hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk???

waar komen we vandaan???

  • Belgie

    Stemmen: 190 69,1%
  • Nederland

    Stemmen: 78 28,4%
  • Duitsland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Polen

    Stemmen: 4 1,5%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • ergens anders:

    Stemmen: 3 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    275
Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoelang rijden we dan al gemiddeld?

Ik heb indertijd 2 jaartjes "ervaring", dan meer dan 8 jaar stilgelegen,
om dan een maand of 2 geleden terug te herbeginnen ..

Ik kan spijtig genoeg NIET naar de meeting komen, we zitten in het zuiden
van Frankrijk (zonder motor '( ) ..
 
En hoelang rijden we dan al gemiddeld?

Ik heb indertijd 2 jaartjes "ervaring", dan meer dan 8 jaar stilgelegen,
om dan een maand of 2 geleden terug te herbeginnen ..

Ik kan spijtig genoeg NIET naar de meeting komen, we zitten in het zuiden
van Frankrijk (zonder motor '( ) ..

ik rij al vanaf mij 20ste zit nu een jaartje of 16 op de motor, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik niet rij in de wintermaanden, ben maar een watje -O-
 
Ik maak me toch alleszins sterk om een "echte" te worden..
We zullen wel zien wat het geeft deze winter.

'k Heb er nu toch al 2 maand opzitten, gemiddeld toch 4x/week 2x daags door
de koude gietende regen .. en mijn bandjes (dunlop D207) zijn bij het uitrijden
van de straat al warm ..)

Alleen de overgangsperiode (vallende bladeren) ben ik een beetje huiverig voor,
maar dat zal allemaal wel best meevallen als'k wat voorzichtig ben.

Lijkt me leuk om ergens in februari op het bureau binnen te komen,
het ijs van m'n jas te kloppen en een tasje koffie mee te pakken ..

(En je moet nooit meer de voorruit krabben!)
 
Hoi Sheldon

Penumbra komt van het latijn : penae = bijna en Umbra = schaduw
wat dus eigelijk bijna schaduw of schemerzone betekend.

deze term wordt ook bij een zonsverduistering gebruikt.
En dan de reden van deze nickname : ik zit zo'n beetje in de Gothic scene ( mja die gekke mensen die altijd in zwart lopen en satan aanbidden en ook nog eens bloed drinken ) heb ik van horen zeggen , maar ja vooroordelen van onwetende mensen kan je moeilijk weerlegen he. en dus die naam leek me wel toe passelijk :Y

wat de meeting betreft : dit keer zal't niet lukken ( ik zit namelijk in NL dat weekend ( familiefeest van m'n vriendin))

en ik zie dat er hier ook een ervaring sub topic op gang is gekomen dus bij deze mijn bijdrage :

ook al ben ik nog maar 25 (nu ja maandag komt er een jaartje bij :P )
ik heb toch al wel enige jaartjes ervaring ben op m'n 18 de begonnen met motorrijden (daarvoor nog met de brommer (zundap 8-) ) vanaf m'n 16de en daarvoor nog cross en enduro met een kort tussenstopje bij trial. ( een aanrader voor iedere motorrijder)

Op die korte tijd heb ik ook al heel wat motoren in m' bezit gehad: op 18 begonnen met 'n suzuki dr350, dan een SV650 verder met een honda XR650R ( wat een beest!) terug de baan op met een kawasaki zx6r ninja, over naar de trail met een gas gas txt 280 pro en nu dus een GSXR750 SRAD

Maar ok ik heb jullie genoeg verveeld met dit "off topic" gezwam dus stop ik maar ..
groetjes
P. })
 
Laatst bewerkt:
ik zal proberen om uit te leggen hoe ik het gedaan heb,
ik heb trouwens vlak bij jou gewoond, kom namelijk uit Geldrop,
maar ff on-topic:
ik had dit jaar nog mijn oude honda vf500f2 met nederlands kenteken omgezet
naar een belgisch kenteken,
ik ben met de motor naar de douane van Sas van Gent gegaan,met alleen kentekenbewijs deel 1 en 2 (deel 3) was ik kwijt, maar daar vroegen ze ook niet naar, ze wilden alleen weten of het voor een verhuizing was, daarna wilde ze nog mijn indentiteitskaart zien, en klaar was klara, en je gelooft het vast niet, maar kwanta kosta was 10 eurocent, ik snel betalen voordat ze zich vergist had,daarna was ik naar de verzekering geweest voor een stickertje, ik miste alleen nog het stickertje van de honda dealer dat die ingevoerd was, natuurlijk had ik die zelf niet, ding was van 1984, nu heb ik de nederlandse honda dealer gebeld en gevraagd of ze een papiertje konden opmaken dat deze motor inderdaad ingevoerd was (een officiele dealer houdt van elk voertuig de gegevens bij), dus ook die van jou Roelibaldi.
Ik had binnen een week al een papiertje van de honda dealer waarop de gegevens stonden van deze motor, daarna ben ik naar de DIV in Gent gegaan en kreeg mijn plaat, alles bij elkaar heeft een kleine maand geduurd, maar al met al was het de moeite waard.

Dus in het kort : je gaat naar de douane en vraagt een formulier voor verhuis van de motor van nederland naar belgie (volgens mij heet dat formulier 501).

Daarna ga je naar een verzekeringsmaatschappij (ik weet een hele goeie, is wel in Maldegem, maar die man weet precies wat je doen moet).

Schrijf een brief naar een officiele dealer (merk moto)en vraag een vermogensverklaring.Kan de brief wel doorscannen,weet je wat erin moet staan.

Maak een kopie van de brief die je krijgt, en stuur die op voor een validatieattest naar de federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer (adres is vooruitgangsstraat 56 blok A (tweede verdieping) 1201 Brussel)

Je krijgt van Brussel de validatieattest waar je een zegel van 5 euro moet plakken, die haal je weer bij het postkantoor.Deze attest is eigenlijk jou derde sticker, normaal hoort er een holografische sticker op deze plaats, maar met deze validatieattest en een zegel van 5 euro is het ook goed.

Met al deze papieren kan je naar het DIV, voor mij was Gent of Oostende de dichtbijzijnste.

En je loopt naar buiten met je kenteken, let wel op dat het altijd stampdruk is bij deze kantoren, je bent gauw 2 tot 3 uur kwijt met wachten.

Dit alles is gebeurd zonder dat iemand maar ook mijn fiets had gezien!!!!!

Het klinkt allemaal erg, maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar zit valt het wel mee, als je hulp nodig hebt dan roep maar, heb bij dezelfde verzekeringsmaatschappij ook mij koekblik verzekerd,zij geven dan een korting van 75% mits je aan 5 eisen voldoet,
1.je moet ouder zijn dan 30 jaar (ouwe bok als ik had geluk)
2.je moet meer dan 3 schadevrije jaren hebben (achterelkaar)
3.motor moet minimaal 400cc zijn (waarom dat is????)
4.je mag niet in risicogebieden wonen (bv brussel of mechelen)
5.die ben ik vergeten
|(
:} Dank U Sheldon...dat klinkt als nuttige info!!! :Y Hopelijk gaat het bij mij ook zo lukken...tot die tijd laat ik de moto verzekeren op naam van mijn pa (in NL)

Trouwens, ik heb ook de laatste 3 jaar in Geldrop gewoond...dus misschien hebben we elkaar al eens ontmoet?! En waar woon je nu dan eigenlijk (staat in profiel, maar ben ff te lui). Ik wil namelijk wel eens een MF-er uitnodigen bij me thuis voor de nodige pilskes *O*

Ohja Sheldon...je kunt altijd eventuele handige tips/info sturen naar mijn mailadres: roelibaldi@hotmail.com :W
 
:} Dank U Sheldon...dat klinkt als nuttige info!!! :Y Hopelijk gaat het bij mij ook zo lukken...tot die tijd laat ik de moto verzekeren op naam van mijn pa (in NL)

Trouwens, ik heb ook de laatste 3 jaar in Geldrop gewoond...dus misschien hebben we elkaar al eens ontmoet?! En waar woon je nu dan eigenlijk (staat in profiel, maar ben ff te lui). Ik wil namelijk wel eens een MF-er uitnodigen bij me thuis voor de nodige pilskes *O*

Ohja Sheldon...je kunt altijd eventuele handige tips/info sturen naar mijn mailadres: roelibaldi@hotmail.com :W

ik hoor het wel of het gaat lukken met het overschrijven, mocht er iets niet duidelijk zijn, laat het mij weten.
Ik heb in verschillende straten gewoond in Geldrop, eerst de Rijpstraat, dan de roelantlaan (coevering), dan de adm.de Ruyterstraat (oranjeveld), daarna ben ik naar Asten verhuisd,
en ik zou er geen moeite mee hebben om je kratje leeg te maken
:+
 
Hier nog een Belg se, van Antwerpen,op straat met een zwarte Z1000, op circuit met een groen/zwart/geel/paars/...ZX9 en nog liefst op het circuit van Zandvoort Leeftijd : 41
Schoenmaat: 44
Maat ven onderbroek : 5
 
Reserve Belg. Dankzij de wapenstilstand van 11 Nov hoort Zeeuws-Vlaanderen bij Nederland. Weinig Ollanders die dat weten trouwens. Zeeuws_Vlaanderen?? Dan ben je toch Belg?

Cinge-City vlakbij Hulst, daar waar alle Belgen op zondag naar toe gaan voor oa Morres Meubel.
 
Hier nog een Belg se, van Antwerpen,op straat met een zwarte Z1000, op circuit met een groen/zwart/geel/paars/...ZX9 en nog liefst op het circuit van Zandvoort Leeftijd : 41
Schoenmaat: 44
Maat ven onderbroek : 5

*O* welkom Kawazakske *O* leuk om hier nog een circuit-racer onder ons te hebben, altijd makkelijk als we daar iets over moeten weten, waar rijd je nu dan zoal.... Zolder????
En maat onderbroek vinden we niet echt boeiend, of je moet vrouw zijn :+


Reserve Belg. Dankzij de wapenstilstand van 11 Nov hoort Zeeuws-Vlaanderen bij Nederland. Weinig Ollanders die dat weten trouwens. Zeeuws_Vlaanderen?? Dan ben je toch Belg?

Cinge-City vlakbij Hulst, daar waar alle Belgen op zondag naar toe gaan voor oa Morres Meubel.

bedankt voor het stukje geschiedenis, maar Clinge is nu nederland, dus helaas geen plekje in onze lijst :N

[me]kwist nie da datte bije belgie hoorde vroegâh, mar jah... da waer vroegâh,
enne vroegâh waer ik er nie[/me]
 
goedemorgen
full


onze belgische circuit racer KAWAZAKSKE *O*
 
ik wil vandaag ff hulde uitspreken aan de politie...waarom, dat zal ik je vertellen;

ik reed met de moto van Maldegem naar Knokke op de N49,
omdat er al donkere wolken aankwamen dacht ik "ff dat gas opengooien,
dan haal ik het misschien nog droog."
dus ik reed toch wel meer als de toegestane snelheid (max. 90) met mijn
fireblade-tje richting Knokke, haalde een vrachtwagen in, en daar voor de
vrachtwagen rijdende (helemaal rechts van de weg, tegen de vluchtstrook)
reed oom agent op de motor |( .
Hij zag me natuurlijk al aankomen vlammen en verstopte zichzelf achter
deze vrachtwagen, in mijn ooghoeken zag ik heelsnel iets oranje-achtigs.
In de spiegel zag ik het...... SHIT '(
meteen mijn gas los, en een paar tellen later reed oom agent naast me,
ik verbaasde me wat hij deed....
hij stak zijn vinger omhoog, zo van stoute jongen, niet meer doen hoor...
en scheurde weg :?
Ik nog steeds onder de indruk dat ik zeker 3x mijn rijbewijs kwijt was
bleef verbaasd achter,
daarom hulde aan oom agent.... misschien dat ik nog te hard roep, en krijg
ik de bon alsnog thuis gestuurd, spannende weken dus :Y

dus ik kan nog mee aanstaande zondag *O*

[me]sheldon spijkert nu de brievenbus dicht, zodat er geen onverwachtse rekeningen binnenkomen[/me]

:+
 
ik wil vandaag ff hulde uitspreken aan de politie...waarom, dat zal ik je vertellen;

ik reed met de moto van Maldegem naar Knokke op de N49,
omdat er al donkere wolken aankwamen dacht ik "ff dat gas opengooien,
dan haal ik het misschien nog droog."
dus ik reed toch wel meer als de toegestane snelheid (max. 90) met mijn
fireblade-tje richting Knokke, haalde een vrachtwagen in, en daar voor de
vrachtwagen rijdende (helemaal rechts van de weg, tegen de vluchtstrook)
reed oom agent op de motor |( .
Hij zag me natuurlijk al aankomen vlammen en verstopte zichzelf achter
deze vrachtwagen, in mijn ooghoeken zag ik heelsnel iets oranje-achtigs.
In de spiegel zag ik het...... SHIT '(
meteen mijn gas los, en een paar tellen later reed oom agent naast me,
ik verbaasde me wat hij deed....
hij stak zijn vinger omhoog, zo van stoute jongen, niet meer doen hoor...
en scheurde weg :?
Ik nog steeds onder de indruk dat ik zeker 3x mijn rijbewijs kwijt was
bleef verbaasd achter,
daarom hulde aan oom agent.... misschien dat ik nog te hard roep, en krijg
ik de bon alsnog thuis gestuurd, spannende weken dus :Y

dus ik kan nog mee aanstaande zondag *O*

[me]sheldon spijkert nu de brievenbus dicht, zodat er geen onverwachtse rekeningen binnenkomen[/me]

:+
Hij zal wss zelf ook niet graag onder de donkere wolken u een bekeuring geven, kwestie van zijn papiertje wat droog te houden
_O- Het mag ook eens meevallen hé
 
Ik durf ook al eens een stapje op circuit zetten, al blijf ik heel bescheiden. Ik heb zowel in Folembray als zolder al gereden!
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan