Classic Bike
MF'er
- 29 okt 2010
- 55
- 4
Hoe kom je aan die 10?Niet veel minder... 10, net aan... Het is niet direct het Ah dat niet toereikend gaat worden maar de inwendige weerstand van de accu. Kleinere accutjes kunnen minder startstroom leveren. Kan je geen 2 stuks 7Ah accus kwijt?
Dat is een interpretatie. Een gok, gebaseerd op ervaring. Wetende hoe accu's zich gedragen onder langere zware belasting is mijn idee dat je niet veel lager moet gaan zitten dan 10 Ah, met een loodaccu, wil je bij koud weer bijvoorbeeld ook nog iets langer kunnen starten...Hoe kom je aan die 10?
Dat was mijn 1e gedachte ook. Ik heb in m'n verbouwde CB350Fje eeen bromfietsaccu'tje geplaatst van 4Ah en start altijd met de kicker. Werkt prima.Cb500 four heeft toch een kickstarter?
Kan er nog een veel kleinere Lipo in.
Hoe kom je aan die 10?
Ik draai nog niet zo lang mee, maar op elke accu die ik in handen heb gehad staat het CCA vermeld: de stroom die een accu kortstondig kan leveren. Daar kun je dus op vergelijken. De CB 500 Four is een oudere fiets, ik kan me voorstellen dat als je er een moderne accu met kleinere capaciteit in zet dat de stroom die die moderne accu kortstondig kan leveren voldoende is om te starten.
Stug ding dan... ik heb zojuist een 19Ah accu naar het grofvuil gebracht omdat ie de boxer nét niet goed genoeg meer rondslingert. En dan slaat dat ding dus niet aan
maak je startmotor een keer schoon dat is na al die jaren wel een keer nodig. die dingen vervuilen en gaan dan steeds meer stroom vragen voor minder prestaties. likje nieuw vet op de bendix en je kent hem niet meer terug.Stug ding dan... ik heb zojuist een 19Ah accu naar het grofvuil gebracht omdat ie de boxer nét niet goed genoeg meer rondslingert. En dan slaat dat ding dus niet aan
Edit: uhm de accu was het probleem niet, start nog niet