TA 66,-.
Voor een AT kostie daar bijvoorbeeld 87,- en dat heb ik er ook voor betaald bij de motorzaak om de hoek dus 70,- is niet echt een "aanbieding" :? ?
Als je alleen op de weg rijdt hoef je zo'n filter bijna nooit schoon te maken.
Dus als je na 30000 km een reinigingssetje (16,-) koopt ben je in totaal net zo duur uit als dat je 2x een origineel filter koopt, ofzoiets :? .
It's joer dzjois O-) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan