Honda XL750 Transalp

Beide even belangrijk natuurlijk!

Net als 40 cm grondspeling met 75cm zithoogte maar voldoende beenruimte voor lange benen en een zadel dat goed hoog is om tussen de knieën te klemmen wanneer je staat.

Vergeet trouwens ook de brede 19' straatband die smal genoeg is om door zand te snijden en hoog genoeg is om over obstakels te rollen.

Bijna even belangrijk als een lief handelbaar blok dat ook vanuit stationair het voorwiel moet kunnen liften om over een boomstam te hoppen.

Verder is verbruik niet van belang als er maar minstens een 25L tank op zit die maximaal 8 liter aan ruimte in beslag neemt.

Mis ik nog iets...?
je vergeet nog iets 007 achtigs om BOA boswachters af te kunnen schudden.

Een lage prijs 3,5 K lijkt me wel wat , en levenslange garantie op de machine,

Een snelvuur kanon formaat hand pistool , voor als je weer eens niet gezien word om gelijk lik op stuk kunnen geven dat ze het nooit weer doen of onthouden..
 
Was jij ook niet degene die 200kg te zwaar vind voor een allroad?


Ik wist trouwens niet dat Honda ooit een cardan heeft gehad op z'n XLV....

echt wel kijk maar op foto nummer 6.
En ja als het lichter kan altijd fijn.
De één boeit het niks de ander maakt er een punt van.
Daarom is het niet de Guzzi V85TT geworden.
Maar een zwaar Harley hok van 250 kg.Daarmee ga ik ook niet mee off road.
maar daar is de XR1200 ook niet voor bedoeld.
≥ Honda XLV 750R — Motoren | Honda — Marktplaats

Heb een 4x4 auto en dat is niet voor niks.
Dat is gemaakt om off road tekunnen.
Zo vindt ik dat als je een motor een adventure of allroad smoel geeft je dat er ook mee moet rijden.
 
Maar rij maar eens een Transalp 600 of een willekeurige modernere 200kg machine.

En die 175kg droog geloof ik geen snars van. Heb die fiets gehad, maar die was echt loodzwaar om te rijden en op te beuren. Japanners gaven in die tijd ook regelmatig droog gewicht op zonder banden, accu enz.
 
  • Eens
Waarderingen: JBi
die oude alps waren zeker een 200 KG met de nodige sapjes aan boord, maar de oermodellen waren krachtiger en wat lichter ze werden wel zwaarder in loop der jaren toen de 650 die wat sterker was om te compenseren voor wat verloren ging door emissie eisen.
sommige hebben ook carburateurs gewisseld en achterbrug van de AT .
 
Dan nog waren de 1e onnozel zwaar om te rijden.
De massa van een motor is een heel slechte maatstaf om rijdbaarheid te meten. Maar omdat het zo lekker objectief getal is zijn wel heel veel mensen er blind op gaan sturen.

Ik heb voorbeelden te over waar de zwaardere motor aanzienlijk lichter rijdt. Waaronder een paar uit eigen schuur.
 
Dan nog waren de 1e onnozel zwaar om te rijden.
De massa van een motor is een heel slechte maatstaf om rijdbaarheid te meten. Maar omdat het zo lekker objectief getal is zijn wel heel veel mensen er blind op gaan sturen.

Ik heb voorbeelden te over waar de zwaardere motor aanzienlijk lichter rijdt. Waaronder een paar uit eigen schuur.

het hangt van de constructie af of je het gewicht merkt . maar bij de meeste motoren smelt het gewicht weg als de snelheid toeneemt.
 
M.n vrouw heeft er off road mee gereden.
Ik met toen nog de Drz.
Man man zei volgt wel.
Ding zakte gewoon steeds verder weg.
Heb ook nog eens rondje met Floor Maten gereden.
Die leuke jonge meid die dit jaar de Dakar deed in vrachtwagen.
Zij was ook helemaal gek op de 600 Alp.
Toch leuke herrinnering aan de Alp.
Maatje van me heeft de 700 uitgaande as versleten kunnen redden voorlopig met dik Verbreed italiaans tandwiel.
Ach een Alp 700 voor €2400 is ook best intressant
 
Maar rij maar eens een Transalp 600 of een willekeurige modernere 200kg machine.

En die 175kg droog geloof ik geen snars van. Heb die fiets gehad, maar die was echt loodzwaar om te rijden en op te beuren. Japanners gaven in die tijd ook regelmatig droog gewicht op zonder banden, accu enz.
Heb een behoorlijk verse '96 Alp 600 gehad maar inderdaad niet te vergelijken met een motor zoals de T7.

NX250 was wel lekker makkelijk, WR250R was wel beter maar verschil was niet zo groot tov de middenklassers
 
Maar de T7 is geconstrueerd volgens de redelijk onbekende Yamaha direct squad constructie, een bouwwijze die al in de 80er jaren toegepast werd op XTZ 750 en 850 supertenere's en wat rijden in mul zand makkelijk maakte.
 
Mocht iemand interesse hebben in een originele lagere buddyseat voor de XL750 Transalp?
Nieuwe lage buddyseat Honda XL750 Transalp.
10 kilometer mee gereden.
Buddyseat is 2 centimeter lager dan de standaard buddyseat.
Nieuwprijs is € 165,=.
Bieden, maar houdt het netjes.
Met originele rekening.
Mag voor € 125,= weg. € 130,= incl. Verzenden in Nederland.
 

Bijlagen

  • IMG_0388.jpeg
    IMG_0388.jpeg
    682,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0394.jpeg
    IMG_0394.jpeg
    439,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0389.jpeg
    IMG_0389.jpeg
    514,2 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan